Bemutatta versenyautóját Amerika legizgalmasabb, új bajnoksága
„És még azt mondták, hogy nem is létezik…” – Ezekkel a szavakkal mutatta be vadonatúj autóját a Superstar Racing Experience.
A Tony Stewart, valamint a legendás autóépítő, egykori NASCAR crew chief és a Hendrick Motorsports tanácsadója, Ray Evernham által tető alá hozott széria már megnevezte tizenegy versenyzőjét, emellett pedig a naptáráról is lerántotta a leplet.
Az autóról viszont mindeddig csak látványterveket tártak a világ elé.
hirdetés
A nagy pillanat most eljött.
A gép ráadásul nem csak teljes fizikai valójában mutatkozott meg az észak-karolinai Caraway Speedwayen, de már aznap teljesítette is első, éles tesztjét Ken Schraderrel a volán mögött.
Az Evernham által megálmodott autó a korábbi terveknek megfelelően a late modelek világát idézi, megfűszerezve – különösképpen az orr- és hátsó részén – olyan megoldásokkal, amelyek többek között – különösen a látványos hátsó szárny – a Ferrari F40-re, vagy épp a NASCAR egykori aero harcosainak ikonikus darabjára, a Plymouth Superbirdre emlékeztetnek.
Kapcsolódó: A NASCAR szárnyas autói, avagy a hírhedt aero harcosok tündöklése és bukása
A karosszériát a FURY Race Cars építi, míg az Ilmor 396 motort az Ilmor Engineering and Edelbrock bocsátja a széria mezőnyének rendelkezésére. Ugyanezt az erőforrást használja az ARCA Menards Series, valamint a NASCAR Truck Series is, utóbbi viszont már a továbbfejlesztett modellel versenyez.
Az SRX abroncsbeszállítója a Goodyear lesz.
A további támogtók között olyan nagyágyúk találhatóak meg, mint az egykori NASCAR-tisztviselő és IMG Sports-elnök, a Bruin Sports Capital alapítója, George Pyne, valamint a The Montag Group első embere, Sandy Montag.
A szép emlékű IROC-hoz hasonlóan, az új bajnokságban is egyenautókkal feszülnek egymásnak, amelyek felkészítő csapatait minden egyes fordulón cserélgetni fogják egymással.
Az első „szezon” bő egy hónap alatt fog lezajlani az USA hat, főként regionális szériáknak otthont adó pályáján.
A debütáló futam június 12-én, a Stafford Motor Speedwayen rajtol el, majd ezt követi a Knoxville Raceway (június 19.), az Eldora Speedway (június 26.), a Lucas Oil Raceway (július 3.), a Slinger Speedway (július 10.), végül pedig a Nashville Fairgrounds Speedway (július 17.).
Valamennyi versenyt élőben fogja közvetíteni a CBS csatorna.
A bővebb szabályrendszert egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Az előzetes tervek szerint a futamok 90 percesek lesznek, pitkiállások nélkül. Féltávnál viszont egy rövidebb szünetet szándékoznak beiktatni, ami alatt a csapatoknak lehetőségük lesz a szervizelésre.
A veterán pilóták minden egyes verseny előtt, sorsolás útján kapják meg az aktuális autójukat, valamint a hozzá tartozó crew chiefet.
A mezőny létszámát tizenkét autóban határozták meg, ebből tizenegy hely már el is kelt.
Ennek értelmében az alábbi nevek már biztosan ott lesznek az SRX 2021-es rajtrácsán:
- A 2000-es Cup, valamint 2001-es IROC-bajnok Bobby Labonte,
- A 2004-es IndyCar-bajnok, egyben a 2013-as Indy 500 győztese, Tony Kanaan,
- A 2003-as CART-szezon legjobbja, Paul Tracy,
- A háromszoros Indy 500-győztes Helio Castroneves,
- Az Indy 500 történetének legelső afroamerikai pilótája, a NASCAR-t is megjárt Willy T. Ribbs,
- A WEC-világbajnok és kilencszeres Forma 1-futamgyőztes Mark Webber, (az ő részvétele a nemzetközi COVID-korlátozások miatt jelenleg a levegőben lóg)
- A kétszeres IndyCar-futamgyőztes, egyben a 2006-os Indy 500 legjobb újonca, Marco Andretti,
- A hétszeres Trans-Am bajnok Ernie Francis Jr.,
- A kétszeres Daytona 500-győztes Michael Waltrip,
- A kétszeres Daytona 500-győztes, valamint az 1988-as NASCAR Cup-bajnok Bill Elliott,
És végül, de nem utolsó sorban:
- Az egyszeres IndyCar és háromszoros NASCAR Cup-bajnok, maga Tony Stewart.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough