Távozott a McLarentől Gil de Ferran

Elváltak az Arrow McLaren SP és Gil de Ferran útjai.
A kétszeres CART-bajnok és egyszeres Indianapolis 500 győztes 2017-ben szállt be a McLaren IndyCar-projektjébe, mint az Andretti Autosport égisze alatt – de a wokingiak támogatásával – nevezett Fernando Alonso tanácsadója.
Egy esztendővel később viszont a csapat már sportigazgatóvá nevezte ki. Ekkoriban még a McLaren teljesen önálló gárdaként képzelte el az amerikai open-wheeles programját, kezdve a 2019-es Indy 500-zal.
A Május Hónap azonban egyenlő lett számukra a tökéletes katasztrófával, miután a silány felkészülésüknek köszönhetően Alonso kvalifikálni sem tudta a 66-os számot viselt Dallara-Chevyt.
A világraszóló fiaskó ellenére Zak Brownék nem jegelték az IndyCart és még ugyanezen év végén fúzióra léptek a Schmidt Peterson Motorsports-cal, létrehozva az Arrow McLaren SP-t.
hirdetés
A megállapodás tető alá hozásában, valamint az ezt követő első teljes szezonban komoly szerep hárult de Ferranra.
Az AMSP amerikai oldalán továbbra is Sam Schmidt és Ric Peterson irányított, a brazil pedig egyfajta összekötőként azon csapattagokért felelt, akik az Egyesült Királyságban lévő McLaren-központból dolgoztak az IndyCar-programon.
A 2020-as idény már jóval pozitívabban zárult az egy évvel korábbi Indy 500-hoz képest, miután az 5-ös Dallara-Chevyt vezető Patricio O’Ward révén a negyedik helyen zárták a bajnokságot.
A csapat nem meglepően nagy várakozásokkal tekint az idei szezonra. Egy viszont biztos: de Ferran ennek már nem lesz a része, miután az AMSP-vel tavaly év végén lejárt szerződése nem került meghosszabbításra.
A két kontinens közötti munkafolyamatok összehangolásáért mostantól Mark Grain felel.
Nem ez az egyetlen, komoly személyzeti változás a gárda háza táján.
Az AMSP néhány nappal ezelőtt jelentette be hivatalosan, hogy a mindeddig az ügyvezető igazgatói pozíciót betöltött Taylor Kielt nevezik ki a csapat elnökévé.
hirdetés
hirdetés
hirdetés