Mark Webber, Tony Stewart, Paul Tracy – Alakul az SRX-széria mezőnye
Július közepén jelentette be hivatalosan Tony Stewart, hogy életre hívja saját versenysorozatát, a Superstar Racing Experience-t.
Az egykori International Race of Champions mintájára kreált széria létrehozásában a Hendrick Motorsports egykori legendás crew chiefje és tanácsadója, a versenyzői múlttal is rendelkező Ray Evernham is oroszlánrészt vállal.
Az SRX várhatóan 2021 nyarán debütál jelen állás szerint egy hatfordulós minibajnokság formájában.
A versenyeket – amelyeket szombat esténként rendeznek majd különböző rövid oválokon – a CBS közvetíti az USA-ban, a támogatók között pedig olyan nevek szerepelnek, mint az egykori NASCAR-tisztviselő és IMG Sports-elnök, a Bruin Sports Capital alapítója, George Pyne, valamint a The Montag Group első embere, Sandy Montag.
hirdetés
A mezőnyt – akácsak az IROC-ban – tizenkét pilóta alkotja, ebből hatot az SRX már hivatalosan meg is nevezett.
Stewart a legelején bejelentette, hogy ő maga is részt vesz valamennyi futamon.
Az egyszeres IndyCar és háromszoros NASCAR Cup-bajnok mellett pályára hajthat a 2000-es Cup, valamint 2001-es IROC-bajnok Bobby Labonte, aki karrierje során olyan ikonikus versenyeket is behúzott, mint a charlotte-i Coca-Cola 600 (1995), az indianapolisi Brickyard 400 (2000), vagy épp a darlingtoni Southern 500 (2000).
Elfogadta a meghívást továbbá a 2004-es IndyCar-bajnok, egyben a 2013-as Indy 500 győztese, Tony Kanaan, a 2003-as CART-szezon legjobbja, Paul Tracy, a háromszoros Indy 500-győztes Helio Castroneves, valamint a legendás ötszáz mérföldes futam legelső afroamerikai pilótája, a NASCAR-t is megjárt Willy T. Ribbs.
Az SRX a minap megnevezte a mezőny hetedik versenyzőjét is a WEC-világbajnok és kilencszeres F1-futamgyőztes Mark Webber személyében.
?#DriverAnnouncement: Let’s officially welcome @AussieGrit to the @SRXracing family!#LetsRace ? pic.twitter.com/exWBaZVjbz
— Superstar Racing Experience (@SRXracing) September 9, 2020
„Több versenyzéssel kapcsolatos ajánlatot is kínáltak nekem a visszavonulásom óta, de egyik sem hozott igazán lázba” – idézi a hivatalos sajtóközlemény a 44 éves ausztrált. „Az utóbbi pár évben azonban egyre inkább megismertem az amerikai motorsport világát, ezért az SRX-et nagyszerű lehetőségnek tartom arra, hogy magam is megtapasztaljam. Nagyon különlegesnek tartom, hogy különböző szakágakból érkező pilótákat hoznak össze. Alig várom, hogy régi barátaim ellen csatázzak Amerika legismertebb versenyhelyszínein.”
Az SRX egyelőre még nem ismertette a naptárát, de a hírek szerint olyan pályák szerepelnek a radarjukon, mint a Knoxville Raceway, a Nashville Fairgrounds és a Stewart tulajdonában lévő Eldora Speedway.
Az aerodinamika és mérnöki vívmányok helyett a tényleges vezetői képességeket előtérbe helyező, zárt karosszériás autóért maga Evernham felel.
Az előzetes koncepció szerint a futamok 90 percesek lesznek, pitkiállások nélkül. Féltávnál viszont egy rövidebb szünetet szándékoznak beiktatni, ami alatt a csapatoknak lehetőségük lesz a szervizelésre.
A pilóták minden egyes verseny előtt, sorsolás útján fogják megkapni az aktuális autójukat, valamint a hozzá tartozó crew chiefet.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough