2021-ben már csak három oválpálya lesz az IndyCar naptárában?

2021-ben már csak három oválpálya lesz az IndyCar naptárában?
credit:IndyCar
2021-ben már csak három oválpálya lesz az IndyCar naptárában?

A NASCAR Cuppal ellentétben az NTT IndyCar Series egyelőre nem ismertette a teljes, 2021-es menetrendjét.

A következő szezont illetően eddig csak öt forduló időpontja vehető biztosra: a május 1-2-ai, texasi duplaforduló, a május 30-ai 105. Indy 500, az augusztus 8-án esedékes, vadonatúj nashville-i utcai futam, valamint a NASCAR-ral egyazon hétvégére kiírt indianapolisi road verseny augusztus 14-én.

A többi helyszínt tekintve egyelőre nem sok konkrétumról tudni.

A RACER azonban belső forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy az IndyCar a korábbi tervekkel ellentétben elbúcsúzhat az Iowa Speedwaytől, valamint a Richmond Racewaytől is.

Ha ez hivatalos megerősítést nyer, akkor a széria 2021-ben már csak három oválpályán rendezhet versenyt az IMS, a Texas Motor Speedway, valamint Gateway képében.


hirdetés


Richmond idén tért volna vissza a bajnokság vérkeringésébe, a koronavírus-járvány miatt azonban törölni kellett. Jelen állás szerint pedig reális esély van arra, hogy a rövid ovál kaszája véglegesnek bizonyul.

Ennek oka a pályát tulajdonló, a NASCAR érdekeltségi körébe tartozó International Speedway Corporation döntésében rejlik.

A RACER szerint az IndyCar-futamnak továbbra sincs főszponzora, a COVID miatt pedig azt sem tudni, hogy mekkora helyszíni nézőszám mellett lenne lehetséges a lebonyolítása. A mindebből adódó anyagi bizonytalanság vezethetett odáig, hogy az ISC végül egy vaskos x-et tett a széria futamára.

Szintén a NASCAR teheti be a kaput az Iowa Speedwaynek is. A létesítményt ugyancsak a szervezet birtokolja és az elmúlt hónapokban számos pletyka látott napvilágot egy esetleges eladásról, vagy bezárásról.

Hasonlóan kihullhat a naptárból a régóta financiális gondokkal küzdő COTA is.

A jövőre már a NASCAR-t vendégül látó, austini road előreláthatólag már nem engedheti meg magának az IndyCar fogadását is.

A potenciálisan kieső pályákat más, már meglévő helyszínekkel pótolhatják.

Az már hivatalosnak tekinthető, hogy a Texas Motor Speedway május elején duplafordulót rendezt, az IMS pedig minden valószínűség szerint háromszor is fogadja a mezőnyt az Indy GP, az Indianapolis 500 és a NASCAR-ral közös, augusztusi futam formájában.

A fentiek tükrében összesen tizennégy helyszínből és tizenhét futamból állhat az IndyCar jövő évi naptára: St. Petersburg (utcai), Barber Motorsports Park (épített), Long Beach (utcai), Texas Motor Speedway (ovál, duplaforduló), IMS road (május és augusztus), Indy 500 (IMS ovál), Detroit (utcai, duplaforduló), Road America (épített), Mid-Ohio Sports Car Course (épített), Toronto (utcai), Nashville (utcai), Gateway (ovál), Portland (épített) és Laguna Seca (épített).



hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy