NASCAR: Natalie Decker egy lépésnyire a királykategóriától
A NASCAR nemzeti másodosztályában kap lehetőséget Natalie Decker.
A 23 éves versenyzőnő az RSS Racing/Reaume Brothers Racing jóvoltából részidős programot teljesíthet a Cup Series előszobájának is tekinthető bajnokságban.
Decker szerződése egyelőre öt futamra szól, aminek értelmében február 20-án, a Daytona International Speedway rodján rendezendő UNOH 188-on ejtheti meg debütálását a 23-as Chevy volánja mögött.
hirdetés
Az autó szponzora a keresztény zenei kiadó, a Red Street Records lesz.
„Ez a lehetőség a világot jelenti nekem” – nyilatkozta a CCM Magazine-nak Decker.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy a Red Street Records is a részese lesz a versenyeimnek… Őrület, hogy azt mondhatom, szintet lépek és ott leszek az Xfinity Seriesben.”
A kiadó vezére, Jay DeMarcus elárulta, hogy a versenyzőnővel való kapcsolat egy közös, üzleti partnerük révén jött össze.
„Natalie személyisége és lelkesedése szinte kiugrott a képernyőből” – emlékezett vissza DeMarcus a Deckerrel lezajlott, első Zoom-mítingjére.
„Rendkívül elszánt, motivált és szerintem egy remek példakép, nem csak a motorsporttal kacérkodó fiatal hölgyek, hanem mindenki számára. Magától értetődő volt számomra, hogy szponzoráljam. Nagyon szeretek segíteni embereknek abban, hogy elérjék az álmaikat, céljaikat.”
I’m very thankful ??❤️? pic.twitter.com/pM3T8fLj8E
— Natalie Decker (@NatalieRacing) February 6, 2021
A szakmabelieket és a rajongókat egyáltalán nem nyűgozte le a tény, hogy Decker – még ha csak jelenleg részidősként is – felért az Xfinity Seriesbe.
A harmadosztályú Truck Series 2017-es bajnoka, Brett Moffitt pedig gúnyosan csak ennyivel reagált a bejelentésre:
„Hurrá.”
A szketicizmus nem véletlen, elnézve Decker eddigi, pályán nyújtott produkcióját.
2017-2020 között összesen harminc ARCA-futamon vett részt, ebből viszont csak kétszer tudott a top 5-ben zárni (2018 – Daytona és Elko Speedway, egyaránt 5. hely).
Eredményei ellenére 2019-ban már a Trucksban versenyzett a DGR-Crosley színeiben. Bemutatkozó idényét számos baleset kísérte, legmagasabb pozíciója pedig egy 13. volt Las Vegasban.
Tavaly Decker már a Niece Motorsports-cal tért vissza a szériába, a szezonnyitó daytonai viadalon megszerzett ötödik helyével pedig a Trucks eddigi történetének legjobb női befutóját is prezentálta.
Az idénye további részében viszont már a top 20-sem sikerült zárnia, öröm az ürömben volt viszont számára, hogy jóval több, tiszta futama volt 2019-hez viszonyítva.
Decker 2020-as évét ráadásul számos egészségügyi probléma kísérte. Júniusban kórházba került köszönhetően a fél évvel korábbi, epehólyag-műtétjére visszavezethető problémák miatt.
hirdetés
Három hónappal később újra partvonalra került, miután az őszi, vegasi verseny után magas vérnyomást és extrém pulzusszámot diagnosztizáltak nála. Ezzel egyidőben Natalie azt is megosztotta a nyilvánossággal, hogy kétéves kora óta reumás ízületi gyulladással küzd.
Ha ez nem lett volna elég, még a novemberi, Road Atlanta-i Trans-Am sportautó-hétvégét is le kellett mondania pozitív COVID-teszt miatt.
A legfőbb probléma Decker kapcsán az, hogy – a pályán és azon kívüli küzdelmei ellenére – irgalmatlanul gyorsan próbálják felfelé nyomni a NASCAR ranglétráján.
Az elmúlt öt évben mindössze egyszer, 2018-ban, az ARCA-ban vezetett végig egy komplett szezont.
Natalie még a Trucksra sem állt készen, nem, hogy a közismerten nehezen kezelhető autókkal operáló Xfinityre.
A legjobbakat kívánjuk neki, de ez a sietség akár a karrierjébe is kerülhet.
Kár lenne érte, mert még pályafutása elején, a regionális színtéren versenyezve kifejezetten ígéretes teljesítményt nyújtott.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough