Katasztrofális következményekkel járhat Andretti St. Pete-i balesete

Nem csak a potenciális, jó eredmény elvesztése miatt búslakodott Marco Andretti a St. Petersburg-i kiesése után.
Az Andretti Herta Autosport pilótája kiemelkedő teljesítményt nyújtott az IndyCar 2020-as szezonzáróján és a hajrá felé közeledve magabiztosan tepert a top 5-ért.
A 73. körben azonban Takuma Sato egy manőver során a pálya belső része felé terelte Jack Harveyt, aki el is kapta az előtt lévő Marco autójának jobb-hátsó részét.
A történtek miatt Andretti búcsúzni kényszerült a további küzdelmektől, így a futam végén csak a huszadikként rangsorolták.
hirdetés
Az AHA szempontjából ez egyben azt is jelentette, hogy 2021-ben már nem számíthatnak a Leaders Circle-tagságra.
Az IndyCar által irányított programban az entrant pontok (a versenygép, nem pedig a pilóta mellett szereplő egységek) összetett tabellájának első huszonkét helyezettje vehet részt.
Számukra a széria egymillió dolláros bónuszt biztosít a következő szezonra, ami mondani sem kell, komoly segítséget jelent a költségvetést tekintve.
A St. Pete-i incidens után azonban a 98-as Dallara-Honda – amelynek Marco nem csak a pilótája, de egyben társtulajdonosa is – csak a huszonharmadikként fejezte be az idényt.
Az utolsó, huszonkettedik LC-pozíciót végül az AJ Foyt Racing 14-es számú Dallara-Chevyje csípte el, amellyel Sébastien Bourdais a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót a floridai utcákon.
hirdetés
hirdetés
hirdetés