24 órán belül lett új főszponzora az NHRA-nek – A sztori pedig annyira 2020, hogy csak a fejünket kapkodjuk

24 órán belül lett új főszponzora az NHRA-nek – A sztori pedig annyira 2020, hogy csak a fejünket kapkodjuk
credit: NHRA

A National Hot Rod Assocation szeptemberben minden sportszervezet legnagyobb rémálmának kellős közepén találta magát.

Az amerikai drag-szakágot irányító NHRA-nek egészen 2023 végéig szólt a szerződése a Coca-Colával, aminek értelmében a cég a Mello Yello márka révén vállalta a bajnokságok kiemelt szponzorációját.

A cég 19 éven át volt a szervezet partnere, a kapcsolat pedig egészen idén nyárig kifogástalanul működött is.

A dolgok azonban akkor negatív fordulatot vettek.

A megállapodás szerint a Coca-Colának 2.86 millió dollárt kellett volna kifizetnie május 15-éig, az NHRA azonban hiába várta az utalást.


hirdetés


A sokadik felszólítást követően végül a vállalat kihátrált a kontraktusból, amit a koronavírus-járvány okozta gazdasági problémákkal magyarázott.

Az NHRA szerint azonban ez csak üres kifogás volt és azon melegében jogi útra is terelte az ügyet szerződésszegésre hivatkozva.

A fordulat hatására a szervezet jövője kilátástalanná vált, lévén a jelenlegi helyzetben elképesztően nehéz még kisebb támogatókat is bevonzani, nekik pedig egyenesen egy új főszponzorra volt szükségük.

Néhány órával később azonban olyasvalami történt, ami felér egy hamisítatlan, XXI. századi tündérmesével.

A Coca-Colával való csörte híréről a Caming World tulajdonosa, Marcus Lemonis a Twitteren olvasott először, majd egy rövid gondolkodás után még aznap, nyilvánosan meg is kereste az NHRA-t, hogy felajánlja cége szolgálatait.

„Hé, NHRA, mi a Camping Worldnél nem félünk a versenyzés iránti elkötelezettségeinktől. Üljünk le és beszélgessünk a szponzorációról. Megbízhatóak vagyunk, kérdezzétek csak a barátainkat a NASCAR-ban” – írta az üzletember, akinek cége 2009 óta stabil főtámogatója a stock-car szervezet nemzeti harmadosztályát képező Truck Seriesnek.


Az NHRA természetesen felvette a kapcsolatot Lemonisszal, tizenkét nappal később pedig hivatalosan bejelentették a vadonatúj, több évre szóló szerződés megkötését, aminek révén a szervezet 2021-től már ‘NHRA Camping World Drag Racing Series’ név alatt bonyolítja le versenyeit.

„Ez a közösségi média ereje, üdv. 2020-ban!” – nyilatkozta az AP-nek az NHRA elnöke, Glen Cromwell. „Marcus rendkívül jó önmaga és a cége pozicionálásában a közösségi oldalakon keresztül. Rögtön, a hír napvilágra kerülése után 24 órán belül lecsaptak erre a lehetőségre.”

Elmondása szerint Lemonis azt követően szerzett tudomást a CC-NHRA balhéról, hogy valaki betaggelte őt az egyik ezzel kapcsolatos hír alá.

„Sok időt töltök azzal, hogy olyan emberekkel dolgozzak, akiknek segítő kézre van szükségük. Mindannyiunknak kell segítség. Én az az ember vagyok, aki szeret olyan dolgokat keresni, majd támogatni, amik alulértékeltek, vagy érdemtelen helyzetben vannak.”

Lemonis a Twitteren történt kapcsolatfelvétel után számos megbeszélést folytatott a sportág bennfenteseivel, tanulmányozta a helyszíni és televíziós nézőszámokat, sőt, még egy külön csapatot is küldött az NHRA floridai versenyhétvégéjére.

Az üzletembert az nyűgözte le a legjobban, hogy mennyire sokrétű a drag-szakág rajongótábora.

„Teljesen lesokkolt, amikor olvastam a jelentéseket és megnéztem a fotókat, videókat. Családok, akár több generációval képviseltetik magukat a pálya mellett nagyszülőktől kezdve a gyerekekig. Emellett az is meggyőző volt, hogy milyen változatos a szurkolók összetétele nem és bőrszín alapján egyaránt. Rengeteg emberhez juthatunk el ennek köszönhetően. Ez egy kihagyhatatlan lehetőség volt, mi pedig naná, hogy éltünk vele”

A villámgyorsan megszületett főszponzori megállapodás egyedülállónak tekinthető a motorsportban, a körülményei pedig kellően bizarrak – szerencsére pozitív előjellel – ahhoz, hogy bekerüljön az „ez is csak 2020-ban történhet meg” cimke alá.