Rosenqvist: Az IndyCar karrierem legnehezebb kihívása

Rosenqvist: Az IndyCar karrierem legnehezebb kihívása
credit:IndyCar Media
Rosenqvist: Az IndyCar karrierem legnehezebb kihívása

Eddigi pályafutása során Felix Rosenqvist számos kategóriában megfordult a világ minden táján.

Többek között megszerezte a Formula–3 Európa-bajnoki címét, továbbá győzni tudott a Grand Prix de Pau-n, a Macau Grand Prix-n és a Masters of Formula 3-ban.

Megmérette magát a Formula E-ben, a japán Super Formula bajnokságban, a skandináv Porsche Carrera Cupban, különböző endurance viadalokon – beleértve a  Le Mans-i 24 órást és a Daytona 24-et -, továbbá a DTM-ben is.

Karrierje legnagyobb kihívásával viszont saját bevallása szerint az IndyCarban szembesült.


hirdetés


Rosenqvist 2019-ben debütált a Chip Ganassi Racing jóvoltából, amely szezont a hatodik helyen fejezte be, ezzel együtt pedig ő lett az év újonca. A következő idényben, Road Americán megszerezte legelső győzelmét is, az összetettet viszont már csak a tizenegyedikként zárta.

A svéd pilóta idén már az Arrow McLaren SP színeiben folytatja, saját bevallása szerint pedig a megugrandó léc soha nem volt ilyen magas.

“Az IndyCar egy nagyon kemény széria” – nyilatkozta a bajnokság médianapján Rosenqvist.

“Soha életemben nem csináltam olyat, ami ennyire nehéz lett volna. Tudom, hogy azok a versenyzők, akik az F1-ből jöttek szintén ugyanezen a véleményen vannak. Ha kívülről nézed, akkor joggal hiheted azt, hogy ez a sportág egyik egyszerűbb formája. Az igazság viszont, hogy pontosan ez teszi annyira keménnyé. Nem lehet túl sok dolgot változtatni az autókon, a pályák rendkívül nyersek és brutális fizikai igénybevétel elé állítanak. A mezőny pedig minden eddiginél erősebb.”

credit:IndyCar Media

Rosenqvist úgy véli, hogy a szériában most debütáló Romain Grosjean és Jimmie Johnson szintén tapasztalni fogja ezt.

Romain az F1-ből, Jimmie pedig a NASCAR-ból jön. Nagyon más lesz az IndyCar számukra és nehéz. Ugyanakkor én hiszek bennük, mivel mindannyian győztesek, gyorsan rá fognak jönni a dolgokra. A teszteken Romain elég gyorsnak tűnt, de ez csak az egyik része. A verseny már teljesen más tészta. A leglényegebb különbséget a sárga zászlók jelentik. Itt nincs kék jelzés, a pilótáknak kell megbirkózniuk a lekörözöttekkel. Ez volt az egyik legnagyobb dolog, amit 2019-ben meg kellett tanulnom.”

A 29 éves versenyző azonban úgy véli, az IndyCar egyik legkeményebb faktora a sokoldalúságában rejlik.

“Összességében ez egy remek bajnokság. A pályák közti változatosság, az autó beállításai mind kihívásokkal teliek, mindemellett pedig muszáj folyamatosan agresszíven vezetni, máskülönben rögtön pozíciót veszítesz. Aztán ott vannak az oválok…. Ó igen, valószínűleg azok a legtrükkösebbek mind közül.”



hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy