Az IndyCar a W Series-zel szövetkezne

Roger Penske nyáron indította útjára a Race For Equality & Change nevű esélyegyenlőségi programját.
Az RE&C célja, hogy lehetőséget teremtsen az úgynevezett kisebbségekhez tartozó szakembereknek és versenyzőknek a sportban való elhelyezkedésre.
A program első komoly lépéseként múlt héten bejelentették, hogy 2021-ben egy kizárólag afroamerikaiakból álló csapattal bővül az IndyCar nevelőszériáit tömörítő Road to Indy legalsó lépcsőfokát képező USF2000 bajnokság.
A kezdeményezés azonban itt nem áll meg.
A legfrissebb hírek szerint Penske-ék tárgyalásokat kezdeményeztek a W Series-zel egy esetleges, jövőbeli kollaboráció kapcsán.
hirdetés
A világ egyetlen, kifejezetten hölgyversenyzők számára kiírt formaautós bajnoksága a Kapitány szerint tökéletesen illeszkedik az RE&C-be. Az esetleges együttműködés maga után vonhatná többek között, hogy a legjobb pilótanők akár az IndyCarban is bemutatkozhassanak.
„Jelenleg minden opcióra nyitottak vagyunk” – nyilatkozta a Penske Corporation elnöke, Bud Denker a RACER-nek.
„A múlt hét folyamán már beszéltem a W Series vezérigazgatójával, Catherine Bond Muirral és a részükről erőteljes a szándék, hogy franchise modell szerint terjeszkedve egy amerikai székhelyű csapattal beszálljanak, vagy akár az IndyCar egyfajta nevelősorozatává váljanak. A céljuk, hogy összehozzanak valamit 2022-ben. Hogy lehet-e ezt teljesíteni? Nem tudom. Nyíltan megmondtam nekik, hogy nagyon sok dolog van nálunk az asztalon a mostani időszak és 2022 között, de továbbra is nyitva tartjuk a lehetőséget. [Az IndyCaron belül] további megbeszélések részét fogja képezni a női jelenlét jövőbeli erősítése.”
Az RE&C-től függetlenül is zajlik kezdeményezés egy női gárda létrehozására az IMSA-ból is ismert Jackie Heinricher vezetésével. Az üzletasszony azonban leszögezte, csakis olyan emberekkel hajlandó dolgozni, akik valóban alkalmasak a feladatra.
Az IndyCarban egyáltalán nem számít kuriózumnak a hölgyek jelenléte. Olyannyira, hogy kisebbfajta felzúdulást keltett, amiért az idei Indianapolis 500 nevezési listáján 1992 óta most először nem szerepelt egyetlen nő sem.
A szakemberi gárdát tekintve a csapatoknál számos női szakember tevékenykedik. Közülük is kiemelkedik a Chip Ganassi Racinget szolgáló Kate Gundlach, akinek mérnökként aktív szerepe volt Scott Dixon idén megszerzett, hatodik bajnoki címében. Szintén említést érdemel még a Firestone versenyabroncsokért felelős főmérnöke, egyben a Bridgestone Americas Motorsports ezen szaketerületének igazgatója, Cara Adams is.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough