A Ferrari egyelőre letett az IndyCar-programról

A Scuderia Ferrari 2020 tavaszán jelentették be, hogy fontolgatják motorszállítóként történő belépésüket az amerikai open-wheel szériába.
Az ok a Forma-1-ben bevezetett költségplafon volt, aminek következtében komoly nehézségekbe ütközik többek között a szakembergárda megtartása is. A Ferrarinál ennek kiküszöbölésére, egyfajta vészforgatókönyvként merült fel a más bajnokságban való részvétel lehetősége.
Az IndyCar azt követően került fel a vállalat radarjára, hogy 2022-ben már ők is átállnak a hibrid erőforrásokra.
hirdetés
A maranellóiak számos tárgyalást lefolytattak a széria tulajdonosával, Roger Penske-vel is a tervezett projekt kapcsán. Sőt, egy delegációjuk az IndyCar kasztnijait prezentáló Dallaránál is látogatást tett.
Év vége felé azonban egyre több olyan pletyka röppent fel az olasz sajtóban, miszerint a Ferrari a pénzkiesést inkább házon belüli átszervezéssel próbálja megoldani, miután attól tartanak, hogy a portfóliójuk kiterjesztése más szériákra hátrányosan érintené az F1-es projektet.
Ezt akkor Penske kategorikusan cáfolta, mondván folyamatosan zajlanak a megbeszélések.
Ezúttal is igaznak bizonyult azonban a “nem zörög a haraszt…” kezdetű mondás.
A Ferrari és a Haas F1 Team közötti együttműködés révén számos szakembert csoportosíthatnak át, így már nincs szükség a B-tervre.
“Kapcsolatban álltunk az IndyCarral” – nyilatkozta Mattia Binotto. “Végül azonban úgy döntöttünk, hogy a közeljövőben nem csatlakozunk a szériához, mivel az befektetést igényel, nekünk pedig muszáj továbbra is az F1-re fókuszálnunk. Továbbra is beszélünk, de már inkább csak közel, vagy hosszú távon tekintünk a bajnokságra. Én úgy vagyok vele, hogy miért is ne? Jelenleg viszont a fő prioritás számunkra az F1”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough