NASCAR-történelem: Debütáló, részidős versenyző győzött Daytonán

NASCAR-történelem: Debütáló, részidős versenyző győzött Daytonán

NASCAR-történelem: Debütáló, részidős versenyző győzött Daytonán

„Egy álom vált valóra a családunk számára! Nem is tudom, hogy mit mondjak.”

Ezekkel a szavakkal konstatálta versenyzője, egyben unokája győzelmét Joe Gibbs.

Ty Gibbs 2019 óta szerepel az ARCA Menards Seriesben, ahol tavaly az ötödikként zárta a bajnokságot nagyapja gárdájának vezetve.


hirdetés


Ebben az eredményben közrejátszott a tény, hogy a tehetséges pilóta csak októberben töltötte be a 18-at, így a szabályok értelmében nem hajthatott pályára superspeedwayeken.

Idén viszont már teljes jogú résztvevője a szériának, emellett pedig a NASCAR nemzeti másodosztályát képező Xfinity Seriesben is megméretheti magát.

Szerződése a Joe Gibbs Racing 54-es számú Toyotájával részidős programra szól, legelső bevetésére pedig a Daytona International Speedway roadján rendezett Super Start Batteries 188-en került sor.

Ha pedig ott járt, rögtön meg is nyerte.

Ty – aki már a második szakaszt is behúzta – az utolsó restart után, overtime-ban, a füvön előzte meg Brandon Jonest, majd később Jeb Burtonön is áthámozta magát és végül elsőként haladt át a kockás zászló alatt.



A charlotte-i tinédzser ezzel a hatodik olyan versenyző lett az Xfinity Series történetében, aki már a bemutatkozó futamát győzelemmel fejezte be.

Gibbs azonban még így is NASCAR-történelmet írt, miután neki sikerült elsőként végrehajtania ezt a bravúrt úgy, hogy egyetlen Cup-futam sincs háta a mögött.

A második helyen Austin Cindric zárt. A Team Penske pilótája az első szakaszt agresszív csatában nyerte meg AJ Allmendingerrel szemben.

A csetepaté azonban nem maradt következmények nélkül, lévén Cindric innentől fogva sérült autóval versenyezte végig a távot.



A képzeletbeli dobogó legalsó fokát Daniel Hemric foglalhatta el, míg negyedikként Jones ért célba.

Ők ketten szintén a JGR-t erősítik, így Gibbs edző elmondhatta csapatáról, hogy az első négy pozícióból hármat is ők kaparintottak meg.

A már említett Allmendinger a harmincötödikként zárta a versenyt, miután a Cindric-affér során ő húzta a rövidebbet és a kettejük közti ütközés révén a füves részre pördült megrongálva a Kaulig Racing 16-os Chevyjét.