Daytona 500: Bowman a pole-ban és történelmet írt

Az elmúlt évek során nyilvánvalóvá vált, hogy ha valami fekszik Alex Bowmannek, akkor az a Daytona 500 egyautós kvalifikációja.
A Hendrick Motorsports tehetségének 2018 óta egyszer sem kellett azon aggódnia, hogy vajon miként jön ki számára a lépés a duel futamokon, mivel mindig sikerült már az első napon elcsípnie a rajtrács első sorát.
Rögtön a legelső hendrickes szezonjában behúzta a Cup koronaékszerének számító viadal pole-ját, tavaly és tavalyelőtt pedig egyaránt a második startpozíciót tudhatta magáénak.
hirdetés
Bowman neve mellé most egy újabb daytonai rajtelsőség került, aminek köszönhetően ő lett a legelső pilóta, akinek zsinórban négyszer is sikerült a ‘Nagy Amerikai Verseny’ első sorába kvalifikálnia magát.
A 27 éves arizonai mellől csapattársa – egyben a 2019-es Daytona 500 pole-osa -, William Byron várhatja a vasárnapi futam startját.
Kettejük sikere egyúttal azt is jelenti, hogy a Hendrick Motorsports autói immár hetedik alkalommal sajátították ki a legendás verseny rajtfelállásának első sorát.
Összességében a gárda a tizennegyedik D500 pole-jának örülhet, ebből hatot az elmúlt hét évben szereztek.
Front. Row. Sweep. ?#DAYTONA500 | @Alex_Bowman | @WilliamByron pic.twitter.com/751ubDNsp3
— Hendrick Motorsports (@TeamHendrick) February 11, 2021
A vasárnapi futam rajtrácsán már “fix pontnak” számító pilóták mellett ki kell még emelni, hogy a Cupban idén debütáló csapatok közül kettő is bejutott a top 10-be.
A 23XI Racing 23-as, Bubba Wallace által vezetett Toyotája a negyedik tempót produkálta, a TrackHouse Racing 99-es számot viselő Chevyje pedig a tizedik lett Daniel Suarez révén.
A nevezők közül ketten nem tudtak pályára hajtani a Cup-debütálását megcélzó Noah Gragson, valamint a D500 1990-es győztese, Derrike Cope személyében.
A Beard Motorsports színeiben próbálkozó Gragson háromszor is megbukott a kvalifikáció előtti technikai ellenőrzésen, a Rick Ware Racinges Cope pedig akkumulátor-gondok miatt maradt partvonalon.
Utóbbi 62 éves pilótának azonban nem kell tartania attól, hogy a duelen elvérzik. Az RWR általa vezetett, 15-ös autója charterrel rendelkezik, ami egyet jelent a garantált indulási joggal.
A Daytona 500 rajtrácsa a hagyományoknak megfelelően rendhagyó formátum szerint kerül megállapításra.
A szerdai, egyautós kvalifikáción még csak a pole-,valamint a második hely tulajdonosa dőlt el. A harmadik pozíciótól lefelé a magyar idő szerint péntek hajnalban megrendezésre kerülő duel-futamok végeredménye alapján alakul ki a mezőny.
A két, egyenként 150 mérföldes verseny beosztását az egykörös időmérő páros, valamint páratlan helyezéseit figyelembe véve határozzák meg.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough