Saját IndyCar-programot tervez női versenyzőknek Jackie Heinricher

Saját IndyCar-programot tervez női versenyzőknek Jackie Heinricher
credit: MSR
Saját IndyCar-programot tervez női versenyzőknek Jackie Heinricher

Az idei Indianapolis 500 volt a legelső a XXI. században, amely női versenyző nélkül rajtolt el.

Ahhoz pedig egészen 1991-ig kell visszautazni az időben, hogy olyan Indy 500-at találjunk, amelynek még csak a nevezési listáján sem szerepelt hölgy..

Jackie Heinricher ezen szeretne jövőre változtatni.

A sikeres üzletasszony által alapított Heinricher Racing 2019-ben debütált az IMSA WeatherTech Sports Car Championshipben a Meyer Shank Racing partnereként.

AZ 57-es Acura NSX GT3 Evot ebben az évben kizárólag női pilóták vezették olyan közismert nevek révén, mint Katherine Legge, Christina Nielsen, Bia Figueiredo, Alice Powell és Simona DeSilvestro.


hirdetés


Az MSR a HR közötti sikeres együttműködésnek azonban jövőre vége lesz, miután Shankék az Acura gyári csapataként a prototípus-kategóriában folytatják tovább.

Shankék emellett az IndyCarban is terjeszkednek. Néhány héttel ezelőtt kisebbségi tulajdonosként beszállt a csapatba a Liberty Media, aminek révén terveik szerint 2021-ben már két teljes szezonos autót fognak indíani. Az ehhez szükséges kasztnit már meg is vették a szériából távozó DragonSpeedtől.

A változásokat látva Heinricher is elkezdett érdeklődni az amerikai open-wheel iránt. Első körben az Indianapolis 500-at célozta meg, lehetőleg egy hölgypilótával a volán mögött.

Keményen dolgozom azon, hogy partnerkapcsolatokat létesítsek 2021-re” – nyilatkozta Heinricher a RACER-nek. “Az egyik célkitűzésem, hogy egy női versenyzőt indítsak minimum Indyben, jobb esetben akár még több futamon is és ezután újra felveszem a radaromra az IMSA-t is. Hatalmas tapasztalatot jelentett a Mike Shankkel való együttműködésem, nagyon izgatott vagyok, hogy kifizetődött az éveken át tartó munkája és létrejött az Acura prototípus szerződés. Ez nekem is lehetőséget ad arra, hogy kilépjek, mint tulajdonos.”

Heinricher arra összpontosít, hogy olyan partnereket szerezzen, akik segítenek neki abban, hogy nem csak az IndyCarba, de az IMSA-ba is visszahozza a nőket.

Heinricher és Legge 2019-ben

Az első löketet az open-wheellel kapcsolatban a Roger Penske által pár hónapja létrehozott egyenlőségi program adta, aminek keretein belül a sportágban kisebbségnek számító embereket (nőket, színesbőrűeket) szeretnének lehetőséghez juttatni.

“Úgy vélem, ez a tökéletes vihar. Én megfelelő vezérigazgatói, vezetői tapasztalattal rendelkezem ahhoz, hogy képes legyek véghez vinni. Kemény volt látni, amikor Sarah Fisher, a legutolsó női csapattulajdonos elhagyta a szériát. Ugyanakkor szerintem most egy jó lehetőség kínálkozik arra, hogy létrehozzak egy gárdát, nagyszerű tulajdonosok nyomdokaiba lépjünk és kitaláljuk, hogy miként vigyük előre ezt a kezdeményezést. “

Heinricher célja, hogy egy már meglévő IndyCar-csapattal partnerségre lépve debütáljon – hasonlóképpen, mint az IMSA-ban tette Shankékkel.

Nem csak a főkategóriás versenyzésre fókuszálna viszont, hanem tehetségkutatásra is. Az IndyCar nevelőszériáit tömörítő Road to Indyben jelenleg csak egy-két női pilóta lelhető fel, de ők is minimális, részidős programot tudtak összehozni maguknak.

A legfontosabb viszont mindehhez természetesen a megfelelő szponzorációs háttér megteremtése.

Heinricher emellett leszögezte, hogy kizárólag olyan nőket hajlandó támogatni, akik képességeik alapján tényleg alkalmasak is a pályára.

“Ez az, amit a vállamra vettem. Hogyan tudom felépíteni ezt a csapatot és partnereket szerezni hozzá, akikkel elkezdhetjük kinevelni a fiatal és valóban tehetséges lányokat, majd eljuttatni őket az IndyCarhoz vezető útra? Minden kétséget kizáróan olyan hölgyekre kellett alapozni, akik képesek ezen a szinten versenyezni. Itt nem tudom elfogadni a hibát.”



Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy