Őrült versenyen lett hatszoros IndyCar-bajnok Scott Dixon

Őrült versenyen lett hatszoros IndyCar-bajnok Scott Dixon
credit:IndyCar Media
Őrült versenyen lett hatszoros IndyCar-bajnok Scott Dixon

A Firestone Grand Prix of St. Petersburg tökéletesen kimaxolta a 2020-as évre jellemző őrületet.

Ezen a versenyen ugyanis minden megtörtént, amit egy bajnoki címről döntő szezonzárótól elvárni lehet. Sőt, annál több is.

Kemény csaták, drámák és balesetek sorozata mellett a futam egy pontján még az eső is eleredt, ha pedig mindez nem lett volna elég, egy komédiába illő jelenet is lezajlott, miután a pace carból konkrétan KIFOGYOTT AZ ÜZEMANYAG.


hirdetés


A végén azonban csak egy pilóta örülhetett igazán, aki nem más lett, mint Scott Dixon.

A Chip Ganassi Racing veteránja a harmadikként ért célba, ez pedig bőven elegendő lett számára ahhoz, hogy behúzza karrierje hatodik IndyCar bajnoki címét.

“Sosem kételkedtem ebben, sosem!” – közölte a 9-es számú Dallara-Honda gárdájával Dixon a levezető körön. “Veletek sosem! Micsoda csapat, nagyszerű munka! Ez mind miattatok van, srácok! Köszönöm nektek!.”

Sikerének hála a 40 éves versenyző az örökranglista második helyére jött fel a hét bajnoki címmel rendelkező AJ Foyt mögé.

Ennek kapcsán később Dixon így nyilatkozott az NBC-nek:

“A hatos szám jó, de a hét jobban hangzik. Nyilvánvalóan ez lesz a következő cél.”



Az új-zélandi klasszis egyetlen, a szezon végére még talpon maradt kihívója, a kétszeres, egyben címvédésre készülő Josef Newgarden keményen harcolt a teljes táv során, végül pedig meg is nyerte az utcai futamot.

Dixon – aki az idény legelső versenye óta, megszakítás nélkül vezette az összetettet – dobogós helye miatt azonban el kellett búcsúznia az áhított, újabb titulustól.

“Határozottam keserédes ez az első hely” – mondta az amerikai. “Gratulálok Scottnak és a csapata összes tagjának, remek ellenfelek voltak. Nem tudom, mit kellett volna nekem másknt csinálni, vagy kérni a gárdámtól idén. Tökéletesen dolgoztak, a kiállások is rendben voltak. Jövőre még erősebben térünk vissza.”

A másodikként az Arrow McLaren SP-t szolgáló Patricio O’Ward ért célba.

Külön dicsérett érdemel még Sébastien Bourdais, aki az AJ Foyt Racing gépének volánja mögött a több, mint meggyőző negyedik helyet kaparintotta meg.



A 100 körös futamnak azonban megvoltak a maga nagy vesztesei is.

A pole-ból rajtolt Will Power és a verseny során 61 körön át az élen lévő Alexander Rossi napjának egyarán a fallal történt, a kívántnál közelebbi találkozás vetett véget.

Előbbi ausztrál a kiesése után rendkívül dühös volt és arra sem volt rest, hogy elhajítsa a nyakából lekapott HANS-ot.

“Hibáztam, az autó túlkormányzottá vált” – magyarázta később Power. “Nagyon frusztráló. Nem kellett volna ütköznöm, az én hibám.”

Rossi – aki 2016 óta tartó IndyCar-karrierje során idén elöször zárt nyeretlenül egy szezont – szintén magára vállalta a saját incidensét.

“Emberi hiba volt, nagyon szerencsétlen dolog. A 27-es Dallara-Honda gárdája fenomenálisan dolgozott. Pocsék érzés ez nekem. Első alkalommal estem ki az első helyről, nem is igazán tudom, hogy mit mondjak. Bocsánatot kérek a fiúktól, jövőre visszatérünk!”


hirdetés


Hasonlóképpen szívfacsaró, idő előtti véget ért Marco Andretti futama is.

Az Andretti Herta Autosport pilótája az utóbbi idők talán legjobb teljesítményét nyújtotta és magabiztosan tepert a top 5 felé.

A 73. körben azonban Takuma Sato egy manőver során a pálya belső része felé terelte Jack Harveyt, aki végül el is kapta Marco autójának jobb-hátsó részét. A gép defektet kapott, ezzel együtt pedig búcsúzott is a további küzdelmektől.

Andretti kisése egyben azt is jelentette, hogy a 98-as Dallara-Honda az entrant pontok összettjének 23. helyére esett vissza, így 2021-ben elbúcsúzhat az IndyCar Leaders Circle-étől, ami évi 1 millió dollárt jelent a programban szereplő autóknak.

Sato később a McLarennel az utolsó futamát teljesítő Oliver Askew-t is beterelte a gumibálák közé.

Még Andretti balesetével szinte egyidőben a dobogóért hajtó James Hinchcliffe is megpördült, az épp érkező Harvey pedig már nem tudta elkerülni és nekiment a kanadai járművének.

Hinchcliffe-nek emiatt egy soron kívüli pitkiállást kellett eszközölnie, a végelszámolásnál pedig csak a tizennegyedik lett.

Ha mindez nem lett volna elég, a pálya területén még az eső is elkezdett esni, de a mezőny szerencséjére a csapadék végül nem lett tényező.

Az IndyCar-debütálását megejtett Scott McLaughlin végül a féltávig sem jutott el, köszönhetően egy, Andrettivel, valamint Rinus VeeKay-jel történt ütközésnek.



A Dale Coyne Racinget szolgáló Santino Ferrucci szintén baleset miatt búcsúzott.

A top 3-ban küzdő Colton Herta is megpördült a hajrában. A 20 éves versenyző vissza tudott ugyan térni a pályára, de a kockás zászlót csak a tizenegyedikként látta meg.

A futam legbizarrabb pillanatát azonban a pace car szolgáltatta.

Az utolsó sárga zászlós szakasz alatt ugyanis az Oriol Seria által vezetett járműnek nemes egyszerűséggel le kellett hajtania a pályáról, miután konkrétan kifogyott a tankjából az üzemanyag. Ennek révén az élen haladó Newgarden #1 Dallara-Chevyje töltötte be a felvezető autó szerepét a zöld jelzésig.

Az NTT IndyCar Series most pihenőre vonul.

A 2021-es idény márciusban, szintén St. Petersburg utcáin – amely az eredeti tervek szerint idén is szezonnyitó lett volna – rajtol el.





Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy