IndyCar: Colton Herta az Andretti Autosport főcsapatánál folytatja

IndyCar: Colton Herta az Andretti Autosport főcsapatánál folytatja
credit:IndyCar Media
IndyCar: Colton Herta az Andretti Autosport főcsapatánál folytatja

Jövőre már nem az Andretti Harding Steinbrenner Autosport #88 Dallara-Hondájának volánja mögött fogja róni a köröket az NTT IndyCar Series futamain Colton Herta.

A még mindig csak 20 éves versenyző 2021-ben már a harmadik idényét kezdi meg az amerikai open-wheel szakág csúcsán, immár az Andretti Autosport 26-os számú autójával.

A gépet az elmúlt három évben Zach Veach terelgette, a gárda azonban nem volt elégedett a teljesítményével, így három fordulóval az idei szezon vége előtt kiemelték, a helyét pedig James Hinchcliffe vette át.

Ebből kiindulva sokan biztosra vették, hogy a népszerű kanadai a későbbiekben is maradni fog a gép volánja mögött.



hirdetés


A befutó végül azonban Herta lett.


hirdetés


A fiatal tehetség a 2018-as szezonzárón mutatkozott be az IndyCarban a Harding Steinbrenner Racinggel, a következő idény mindössze második, COTA-n rendezett versenyén pedig máris felállhatott a dobogó tetejére, amivel a bajnokság valaha volt legfiatalabb futamgyőztese lett.

Három hónappal később, Road Americán újabb rekordot állított be, mint az IndyCar történetének legifjabb pole-pozíciósa, az évet pedig Laguna Secán szintén győzelemmel fejezte be.

A HSA 2020-ban beolvadt az Andretti Autosport alá, a gárda tulajdonosaiként azonban továbbra is Mike Hardingot és George Steinbrenner IV-t (aki 2018-ban, a maga 22 évével szintén korrekordot ért el, mint az IndyCar legfiatalabb csapattulaja) jegyezték.

Herta a tizennégy futamból tizenegyet zárt a top 10-ben, Mid-Ohión nyert, az összetettet pedig a harmadikként zárta.

Keserédes érzés, hogy elhagyom ezt a csapatot és Andrettiéknél folytathatom” – nyilatkozta Colton az AP-nek, aki már 2017-18-ban, az Indy Lightban is a Harding Steinbrennernek vezetett, utóbbi évben a bajnoki címet is behúzva.

“Nem jutottam volna el az IndyCarba ennyire hamar George nélkül és biztos vagyok abban, hogy nem lettem volna képes maradni, ha nincs mögöttünk Mike anyagi támogatása.”

A kaliforniai pilóta nem egyedül érkezik az AA-hez, hiszen viheti magával a 88-as mögött már jól megszokott gárda nagyrészét, beleértve a versenymérnök Nathan O’Rourke-ot.


hirdetés


A 26-os autó főszponzora az a Gainbridge lesz, amely már Veach programját is támogatta.

Az Indianapolis 500 főszponzoraként is jegyzett, pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalat nem rejtette véka alá, hogy ők lobbiztak Herta szerződtetéséért.

“Colton villámgyorsan megmutatta tehetségét és azt, hogy képes ezt győzelemre is váltani” – mondta a Gainbridge vezérigazgatója, Dan Towris.

“A győzelem alapja a kiegyensúlyozottág és magabiztosság, Colton pedig már minden kétséget kizáróan bizonyította, hogy mindez megvan benne.”

Herta mellett egyedül Alexander Rossinak van jelenleg élő szerződése az Andretti Autosporttal. Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti és James Hinchcliffe kontraktusán a csapat még mindig dolgozik.



hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy