HIVATALOS: Marco Andretti befejezi

Hivatalos sajtóközleményben jelentette be Marco Andretti, hogy tizenöt év után pontot tesz full munkaidős IndyCar-karrierjére.
„Abban a szerencsés helyzetben vagyok az Andretti Autosportnál, hogy továbbra is lehetőségem lenne teljes szezonban vezetni, ha akarnék” – írta az amerikai.
„Ehelyett azonban úgy döntöttem, változtatok az utamon, egyfajta újraindítást hajtok végre, hogy valami mást is csináljak. Továbbra is versenyezni fogok. Még mindig szenvedéllyel vagyok a sport iránt és úgy érzem, van még befejezetlen dolgom itt. Ki akarom ezeket pipálni, mielőtt a visszavonulásról kezdenék gondolkodni.”
hirdetés
Marco nem fordít teljesen hátat az IndyCarnak.
Az Indianapolis 500-on továbbra is ott akar lenni, emellett pedig további futamokat sem zár ki.
„Mindenekelőtt leszögezem, hogy még mindig éhezem az Indy 500 győzelmre. Ez a legnagyobb színpada a sportunknak és úgy érzem, itt tettem le eddig a legtöbbet az asztalra versenyzőként. Közel jártam már ahhoz, hogy megnyerjem. A tavalyi pole fantasztikus volt, de ez nem elég. Tudom, hogy a győzelem ott van a jövőmben és az elkövetkezendő években megpróbáljuk ezt beteljesíteni.”
hirdetés
Andretti komolyan érdeklődik egy IMSA-program iránt, emellett pedig megmarad a 98-as Dallara-Honda társtulajdonosa is.
„Izgatott vagyok, hogy mit tartogat számomra a jövő a pályán és azon kívül egyaránt. Hálás vagyok apámnak, Michael Andrettinek és az Andretti Autosportnak, amiért megadják nekem a szabadságot arra, hogy változtassak és az előttünk álló szezonra már egy kicsit másként tekinthessek.”
Marco 2005-ös Indy Lights-szezonja óta megszakítás nélkül a családi csapatnak versenyez.
A főkategóriát képező IRL-IndyCarban 2006-ban debtált és rögtön első nekifutásra majdnem meg is nyerte az Indianapolis 500-at.
A legendás viadal fináléjában, 0.0635 másodperccel maradt alul Sam Hornish Jr.-ral szemben, amely különbség a mai napig a verseny történetének harmadik legszorosabb befutójának számít.
Marco még ugyanebben az évben, újoncként meg is nyerte az első főkategóriás futamát Sonomán, a sajtó és a rajongók pedig egyaránt kikiáltották a jövő szupersztárjának, aki méltón öregbíti majd az Andretti nevet.
Az idő azonban finoman szólva sem igazolta a jóslatokat.
Marco második győzelmét az IndyCarban csak öt évvel később, a 2011-es, iowai versenyen aratta. A harmadik sikerre pedig azóta is csak várunk és várunk és várunk…
A most 33 éves pilóta immár kilenc éve nyeretlen, legjobb összetettbeli helyezését pedig 2013-ban produkálta, amikor az ötödikként zárta a szezont.
Azóta viszont az év végi mérlege így nézett ki: 9. (2014) – 9. (2015) – 16. (2016) – 12. (2017) – 9. (2018) – 16. (2019), 20 – (2020).
A tavalyi, pocsék eredménye – Indy 500 pole ide/oda – pedig már egyenesen odáig vezetett, hogy a csapat elesett az IndyCar által garantált Leader’s Circle programban való helyétől, ezzel együtt a nagy összegű támogatástól.
hirdetés
Nem csoda, hogy az elmúlt években egyre másra röppentek fel olyan hírek, miszerint Marco „teljesítményét” már tulajdon édesapja is megelégelte.
Ezt később az érintettek vehemensen tagadták, ugyanakkor egy lendülettel mégis eszközöltek egy helycserét a csapaton belül. Ennek során Alexander Rossit átették az Andretti Autosport 27-es számú, addig Marco által vezetett Dallara-Hondájába, emberünk pedig megkapta a Bryan Herta által is tulajdonolt 98-ast.
Becsületére mondva, Andretti mindent megpróbált. Még arra sem volt rest, hogy két évvel ezelőtt beiratkozzon egy versenyzőiskolába.
A szenvedés, küszködés azonban továbbra is kísérte futamról-futamra.
Remélhetőleg sikerül új fejezetet nyitnia a pályafutásában és érik még sikerek a pályán.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough