“Túl nagy a kockázat” – Alonso nem biztos benne, hogy valaha visszatér az Indy 500-ra

Néhány évvel ezelőtt Fernando Alonso célul tűzte ki, hogy behúzza az autósport Tripla Koronáját. A Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás győzelmet a spanyol már kipipálhatja, így egyedül csak az Indianapolis 500 megnyerése hiányzik ahhoz, hogy Graham Hill után ő legyen a második pilóta, aki végrehajtja ezt a fegyvertényt.
Alonso eddig háromszor veselkedett neki az IMS ováljának. 2017-ben az Andretti Autosport színeiben vezetve egy motorhiba vetett véget idő előtt a futamának, 2019-ben viszont már a McLaren Racing katasztrofális felkészülésének köszönhetően kvalifikálni sem tudta az autót.
hirdetés
Egy év múlva, az immár Arrow McLaren SP-ként futó gárda harmadik gépének volánja mögött már nem kellett tartania a kvalifikációtól, hiszen a koronavírus-járványnak is köszönhetően csak harminchárom nevezés érkezett.
A 39 éves versenyző a huszonhatodik helyről rajtolva végül a huszonegyedikként zárt, de öröm volt az ürömben, hogy végre – még ha egy kör hátrányban is -, de meglátta a kockás zászlót. A táv során ráadásul technikai gondokkal küzdött, amihez még saját bevallása szerint hozzáadódott az oválpályás tapasztalatlansága.
A pandémia miatt augusztus végére halasztott Indy 500 idején Alonso már aláírt szerződéssel rendelkezett az Alpine F1 Teammel, aminek értelmében 2021-22-ben újra a Formula-1-ben körözhet. A csapat ekkor már nyomatékosan kijelentette, hogy nem fogják engedélyezni számára az újabb amerikai kalandot.
Úgy fest, időközben maga Alonso is megingott a folytatást illetően.
“Őszintén szólva, jelenleg nehéz ennyire előre gondolkodni” – nyilatkozta a kétszeres F1 és egyszeres WEC-világbajnok a WTF1 podcastjében.
“Most teljes mértékben a Formula-1-re koncentrálok.”
Alonso a három indianapolisi próbálkozásából kétszer is nagy erővel falnak csapta az autóját. Bár szerencsére tavaly és idén is megúszta sérülés nélkül, a balesetek azonban jól szemléltették, miért is tartják az Indy 500-at az egyik legkeményebb pályaversenynek.
“Egyelőre nem mondhatom azt, hogy az IndyCart, vagy az Indianapolis 500-at látom a jövőbeli céljaim között. A Dakart viszont sokkal inkább, nagyon élveztem. Ez a verseny kevesebb felkészülést igényel és sokkal inkább a kalandról szól, mint az 500, ahol a maximumot kell kihozni egy oválból. Ráadásul [a Dakar] számos szempontból kevésbé kockázatos is. A Dakaron részt venni is nagyon veszélyes, de rizikófaktor szempontjából semmi sem múlja felül Indyt. Ezt is mérlegelni kell.”
hirdetés
hirdetés
hirdetés