IndyCar: Sárga zászló alatt nyert Newgarden Gatewayen, Herta berágott VeeKayre

IndyCar: Sárga zászló alatt nyert Newgarden Gatewayen, Herta berágott VeeKayre
credit:IndyCar
IndyCar: Sárga zászló alatt nyert Newgarden Gatewayen, Herta berágott VeeKayre

Egy hét alatt a második IndyCar-verseny ért véget sárga jelzés alatti befutóval.

Az Indianapolis 500-on Takuma Sato csoroghatott be így az első helyen, hét nap múlva pedig, a World Wide Technology Raceway (Gateway) 1.25 mérföldes oválján pont a japán “intézte el” a pace car mögötti leintést.

Az RLL Racing pilótája négy körrel a vége előtt súrolta a falat.

Ennek ellenére gond nélkül vissza tudott állni a mezőnybe, az IndyCar azonban elrendelte a sárga zászló belengetését.

A döntés legnagyobb kárvallottja Patricio O’Ward lett, aki így végképp elvesztette az esélyt arra, hogy befogja a vezető pozícióban lévő Josef Newgardent.

hirdetés


A győzelem tehát a Team Penske kétszeres, egyben regnáló bajnokánál landolt.

Newgarden ezzel idei második, teljes IndyCar-karrierjét tekintve pedig tizenhatodik elsőségét ünnepelhette.

Emellett hátrányát 96 pontra csökkentette összetettben, miután az élen álló Scott Dixon csak az ötödikként ért célba.

A pitben győztünk” – nyilatkozta a 29 éves amerikai.

“A srácok fantasztikusan dolgoztak a kiállások során, minden alkalommal pozícióba hoztak. Az utolsónál nagyon mókás volt Patóval [O’Ward] versenyezni kifelé jövet, az a kerék a kerék elleni csata a győzelemért ment. Pato remek munkát végzett, nagyszerű dolgokat fog véghez vinni a sportban. Az én mostani sikerem kizárólag a csapatnak köszönhető, nagyon büszke vagyok rájuk. Nem én nyertem meg a versenyt, hanem ők.”


A sárga zászlós befejezés ellenére O’Ward nem volt elkeseredve. Az Arrow McLaren SP tehetsége a duplaforduló szombati futamát a harmadik, a vasárnapit pedig a másodikként fejezte be.

“Nagyszerű hétvégénk volt” – konstatálta a 21 éves mexikói, aki összetettben továbbra is őrzi a harmadik helyét Dixon és Newgarden mögött.

“A célunk az volt, hogy mindkét versenyt dobogón zárjuk, ez sikerült is. Persze nagyon jó lett volna megszerezni a győzelmet, közel jártunk hozzá…. Mondhatni az ajtón kopogtattunk. De nem adjuk fel, továbbra is hajtani fogunk érte.”

A pódium legalsó fokát megszerzett Power viszont már kissé frusztrált volt. A Team Penske veteránja utoljára két nap híján egy teljes évvel korábban, Portlandben tudott csak nyerni.

“Úgy éreztem, hogy győzelemre képes autóm volt” – mondta az ausztrál. “A 12-es Dallara-Chevy rendkívül erős volt, remek kiállásokat hajtottunk végre. A stratégia a végén viszont nem igazán működött és a lekörözöttek forgalma is szerepet játszott a végeredményben. Ennek ellenére örülök a dobogónak. Az elmúlt futamokon is nyilvánavalóan megvolt bennünk a potenciál a győzelemre…De ez egy nagyon furcsa év.”

hirdetés


A verseny legjobb újonca a negyedikként befutott Rinus VeeKay lett.

Az Ed Carpenter Racing 19 éves pilótája a leintés után szóváltásba is keveredett az egyébként a hatodik helyen zárt Colton Hertával.

Az Andretti Harding Steinbrenner Racing 20 éves versenyzőjének nem tetszett, hogy holland kollégája túlságosan is agresszíven előzte meg a futam hajrájában.

“A végén egy kicsit közel kerültem Colton autójához. Kemény volt, nehéz itt előzni és nekem ez volt az egyetlen esélyem arra, hogy elmenjek mellette.”

Herta a manőver után kis híján elvesztette uralmát a 88-as Dallara-Hondája felett, a csapatrádión keresztül pedig nyomdafestéket nem tűrő szavakkal illette VeeKayt.


“Egyszerűen túl agresszív volt” – mondta a futamot követően az amerikai. “Tudom, hogy ő egy újonc és sokat kell még tanulnia. Már korábban is elvétette ugyanezt a hibát számos alkalommal, ezért én nem igazán élvezem, ha vele kell csatáznom.”

Az idén már csak részidős szezont teljesített Tony Kanaan a szombati kilencedik helye után a második versenyen már csak tizenkilencedik lett.

A 45 éves brazil az öt oválfutamból álló programját a saját búcsúturnéjaként indította el, az utóbbi hetekben azonban többször is kijelentette, hogy minimum az Indy 500 erejéig vissza akar térni jövőre is a mezőnybe.

A pole-ból indult, de – mint már fent említésre került – a futam végén falazó Sato végül a kilencedikként ért célba.




hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy