NASCAR: Denny Hamlin célfotóval nyerte meg a talladegai őrületet

NASCAR: Denny Hamlin célfotóval nyerte meg a talladegai őrületet

NASCAR: Denny Hamlin célfotóval nyerte meg a talladegai őrületet

Nem hazudtolta meg magát a Talladega Superspeedway a NASCAR Cup vasárnapi fordulóján.

A big one-okkal tűzdelt, drámákkal és két piros zászlóval színesített versenynek egy kis ideig még a végeredménye is kétséges volt.

A futamot csak három overtime után tudták befejezni, a kockás zászlót pedig egy őrült hajrát követően Denny Hamlin látta meg elsőként.

A harmadik hosszabbítás azt követően lépett életbe, hogy Ryan Preece és Bubba Wallace összeértek, utóbbi versenyző pedig a falban kötött ki.

Matt DiBenedetto ekkor kockázatot vállalt és nem hajtott ki a pitbe tankolni, azt remélve, hogy az élen tud maradni. Hamlint viszont még így sem tudta maga mögött tartani.


hirdetés


A Joe Gibbs Racing pilótája azonban néhány percig nem lehetett biztos idei hetedik, teljes főkategóriás karrierjét tekintve pedig a negyvennegyedik győzelmében.

Hamlin a befutót megelőzően lement a sárga vonal alá, amivel előnyt is szerzett. A NASCAR végül nem büntette őt, így – a másodikként célba ért DiBenedettónak 0.0213 másodpercet adva – megtarthatta az elsőségét.

A versenybírák azonban a Wood Brothers Racingesnek már nem kegyelmeztek és szankciót róttak ki rá, mondván direkt kényszerítette William Byront a vonal alá.

Ugyanezért sorolták a mezőny végére még a második szakaszban Joey Loganót is, miután a pálya határain túlra tessékelte Chase Elliottot.


Az indoklás szerint Hamlin azért nem kapott semmit, mert saját hibáján kívül került a sárga alá, Chris Buescher közreműködésével.

Ebből kiindulva azonban utóbbi pilótát is ugyanúgy büntetni kellett volna, mint DiBenedettót, vagy Loganót.

Végül Buescher sem úszta meg szankció nélkül, de ezt nem a Hamlin-esetért, hanem egy korábbiért kapta.

Eredetileg a NASCAR Elliottot részesítette megrovásban a vonal alatti előzés miatt. A leintés után egy órával azonban ezt visszavonták, mivel úgy látták, Buescher kényszerítette le a kijelölt vonalvezetésről.

A 27 éves texasi ennek révén az ötödikről a huszonkettedik helyre esett vissza.

A következetlen döntések felháborodást keltettek nem csak a rajongók, de a NASCAR nagy öregjeinek körében is. Az NBC-nél szakértőként jelenlévő Dale Earnhardt Jr. pedig egyenesen azt javasolta, hogy el kellene törölni a sárga vonalas szabályt.

Ez azonban egyáltalán nem vigasztalta, DiBenedettót, aki a szankciónak köszönhetően csak a 21. -ként zárhatott.

A második helyet így Jones örökölte meg.


A verseny során több baleset borzolta a kedélyeket, közülük is a legijesztőbbre a második szakasz leintése előtt 12 körrel került sor.

Clint Bowyer összeért Jimmie Johnsonnal, beindítva ezzel a láncreakciót, amelynek során Kurt Busch a levegőbe emelkedve konkrétan átrepült Cole Custer autóján.

A landolás után Busch szerencsére sértetlenül hagyta el az 1-es számú, csúnyán összetört Chevyjét.

“Ez volt az egyik legvadabb bukás, amit valaha átéltem” – nyilatkozta a Chip Ganassi Racing veteránja, akinek playoff-szereplésére nem volt hatással az idő előtti búcsú, lévén az egy héttel korábban, Las Vegasban szerzett győzelmével már bebiztosította helyét a top 8-as szegmensben.

Ha pedig már a Buschok, a kétszeres, egyben regnáló bajnok Kyle-nak sem jött ki a lépés.

Az idén még nyeretlen pilóta több ütközésnek is a részese volt, a kegyelemdöfést pedig az első overtime-ban történt big one vitte be számára. Ebben a balesetben rajta kívül érintett volt még a szintén a rájátszásban lévő Kevin Harvick, Martin Truex Jr. és Joey Logano is.

Személyi sérülés itt sem történt.

Az első szakaszt Buescher, a másodikat pedig Truex Jr. nyere.

A NASCAR Cup mezőnye legközelebb jövő héten, a Charlotte Motor Speedway rovalján csap össze. Ez a verseny egyben a playoff top 12-es szegmensének zárása is lesz, így négy pilóta számára ismét véget fog érni a bajnoki címért folyó harc.





hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy