A McLaren kirúgta Oliver Askew-t – És ettől masszív déjà vu-nk lett

A McLaren kirúgta Oliver Askew-t – A sztorit pedig tavaly mintha már hallottuk volna
credit:IndyCar Media
A McLaren kirúgta Oliver Askew-t – A sztorit pedig tavaly mintha már hallottuk volna

Az Arrow McLaren SP hivatalosan bejelentette, hogy az idei szezont követően már nem kívánnak együtt dolgozni Oliver Askew-val.

A 23 éves újonc jelenleg “betegszabadságát” tölti, a csapat azonban leszögezte, hogy ha az IndyCartól megkapja a zöld jelzést a versenyzéshez, akkor még volán mögé ülhet az október 25-én, St. Petersburgben esedékes szezonzárón.

“Hisszük, hogy Oliver egy nagyszerű tehetség és van benne potenciál a jövőre nézve” – idézi az AMSP álal kiadott sajtóközlemény a társtulajdonos Sam Schmidtet. “Rendkívül nehéz újonc-szezonja volt idén, a kevés pályán eltöltött idő és a legutóbbi, egészségügyi problémái révén. Szeretnénk már most időt adni Olivernek arra, hogy új lehetőségek után nézhessen, emellett pedig versenyezhet velünk St. Pete-en. Az év végéhez közeledve a legjobbakat kívánjuk neki. Ő mindig a csapatunk barátja marad.”

Arról a csapat egy szót sem ejtett, hogy egészen pontosan mi vezetett Askew menesztéséhez.

Az amerikai sajtóban elterjedt spekulációk szerint azonban nagy szerepe volt a szakításban annak az interjúnak, amit a sérülésének nyilvánosságra hozatala után adott az Associated Pressnek.


hirdetés


Mint ismeretes, a floridai pilóta a szeptember közepén rendezett, Mid-Ohió-i duplaforduló után került partvonalra, az AMSP tájékoztatása szerint egyensúly és koordinációs problémák miatt.

Askew és menedzsere azonban a szóban forgó, AP-cikkben elárulta, hogy az agyrázkódásra utaló panaszok már az augusztus 23-ai Indianapolis 500-on történt óriási balesete óta jelen voltak. Oliver viszont az állását féltve még négy további futamon részt vett, noha a tünetei jóval komolyabbak voltak a csapat által felvázoltnál.


KAPCSOLÓDÓ: Négy futamon át vezetett súlyos agyrázkódással Oliver Askew


A fiatal pilóta végül a családja nyomására fordult orvoshoz, a diagnózis pedig megerősítette a fejsérülés tényét.

A hírek szerint az AMSP mélységesen felháborodott az interjú miatt, amit Askew az ő engedélyük nélkül adott. A gárdát rossz fényben tüntette fel, hogy egy nyilvánvalóan súlyosan sérült pilótát küldtek pályára, amely tényt ráadásul később megpróbálták elbagatellizálni. Emellett az egészségügyi protokolljára és orvosi csapatára oly’ büszke IndyCart sem érintette pozitívan, hogy egy komoly agyrázkódással küzdő pilóta volt a mezőny tagja négy teljes futamon át.

Ha valóban ez áll Askew menesztése mögött, akkor a sztori kísértetiesen hasonlít James Hinchcliffe tavalyi kirúgásához.

A népszerű versenyző 2019 őszén, szintén az AMSP engedélye nélkül vett részt egy félakt-fotózáson az ESPN Body Issue különszámának felkérésére. Ebben minden évben híres sportolók szerepelnek – bő tíz éve köztük volt Helio Castroneves is -, közéjük kerülni pedig valódi presztizsnek számít. Schmidték azonban berágtak és még azt is kilátásba helyezték, hogy Hinchet a szezonzáró, Laguna Seca-i versenyről felfüggesztik.

Ironikus módon helyettesének pont a frissen Indy Lights bajnokká koronázott Askew-t szemelték ki, aki viszont nem vállalta, mondván nem ilyen körülmények között szeretné megejteni az IndyCar-debütálását.

Hinch végül indulhatott a futamon, Olivert pedig leigazolták a teljes 2020-as idényre.

Ezután a kanadait egészen novemberig azzal hitegette a csapat, hogy a közjáték ellenére kitöltheti 2020 végéig szóló szerződését.

Később azonban kiderült, hogy valójában csak egy B-tervként tartották meg arra az esetre, ha kútba esne Patricio O’Ward szerződtetése. A mexikóit végül sikerült megszerzeniük, Hinchet pedig rögtön ki is emelték az autóból. Cserébe felajánlották számára, hogy maradhat az AMSP-nél, de csak afféle “hostként”, aki a versenyhétvégéken fogadja a szponzorok képviselőit.


hirdetés


Hinchcliffe nemet mondott erre és négy hónappal később inkább aláírt egy részidős programot korábbi gárdájával, az Andretti Autosporttal.

A történelem tehát úgy fest, ismétli önmagát az AMSP-nél, a szenvedő alany szerepe pedig immár Askew-ra szállt. Az ő helyzete viszont abból a szempontból könnyebb lehet, hogy Hinchhez képest – akinek kirúgásakor már az összes teljes szezonos ülés elkelt – jóval több ideje marad más csapatoknál, esetleg bajnokságokban nézelődni.

A McLaren a későbbiekben nevezi meg a 7-es számú Dallara-Chevy következő gazdáját.

Askew-t az október 2-3-ai, indianapolisi Harvest GP mindkét futamán Castroneves helyettesítette.

Az ezt megelőző tizenegy versenyből Oliver háromszor tudta megverni O’Wardot, legjobb eredménye pedig egy harmadik hely volt Iowában.

Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy csak hét fordulónak vágott neki egészségesen, ebből az első hat során 3-3 volt a csapaton belüli arány a két fiatal között. Az Indy 500-on aztán jött az ominózus baleset, aminek köszönhetően a floridai teljesítménye látványos hanyatlásnak indult.



hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy