NASCAR: Átesett első, hivatalos road-pályás tesztjén a Next Gen

NASCAR: Átesett első, hivatalos road-pályás tesztjén a Next Gen
credit:NASCAR
NASCAR: Átesett első, hivatalos road-pályás tesztjén a Next Gen

A Charlotte Motor Speedway rovalján folytatódott a NASCAR következő generációs versenygépének tesztsorozata.

A Next Gen fantázianéven futó járművel Kurt Busch és Martin Truex Jr. hajtott pályára.

“Kellemesen meglepődtem” – konstatálta tapasztalatait a 2017-es Cup-bajnok. “Ha ránézünk az autóra, valamint figyelembe vesszük a beállításokat, akkor nyilvánvaló, hogy nagyon jól passzol roadra. Szerintem a szerdai, oválos teszt nagyobb kihívás lesz. Mindent egybevéve, általtalánosságban jól ment. Jelenleg azt mondhatom, hogy szórakoztató, nem voltak problémák és rendkívül jó a vezethetősége. Nagyon jól muzsikált ezen a pályán.”

Truex Jr. ugyanazt az IMSA-ból ismert Action Express által felkészített gépet vezette, mint amivel még augusztusban, Felipe Nasr körözhetett a daytonai roadon egy nem hivatalos teszt folyamán.

“A felépítése nagyon sokban különbözik attól, amit eddig megszoktunk. Óriási tanulási görbe vár mindannyiunkra. Amikor viszont az egyensúlya megfelelő lesz, máris hasonlítani kell ahhoz, amit jelenleg vezetünk. Ez jó dolog. A charlotte-i roval egy lassabb road, ezért mondom, hogy inkább a szerdai oválos nap lesz az érdekes.”


hirdetés


Busch Next Genjét a Richard Childress Racing és a NASCAR saját mérnökei tették pályaképessé.

A 2004-es bajnok Truexhez hasonlóan szintén a szekvenciális váltót, valamint a nagyobb fékeket és kerekeket emelte ki fő különbségként.

“Sok dolgot kell figyelni, emésztgetni és persze megszokni. A sebesség szempontjából igazán lenyűgöző a változás. Több, mint három másodperccel jobb kört futottam az ugyanitt rendezett playoff-futamhoz képest. Ez rengeteget elmond a Next Genről. Az autó minden téren – a fékektől kezdve a kanyarsebességig – hatékonyabb a jelenleg használt gépnél. Nagyon jó volt a szekvenciális váltó is. A fékek sokkal nagyobbak, így az autó gyorsabban meg tud állni. A lóerők terén most nem használjuk a teljes 750-et, de azért az 550-es csomag felett vagyunk. Mindent összevetve, az első benyomásom az, hogy szórakoztató, izgalmas és más, mint az eddigiek. Nem akarom azt a szót használni, hogy az autó ‘szteroidon’ van, az viszont kristálytiszta, hogy nagyon hatékonyan működik és sokkal érzékenyebb a legapróbb változásokra is.”



A ’Next Gen’ a 2013 óta használatban lévő versenygép utódja lesz. Az eredeti tervek szerint már 2021-ben debütált volna élesben, a járványhelyzet miatt azonban ez 2022-re tolódott.

A NASCAR állásfoglalása szerint a vadonatúj autóval kapcsolatos fejlesztések során az egyik elsődleges szempont az, hogy megjelenésével tisztelegjen a bajnokság szériaautós gyökerei előtt, ugyanakkor a modern járműtechnológiákat és innovációkat is magán viselje.

Mindennek köszönhetően a Next Gen jóval kevésbé lesz „megbocsátó” elődjéhez képest, aminek révén nagyságrendekkel több szerep fog hárulni magukra a versenyzőkre.

A szervezet emellett komoly figyelmet fordít arra, hogy a ’Next Gen’ révén költségcsökkentést érjen el – jelenleg egy teljes szezon autónként kb. 12-20 millió dollárt kóstál -, ezáltal pedig kecsegtetőbbé tegye a bajnokságot az esetleges új belépők számára.

A NASCAR számára rendkívül fontos lenne, hogy az új autó – és a 2022-23 körül esedékes új motorformula – révén legalább négyre bővítsék a Cupban szereplő gyártók számát.

Utoljára a 2012-es szezonban szerepelt négy márka is a bajnokságban a Ford, a Toyota, a Chevrolet és a Dodge képében, Utóbbi azonban a 2013-as idényben már nem vett részt.



Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy