IndyCar: Grosjeant nem hátráltatja a kézsérülése, bicepszre viszont gyúrnia kell

IndyCar: Grosjeant nem hátráltatja a kézsérülése, bicepszre viszont gyúrnia kell
credit:IndyCar Media
IndyCar: Grosjeant nem hátráltatja a kézsérülése, bicepszre viszont gyúrnia kell

Nyolcvanhat nappal a bahreini horrorbalesete után először ült versenyautóba Romain Grosjean.

A francia versenyző a Barber Motorsports Park roadján vihette pályára vadonatúj munkaeszközét, a Dale Coyne Racing/Rick Ware Racing 51-es számú Dallara-Hondáját.


hirdetés


A több csapat részvételével rendezett, privát IndyCar-teszt nem indult túl jól Grosjean számára, lévén már a tizennegyedik körében megtörte az autót.

Szerencsére azonban sértetlenül megúszta az incidenst, a gép pedig könnyedén javítható volt, így hamarosan ismét volán mögé pattanhatott.

Teljesen normális volt” – válaszolta a 34 éves pilóta az IndyCar.com-nak arra a kérdésre, hogy milyen volt az átállás számára vadonatúj járművébe.

Ez egy másfajta autó, de ettől függetlenül minden nagyszerű volt. Egyszerűen csak hozzá kell szoknom. Arra emlékeztet, amikor a Formula Renault-ból átugrottam a Formula 3-as, majd GP2-es gépbe. Mindent összevetve örülök. A mechanikai tapadás igazán jó és a csapatmunka is, most már értem, hogy mitől vannak itt olyan jó versenyek. Szerintem minél többet tesztelünk, annál jobb lesz. Alig várom április 17-ét és 18-át, hogy hogy mehessünk versenyezni. […] Különböző íveket használhatunk, míg az F1-ben általánban egy ideális íven megyünk az aerodinamika miatt. Reggel elkövettem egy hibát és megpördültem az 1-es kanyarban. Ez a pálya bünteti a hibát, így muszáj a határokon belül maradni, ezt mindig is élveztem.”

credit:IndyCar Media

Az IndyCar-gépekben nincs szervó, ami kezdetben szinte minden új pilótának nehézséget okoz. Nem volt kivétel Grosjean sem, aki el is ismerte, hogy az eddigieknél is komolyabban rá kell feküdnie az edzőteremben a karmunkára.

“Az első etapom után a bicepszem elkezdett fájni. Rögtön arra gondoltam, hogy oké, most kezd érdekes lenni.”

A kezén lévő égési sérülései azonban nem hátráltatták komolyabban.

“Elég jól működtek. Reggel volt egy nagyobb kormánymozdulatom, ekkor fájt is, de számítottam rá. A kezem még mindig nem gyógyult meg és érzékeny.”

Grosjeant a pályán kívül is érték meglepetések.

“Amikor tegnap megérkeztem ide, eléggé meglepett, hogy az autókat itt készítik fel. Nincsenek zárt garázsok, vagy sátrak, ez nagyon tetszett. A pitlane-en beszélgetettem Sébastiennel [Bourdais] közvetlenül az autója mellett, majd Takumával [Sato] is dumáltunk. Ha lekerül a sisak, akkor érezhetően mindenki barátságos, beszédes a másikkal.”



hirdetés

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy