Chase Elliott nyert a charlotte-i rovalon, Kyle Busch számára véget ért a playoff
A NASCAR lassan már kinevezheti Chase Elliottot a jelenlegi mezőny road-koronahercegévé.
A Hendrick Motorsports versenyzője idei harmadik, teljes eddigi Cup-karrierjét tekintve pedig a kilencedik győzelmét ünnepelhette a Charlotte Motor Speedway rovalján rendezett Bank of America 400-on.
A kilenc elsőségéből ötöt Elliott road-pályákon szerzett, az utóbbi négyet ráadásul zsinórban.
A 24 éves pilóta a futam közepén egy előre nem tervezett pitkiállás miatt a 36. helyre is visszaesett, de ez a kis közjáték egyáltalán nem zökkentette ki és magabiztosan tört előre.
hirdetés
A befutó pillanatában Elliott – aki 2019-ben szintén a roval legjobbja lett – több, mint 2 másodpercet vert a mögötte célba érő Joey Loganóra.
A képzeletbeli dobogó harmadik helyét Erik Jones kaparintotta meg.
Nem sikerült viszont csodát tennie Kyle Buschnak.
A kétszeres, egyben regnáló bajnok az idei szezonban még egyetlen győzelmet sem tudott szerezni, de ennek ellenére pontok alapján bejutott a rájátszás mezőnyébe.
Jelen futam a playoff második, top 12-es szakaszának zárása is volt egyben, Buschnak pedig már égető szüksége lett volna az első helyre ahhoz, hogy bekerüljön a legjobb nyolc közé.
A verseny azonban katasztrofálisan alakult számára.
A Joe Gibbs Racing veteránja a 49. körben elrendelt restartkor ütközött a szintén a továbbjutásért küzdő – és év végén visszavonuló – Clint Bowyerrel. Ennek eredményeként Busch 18-as Toyotájának bal-első kereke defektet kapott.
One step closer to the @NASCAR championship, and getting better at burnouts every time.@ChaseElliott put on another great road course performance, and is back in the Round of 8 again. #NASCARPlayoffs pic.twitter.com/ZMAwTZp5l3
— #NASCARPlayoffs on NBC (@NASCARonNBC) October 11, 2020
Az incidens után még sikerült feljönnie a legjobb öt közé, később pedig a vezető pozíciót is átvette, miután a soron következő sárga zászló alatt az élmezőnnyel ellentétben nem hajtott ki a pitbe.
A használt abroncsokon azonban hosszabb távon már nem sok babér termett neki, három körrel a vége előtt pedig az üzemanyag is kifogyott az autójából, így kénytelen volt a pit felé venni az irányt.
Mindennek révén csak a 30. lett és minden esélye elszállt a címvédésre.
Buschon kívül szintén búcsúzott méga rájátszástól Aric Almirola, Austin Dillon és a verseny több, mint felét szervó nélkül teljesített Bowyer is
A Stewart-Haas Racing veteránja a futam után olyan kimerült volt, hogy még a pálya orvosi központjába is el kellett látogatnia, de szerencsére csak egy rövid ellátásra szorult.
.@ClintBowyer gave it everything he had. #NASCARPlayoffs pic.twitter.com/vK20dSdjlz
— #NASCARPlayoffs on NBC (@NASCARonNBC) October 11, 2020
A verseny rajtja történelmi jelentőségű is volt, lévén a NASCAR több, mint 60 éves fennállása során most először vetették be az esőgumikat a királykategóriában.
A korábbi csapadék következtében még elég vizes volt a pálya ahhoz, hogy a mezőny számára kötelezővé tegyék ezen abroncsok használatát. A 10. körben elrendelt competition caution alatt azonban már felszáradt annyira, hogy megkezdődjön az átállás slickekre.
A Cupot elkerülte tehát az a káosz, amivel a másodosztályt képező Xfinity Seriesnek kellett egy nappal korábban megküzdenie, köszönhetően a szakadó eső miatt a vonalvezetést ellepő tócsáknak.
A NASCAR Cup 2020-as szezonjából már csak négy futam maradt hátra.
A top 8-as szakasz első fordulóját október 18-án, a Kansas Speedwayen rendezik.
Az idei bajnoki címért Elliotton kívül versenyben van még Denny Hamlin, Kevin Harvick, Brad Keselowski, Martin Truex Jr., Alex Bowman, Kurt Busch és Joey Logano.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough