NASCAR: Továbbra sincs egyetlen szponzora sem Kyle Larsonnak

Jól szemlélteti a jelenlegi, amerikai társadalmi viszonyokat a NASCAR Cup 2021-es mezőnyének két csapata.
Míg a Michael Jordan és Denny Hamlin nevével fémjelzett vadonatúj gárda, a 23XI Racing, valamint versenyzőjük, Bubba Wallace ki sem látszik a szponzorokból, addig a Hendrick Motorsports továbbra sem tudott összehozni egyetlen épkézláb támogatói megállapodást sem az 5-ös számú Chevyjük mellé.
Az ok prózai: a volán mögött Kyle Larson fog helyet foglalni jövőre.
A 28 éves kaliforniai az elmúlt hónapokban a dirt pályákon – az egyetlen közeg, ahol a tavaszi, rasszistának minősített botránya után szívesen látták – halmozta a győzelmeket, emellett pedig minden tőle telhető módon kivette a részét a BLM-mozgalomban is. Erőfeszítéseit siker koronázta, miután a NASCAR január elsejétől feloldja az április óta érvényben lévő felfüggesztését.
hirdetés
Larson soha nem tagadta, hogy a célja a NASCAR-ba való visszatérés, megtépázott hírneve miatt azonban lehetetlen küldetésnek tűnt számára a szponzorok bevonzása.
Ennek ellenére Rick Hendrick mégis úgy döntött, hogy ő lesz az, aki megadja azt a bizonyos második esélyt a fiatal tehetségnek és októberben eléje is tolta a 2021-es idényre szóló szerződést.
Tette mindezt a NASCAR egyik legpatinásabb gárdájának tulajdonosa úgy, hogy tökéletesen tisztában volt azzal, Larson momentán abszolút nem vonzó név a támogatók számára.
Hendrick mellett csak egyetlen másik csapattulaj, a Kyle-lal jó barátságban lévő Tony Stewart mutatott hajlandóságot a leigazolására, a végső szót azonban a Ford mondta ki, miután hallani sem akartak arról, hogy a „niggerező” japán-amerikaival hozzák őket bármilyen kapcsolatba is.
hirdetés
A Chevy viszont megbocsátott Larsonnak, a HMS-nek pedig szerencsére van annyi belső anyagi fedezete, hogy meglépjék a kontraktust.
Hendrick több kiemelt szponzorát is megpróbálta rábeszélni arra, hogy kötelezzék el magukat az 5-ös Chevyvel, de minden részről kategorikus elutasítás volt a válasz.
Néhány nappal ezelőtt azonban úgy tűnt, megtörik a jég és akad egy bátor márka, amely hajlandó lesz „bevállalni” a hatszoros Cup-futamgyőztest.
A HMS-szel régebb óta kapcsolatban álló LLumar Films december 15-én szellőztette meg, hogy egy „új versenyző” és egy „új autószám” mögé fognak beállni jövőre. Ebből mindenki evidens módon Larsonra tippelt. Másnap azonban kiderült, hogy a LLumar mégsem őt, hanem a regnáló bajnok Chase Elliott gépét fogja pénzelni.
A cég annak a 88-as autónak volt az egyik szponzora, amelyet az idei szezon végéig Alex Bowman terelgetett. Az amerikai azonban jövőre már Jimmie Johnsont váltja a 48-asban, régi gépe pedig az 5-ös számra vált át ugyebár Larsonnal. A támogatók viszont így már abszolút nem akarnak maradni és inkább a HMS másik három autójához pártolnak át.
Hendrick azonban nem aggódik és továbbra is úgy véli, helyes döntést hozott Kyle leigazolásával.
„Ha bármelyik szponzornak is felvázolom az ügyét, akkor rengeteg időt kell azzal töltenem, hogy megmagyarázzam, ő tudatában van a hibával, amit vétett és most már egy teljesen más ember. Nem könnyű helyzet. Apró lépésenként kell haladnunk és hagyni, hogy mindenki lássa, mi mindent csinált idén az autón kívül a társadalmi egyenlőség érdekében. Amikor az emberek ezt realizálják, akkor szerintem már sokkal könnyebben, nyugodtabban léphetnek a fedélzetünkre. Ebben reménykedem, meglátjuk mi lesz. Engem az nyűgözött le a legjobban Kyle-ban, hogy milyen óriási szíve van és mennyi mindent tett az utóbbi hónapokban, jóval többet, mint amit a NASCAR [a felfüggesztésének feloldása érdekében] várt tőle. Őszintén beismerte, hogy borzalmas dolgot csinált és helyre akarja hozni. Én hiszek benne.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough