Az AXR-é lett a pole a Daytona 24 fennállásának első kvalifikációs futamán
Hullámvasútszerűen alakult az elmúlt szűk huszonnégy óra az Action Express Racing 31-es számú Cadillacje számára.
A kvalifikációs verseny szombati időmérőjének leintésekor még a Felipe Nasr és Pipo Derani által vezetett autó legénysége ünnepelhette a pole-t. Pár órával később azonban diszkvalifikálták őket, miután a jármű elhasalt a technikai ellenőrzésen.
Ennek következtében kategóriájuk végére száműzték őket, így csak a hatodikként várhatták a zöld zászlót.
A Motul 100 névre keresztelt, 1 óra 40 perces verseny féltávjánál azonban már Nasr révén sikerült az élre verekedniük magukat, a volánt később átvevő Derani pedig végül 3.664 másodperces előnnyel szelte át a kockás zászlót megszerezve az 59. Daytona 24 rajtelsőségét – valamint az ezzel járó bajnoki pontokat.
A január 30-31-én esedékes, egynapos versenyen a brazil párossal a regnáló WEC-világbajnok Mike Conway, valamint a NASCAR Cup 2020-as trófeáját elhódított Chase Elliott osztozik majd az autón.
hirdetés
A második helyen a Mazda Motorsports 55-ös gépe végzett Oliver Jarvisszal és Harry Tincknellel a fedélzetén, míg harmadikként a JDC-Miller Motorsports #5 Cadillacje futott be Tristan Vautier-nek, valamint Loic Duvalnak jóvoltából.
A negyedik és ötödik pozíciót az acurások szerezték meg.
A Wayne Taylor Racing 10-es Acura ARX-05-ösét az ötödik helyre kvalifikálta Filipe Albuquerque és Ricky Taylor, közvetlenül a Meyer Shank Racing 60-as, Dane Cameron,valamint Olivier Pla által terelgetett autója mögé.
Az Ally Cadillac Racing 48-as számot viselő Cadillacjével Jimmie Johnson és Kamui Kobayashi hajtott pályára végül a hatodik rajthelyet megszerezve.
A DPi-k utolsó pozíciójában a Chip Ganassi Racing zárt
A harmadikként indult 01-es Cadillac Kevin Magnussen révén több, mint 40 percen át vezette a versenyt. A második sárga zászlós szakasznál a gárda úgy döntött nem hívja ki a pitbe a dánt, miközben az ellenfeleik sorban álltak át esőgumikról slickekre.
A stratégia komplett fiaskónak bizonyult, így végül csak a hetedikek lettek.
Az LMP2-esek élén a PR1 Mathiasen Motorsports 52-es autója zárt Ben Keatinggel és Mikkel Jensennel, míg az LMP3-asok között a No. 6 Muehlner Motorsports bizonyult a legjobbnak Laurents Hoerr, valamint Moritz Kranz által.
A GTLM-kategória első helyét a Corvette Racing húzta be a Nick Tandy/Alexander Sims duóval, a GTD-sek között pedig a Turner Motorsport ünnepelhetett pole-t Bill Auberlennel és Robby Foleyval.
hirdetés
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough