Bemutatta versenyautóját Amerika legizgalmasabb, új bajnoksága

Bemutatta versenyautóját Amerika legizgalmasabb, új bajnoksága
credit: Superstar Racing Experience
Bemutatta versenyautóját Amerika legizgalmasabb, új bajnoksága

„És még azt mondták, hogy nem is létezik…” – Ezekkel a szavakkal mutatta be vadonatúj autóját a Superstar Racing Experience.

A Tony Stewart, valamint a legendás autóépítő, egykori NASCAR crew chief és a Hendrick Motorsports tanácsadója, Ray Evernham által tető alá hozott széria már megnevezte tizenegy versenyzőjét, emellett pedig a naptáráról is lerántotta a leplet.

Az autóról viszont mindeddig csak látványterveket tártak a világ elé.


hirdetés


A nagy pillanat most eljött.

A gép ráadásul nem csak teljes fizikai valójában mutatkozott meg az észak-karolinai Caraway Speedwayen, de már aznap teljesítette is első, éles tesztjét Ken Schraderrel a volán mögött.

Az Evernham által megálmodott autó a korábbi terveknek megfelelően a late modelek világát idézi, megfűszerezve – különösképpen az orr- és hátsó részén – olyan megoldásokkal, amelyek többek között – különösen a látványos hátsó szárny – a Ferrari F40-re, vagy épp a NASCAR egykori aero harcosainak ikonikus darabjára, a Plymouth Superbirdre emlékeztetnek.



Kapcsolódó: A NASCAR szárnyas autói, avagy a hírhedt aero harcosok tündöklése és bukása



A karosszériát a FURY Race Cars építi, míg az Ilmor 396 motort az Ilmor Engineering and Edelbrock bocsátja a széria mezőnyének rendelkezésére. Ugyanezt az erőforrást használja az ARCA Menards Series, valamint a NASCAR Truck Series is, utóbbi viszont már a továbbfejlesztett modellel versenyez.

Az SRX abroncsbeszállítója a Goodyear lesz.

A további támogtók között olyan nagyágyúk találhatóak meg, mint az egykori NASCAR-tisztviselő és IMG Sports-elnök, a Bruin Sports Capital alapítója, George Pyne, valamint a The Montag Group első embere, Sandy Montag.

A szép emlékű IROC-hoz hasonlóan, az új bajnokságban is egyenautókkal feszülnek egymásnak, amelyek felkészítő csapatait minden egyes fordulón cserélgetni fogják egymással.

credit: Superstar Racing Experience

Az első „szezon” bő egy hónap alatt fog lezajlani az USA hat, főként regionális szériáknak otthont adó pályáján.

A debütáló futam június 12-én, a Stafford Motor Speedwayen rajtol el, majd ezt követi a Knoxville Raceway (június 19.), az Eldora Speedway (június 26.), a Lucas Oil Raceway (július 3.), a Slinger Speedway (július 10.), végül pedig a Nashville Fairgrounds Speedway (július 17.).

Valamennyi versenyt élőben fogja közvetíteni a CBS csatorna.

A bővebb szabályrendszert egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

Az előzetes tervek szerint a futamok 90 percesek lesznek, pitkiállások nélkül. Féltávnál viszont egy rövidebb szünetet szándékoznak beiktatni, ami alatt a csapatoknak lehetőségük lesz a szervizelésre.

A veterán pilóták minden egyes verseny előtt, sorsolás útján kapják meg az aktuális autójukat, valamint a hozzá tartozó crew chiefet.

A mezőny létszámát tizenkét autóban határozták meg, ebből tizenegy hely már el is kelt.

Ennek értelmében az alábbi nevek már biztosan ott lesznek az SRX 2021-es rajtrácsán:

  • A 2000-es Cup, valamint 2001-es IROC-bajnok Bobby Labonte,
  • A 2004-es IndyCar-bajnok, egyben a 2013-as Indy 500 győztese, Tony Kanaan,
  • A 2003-as CART-szezon legjobbja, Paul Tracy,
  • A háromszoros Indy 500-győztes Helio Castroneves,
  • Az Indy 500 történetének legelső afroamerikai pilótája, a NASCAR-t is megjárt Willy T. Ribbs,
  • A WEC-világbajnok és kilencszeres Forma 1-futamgyőztes Mark Webber, (az ő részvétele a nemzetközi COVID-korlátozások miatt jelenleg a levegőben lóg)
  • A kétszeres IndyCar-futamgyőztes, egyben a 2006-os Indy 500 legjobb újonca, Marco Andretti,
  • A hétszeres Trans-Am bajnok Ernie Francis Jr.,
  • A kétszeres Daytona 500-győztes Michael Waltrip,
  • A kétszeres Daytona 500-győztes, valamint az 1988-as NASCAR Cup-bajnok Bill Elliott,

És végül, de nem utolsó sorban:

  • Az egyszeres IndyCar és háromszoros NASCAR Cup-bajnok, maga Tony Stewart.