IndyCar: Herta győzött, 15 év után újra Andretti-pilóták uralták a dobogót

Idei első, egyben pályafutása harmadik IndyCar-győzelmét aratta Colton Herta a Mid-Ohio Sports Car Course-n rendezett duplaforduló vasárnapi futamán.
Az Andretti Harding Steinbrenner Autosport 20 éves pilótája a szombati versenyen diadalmaskodott Will Powerhez hasonlóan a pole-ból indulva látta meg elsőként a kockás zászlót.
“Nagyon boldog vagyok, úgy éreztem, hogy szinte minden hétvégén az ajtón kopotgattam” – nyilatkozta Herta. “Folyamatosan megvolt a sebességünk, de valami folyton félrement. Most viszont minden összeállt, reggel megszereztem az első rajthelyet, az autó tökéletesen ment és Honda-Andrettik uralták a pódiumot.”
hirdetés
A fiatal pilóta Andrettiék legelső győzelmét szerezte a 2020-as szezonban, csapattársai, Alexander Rossi és Ryan Hunter-Reay előtt.
Utóbbi két versenyző szintén idei legjobb eredményét könyvelhette el a 2.3 mérföldes roadon.
Ezt megelőzően utoljára 2005-ben, St. Petersburg utcáin söpörte be a dobogót az Andretti Autosport, sőt, akkor még a negyedik hely is az övék lett.
“Ez óriási!” – örömmködött Michael Andretti. “Az első három pozíciót megszerezni fantasztikus, különösen az elmúlt versenyeink tükrében. Hihetetlen eredmény ez az egész csapat számára.”
hirdetés
A legjobb ötbe az RLL Racinges Graham Rahal, valamint a Chip Ganassi Racinget szolgáló Marcus Ericsson is bejutott.
Mindez azt jelentette, hogy a Honda főtámogatását élvezett fordulón kizárólag Honda-motoros autók alkották a top 5-öt
A verseny a bajnoki címért folyó harcot is némiképp szorosabbá tette.
A hétvége előtt Scott Dixon még 96 pontos előnnyel bírt Josef Newgardennel szemben. Az új-zélandi azonban mindkét futamon a tizedikként zárt, miközben amerikai kollégája szombaton a másodikként, vasárnap pedig a nyolcadikként ért célba.
Ebből adódóan a kettejük közötti különbség 72 pontra csökkent.
A második fordulón ráadásul egy ritka eseménynek is szemtanúi lehettünk: Dixon ugyanis hibázott.
SCOTT DIXON SPINS!
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) September 13, 2020
The @IndyCar championship leader gets into the dirt and loses control. Coverage continues from @Mid_Ohio on @nbc.
Stream: https://t.co/THKlb49aWT pic.twitter.com/H0pPcZ96gq
Az ötszörös bajnok saját bevallása szerint a javallottnál agresszívebben hajtott ki az 1-es kanyarból és miután megnyomta a push-to-pass gombot, egyszerűen kiforgott.
“Totális újonchibát vétettem” – ismerte el Ganassiék veteránja. “Sajnálom miatta a csapatot. Ilyen hülye hibát nem lett volna szabad elkövetnem. Nyilvánvalóan az autó gyors volt, képes voltam visszatérni a versenybe, de értékes pontokat vesztettünk.”
Szintén nem volt jó futama a CGR 10-es Dallara-Hondáját vezető Felix Rosenqvistnek sem.
A rajtot követően a második helyről indult Santino Ferrucci (Dale Coyne Racing) összeakadt csapattársával, Alex Palou-val, a kettejük közti incidens pedig a svédet is magával rántotta.
Rosenqvist ennek hatására a gumifalban találta magát. Az autó hátulja megsérült, de átfogó javítás után a csapat vissza tudta küldeni a pályára. Felix végül mindössze négy kört tudott megtenni és az utolsó előtti helyen zárt, a balesetnek szintén áldozatául esett Palou előtt.
A futam legjobb újonca az Ed Carpenter Racinges Rinus VeeKay lett a tizenegyedik helyen.
A mezőny legközelebb október 2-3-án az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetésén feszül egymásnak a Harvest GP duplafordulójának keretein belül.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough