„Mintha tangóznál a lábaiddal” – Három NASCAR-bajnok tesztelt a COTA-n

“Mintha tangóznál a lábaiddal” – Három NASCAR-bajnok tesztelt a COTA-n
credit:NASCAR


A 2012-es, a 2017-es és a 2020-as NASCAR Cup-bajnok részvételével zajlott le a Goodyear abroncstesztje a Circuit of the Americas vonalvezetésén.

A trióból Brad Keselowski az egyetlen, aki eddigi főkategóriás karrierje során még egyetlen road-győzelmet sem aratott. A Team Penske versenyzője azonban pozitívan értékelte a naptárban két hónap múlva bemutatkozó pályát.


hirdetés


„Hogy egy rajongót idézzek, az 1-es kanyart valahogy ezzel a gondolattal tervezhették: ‘Hogyan alkossuk meg a lehető legnyugodtabb körülményeket a rajthoz?'” – mondta nevetve a 36 éves pilóta.

„Először is meredeken felfelé ível, könnyebb az autóval lassítani, ami arra bátorítja a versenyzőket, hogy megpróbálja kifékezni az ellenfelet. Ez jelentős restartoknál, mivel akkor nagyon sok gép van közel egymáshoz. A második dolog, hogy nagyon széles a pálya, ezért szinte lehetetlen blokkolni. A harmadik része pedig, hogy egy szuperlassú kanyarról van szó, ami azt jelenti, hogy rendesen használni kell a fékeket ha túl akarsz jutni rajta. Úgyhogy, mint mondtam, szinte – sőt, én meg vagyok győződve róla – direkt csinálták ilyenre a látványos rajtok miatt.”



Keselowski egyik kedvence a híres S-kanyar „esses” lett.

Ez a pálya legritmusosabb része, olyan érzés, mintha tangót járnál a lábaiddal. Nagyon gyorsan, a határokig lehet itt menni.”

Martin Truex Jr. lényegében a teljes ismeretlennek vágott neki a COTA-n. Egyetlen kört sem tett meg rajta szimulátorban, mindössze csak egy ötperces on-board videót nézett végig.

„Egy kicsit olyan a pálya, mint Sonoma és Watkins Glen keveréke” – magyarázta a Joe Gibbs Racing versenyzője.



„A rajt valószínűleg kifejezetten klassz lesz. Van egy hosszú egyenes, ami nagyon széles, majd rögtön következik egy rendkívül lassú kanyar. Vannak olyan futamaink – pl. Poconón -, ahol öt-hat autós sorokban száguldunk végig az egyenesen, erre itt is látok esélyt.”

A regnáló bajnok – egyben a Cup road-specialistája -, Chase Elliott „jó kis pályaként” jellemezte a COTA-t. Emellett viszont külön felhívta a figyelmet a nyilvánvaló tényre, miszerint teljesen értelmetlen lenne összehasonlítani a várható produkciót más, ugyanezen a vonalvezetést használó szériákéval (pl. F1, IndyCar).

„Mi közel sem leszünk olyan gyorsak, mint az ő autóik. Versenyképesség és látvány terén viszont alkalmasabb számunkra. A tempónk és a nagy, nehéz gépeink miatt sokkal közelebb tudunk maradni egymáshoz, ami várhatóan remek show-t generál majd. Tudom, hogy nálunk nem lesz meg az a nagy „hűha-faktor” a kanyarokban, mint más szériáknál, ugyanakkor szerintem a verseny összességében látványosabb lesz.”

A COTA május 21-23-án látja vendégül a NASCAR mindhárom, nemzeti bajnokságát.