IndyCar: Herta győzött, 15 év után újra Andretti-pilóták uralták a dobogót

IndyCar: Herta győzött, 15 év után újra Andretti-pilóták uralták a dobogót
credit:IndyCar
IndyCar: Herta győzött, 15 év után újra Andretti-pilóták uralták a dobogót

Idei első, egyben pályafutása harmadik IndyCar-győzelmét aratta Colton Herta a Mid-Ohio Sports Car Course-n rendezett duplaforduló vasárnapi futamán.

Az Andretti Harding Steinbrenner Autosport 20 éves pilótája a szombati versenyen diadalmaskodott Will Powerhez hasonlóan a pole-ból indulva látta meg elsőként a kockás zászlót.

“Nagyon boldog vagyok, úgy éreztem, hogy szinte minden hétvégén az ajtón kopotgattam” – nyilatkozta Herta. “Folyamatosan megvolt a sebességünk, de valami folyton félrement. Most viszont minden összeállt, reggel megszereztem az első rajthelyet, az autó tökéletesen ment és Honda-Andrettik uralták a pódiumot.”


hirdetés


A fiatal pilóta Andrettiék legelső győzelmét szerezte a 2020-as szezonban, csapattársai, Alexander Rossi és Ryan Hunter-Reay előtt.

Utóbbi két versenyző szintén idei legjobb eredményét könyvelhette el a 2.3 mérföldes roadon.

Ezt megelőzően utoljára 2005-ben, St. Petersburg utcáin söpörte be a dobogót az Andretti Autosport, sőt, akkor még a negyedik hely is az övék lett.

“Ez óriási!” – örömmködött Michael Andretti. “Az első három pozíciót megszerezni fantasztikus, különösen az elmúlt versenyeink tükrében. Hihetetlen eredmény ez az egész csapat számára.”


hirdetés


A legjobb ötbe az RLL Racinges Graham Rahal, valamint a Chip Ganassi Racinget szolgáló Marcus Ericsson is bejutott.

Mindez azt jelentette, hogy a Honda főtámogatását élvezett fordulón kizárólag Honda-motoros autók alkották a top 5-öt

A verseny a bajnoki címért folyó harcot is némiképp szorosabbá tette.

A hétvége előtt Scott Dixon még 96 pontos előnnyel bírt Josef Newgardennel szemben. Az új-zélandi azonban mindkét futamon a tizedikként zárt, miközben amerikai kollégája szombaton a másodikként, vasárnap pedig a nyolcadikként ért célba.

Ebből adódóan a kettejük közötti különbség 72 pontra csökkent.

A második fordulón ráadásul egy ritka eseménynek is szemtanúi lehettünk: Dixon ugyanis hibázott.


Az ötszörös bajnok saját bevallása szerint a javallottnál agresszívebben hajtott ki az 1-es kanyarból és miután megnyomta a push-to-pass gombot, egyszerűen kiforgott.

“Totális újonchibát vétettem” – ismerte el Ganassiék veteránja. “Sajnálom miatta a csapatot. Ilyen hülye hibát nem lett volna szabad elkövetnem. Nyilvánvalóan az autó gyors volt, képes voltam visszatérni a versenybe, de értékes pontokat vesztettünk.”

Szintén nem volt jó futama a CGR 10-es Dallara-Hondáját vezető Felix Rosenqvistnek sem.

A rajtot követően a második helyről indult Santino Ferrucci (Dale Coyne Racing) összeakadt csapattársával, Alex Palou-val, a kettejük közti incidens pedig a svédet is magával rántotta.

Rosenqvist ennek hatására a gumifalban találta magát. Az autó hátulja megsérült, de átfogó javítás után a csapat vissza tudta küldeni a pályára. Felix végül mindössze négy kört tudott megtenni és az utolsó előtti helyen zárt, a balesetnek szintén áldozatául esett Palou előtt.

A futam legjobb újonca az Ed Carpenter Racinges Rinus VeeKay lett a tizenegyedik helyen.

A mezőny legközelebb október 2-3-án az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetésén feszül egymásnak a Harvest GP duplafordulójának keretein belül.





hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy