Topless-fotókért cserébe ajánlottak szerződést Emma Kimiläinennek az Indy Lightsban

Topless-fotókért cserébe ajánlottak szerződést Emma Kimiläinennek az Indy Lightsban
credit:W Series
Topless-fotókért cserébe ajánlottak szerződést Emma Kimiläinennek az Indy Lightsban

A 2008-as gazdasági világválság Emma Kimiläinent is érzékenyen érintette, miután az addig őt támogató Audi jelentős mértékben redukálta a költségvetését, ennek részeként pedig a finn pilótanő mögül is kihátráltak.

Kimiläinen már csak a következő évi Formula Palmer Audi bajnokságban tudott elindulni, anyagi támogatás híján pedig 2010-től egészen 2014-ig a partvonalról követhette a versenypályák eseményeit.

A jelenleg a W Series mezőnyében köröző hölgy azonban a minap, finn Shikaani podcast-show-ban elárulta, tíz évvel ezelőtt karnyújtásnyira volt attól, hogy leszerződjön az IndyCar legmagasabban jegyzett nevelőszériájába, az Indy Lightsba.

A lehetőség álomszerűnek tűnt, pláne annak fényében, hogy Kimiläinennek egy centet sem kellett volna vinnie, köszönhetően a meg nem nevezett csapat partnerének.

Hamarosan viszont kiderült, a kontraktusért cserébe jóval többet várnak el tőle, mint a vezetési tudása.


hirdetés


A szóban forgó partner egy nagy nevű férfimagazin volt, amellyel a csapat Kimiläinen háta mögött meg is egyezett arról, hogy a versenyzőnő bevállal egy bikinis fotósorozatot. Az újságnak azonban ez nem lett elég és mindenképpen topless képeket akart.

“Ekkor utasítottam el az ajánlatot” – mondta Emma, akit olyannyira felháborított az “ajánlat”, hogy még az álmairól is hajlandó volt lemondani.

“Úgy voltam vele, hogy inkább nem versenyzek, de nem fogok levetkőzni és szexista fotókon pózolni.”

Akkori menedzsere, az egykori F1- és IndyCar-pilóta Stefan Johansson is maximálisan támogatta ebben.

“Azt mondta, ‘megértelek, nekem is van egy lányom'” – írta Twitterén Kimiläinen.

Emmát annak fényében pláne felháborította a dolog, hogy állítása szerint korábban már saját bőrén tapasztalta meg a neméből fakadó, hátrányos megkülönböztetést a sportban.

“Úgy tűnt, mintha nekem nem akarnák megengedni, hogy sikeres legyek. Az ADAC Formula Masters 2008-as szezonjában például mindig a leggyorsabbak között voltam a teszteken, amikor viszont a versenyekre került a sor, az autóm a lehető legrosszabb beállításokat kapta. Az asseni futam előtt aztán az egyik szerelővel teljesen titokban, bujkálva dolgoztunk a gépen, hogy tényleg a számomra optimális beállításokkal küldjük pályára. Meg is lett az eredménye, szinte végig vezettem a futamot és végül a másodikként intettek le.”



hirdetés

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy