IndyCar: Sárga zászló alatt nyert Newgarden Gatewayen, Herta berágott VeeKayre

Egy hét alatt a második IndyCar-verseny ért véget sárga jelzés alatti befutóval.
Az Indianapolis 500-on Takuma Sato csoroghatott be így az első helyen, hét nap múlva pedig, a World Wide Technology Raceway (Gateway) 1.25 mérföldes oválján pont a japán “intézte el” a pace car mögötti leintést.
Az RLL Racing pilótája négy körrel a vége előtt súrolta a falat.
Ennek ellenére gond nélkül vissza tudott állni a mezőnybe, az IndyCar azonban elrendelte a sárga zászló belengetését.
A döntés legnagyobb kárvallottja Patricio O’Ward lett, aki így végképp elvesztette az esélyt arra, hogy befogja a vezető pozícióban lévő Josef Newgardent.
hirdetés
A győzelem tehát a Team Penske kétszeres, egyben regnáló bajnokánál landolt.
Newgarden ezzel idei második, teljes IndyCar-karrierjét tekintve pedig tizenhatodik elsőségét ünnepelhette.
Emellett hátrányát 96 pontra csökkentette összetettben, miután az élen álló Scott Dixon csak az ötödikként ért célba.
“A pitben győztünk” – nyilatkozta a 29 éves amerikai.
“A srácok fantasztikusan dolgoztak a kiállások során, minden alkalommal pozícióba hoztak. Az utolsónál nagyon mókás volt Patóval [O’Ward] versenyezni kifelé jövet, az a kerék a kerék elleni csata a győzelemért ment. Pato remek munkát végzett, nagyszerű dolgokat fog véghez vinni a sportban. Az én mostani sikerem kizárólag a csapatnak köszönhető, nagyon büszke vagyok rájuk. Nem én nyertem meg a versenyt, hanem ők.”
Just like last week, a late-race crash means the @IndyCar race ends under yellow.@TakumaSatoRacer gets into the wall with four laps remaining, and the race was not able to be resumed in time. #INDYCAR pic.twitter.com/YOWOSieyCC
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) August 30, 2020
A sárga zászlós befejezés ellenére O’Ward nem volt elkeseredve. Az Arrow McLaren SP tehetsége a duplaforduló szombati futamát a harmadik, a vasárnapit pedig a másodikként fejezte be.
“Nagyszerű hétvégénk volt” – konstatálta a 21 éves mexikói, aki összetettben továbbra is őrzi a harmadik helyét Dixon és Newgarden mögött.
“A célunk az volt, hogy mindkét versenyt dobogón zárjuk, ez sikerült is. Persze nagyon jó lett volna megszerezni a győzelmet, közel jártunk hozzá…. Mondhatni az ajtón kopogtattunk. De nem adjuk fel, továbbra is hajtani fogunk érte.”
A pódium legalsó fokát megszerzett Power viszont már kissé frusztrált volt. A Team Penske veteránja utoljára két nap híján egy teljes évvel korábban, Portlandben tudott csak nyerni.
“Úgy éreztem, hogy győzelemre képes autóm volt” – mondta az ausztrál. “A 12-es Dallara-Chevy rendkívül erős volt, remek kiállásokat hajtottunk végre. A stratégia a végén viszont nem igazán működött és a lekörözöttek forgalma is szerepet játszott a végeredményben. Ennek ellenére örülök a dobogónak. Az elmúlt futamokon is nyilvánavalóan megvolt bennünk a potenciál a győzelemre…De ez egy nagyon furcsa év.”
hirdetés
A verseny legjobb újonca a negyedikként befutott Rinus VeeKay lett.
Az Ed Carpenter Racing 19 éves pilótája a leintés után szóváltásba is keveredett az egyébként a hatodik helyen zárt Colton Hertával.
Az Andretti Harding Steinbrenner Racing 20 éves versenyzőjének nem tetszett, hogy holland kollégája túlságosan is agresszíven előzte meg a futam hajrájában.
“A végén egy kicsit közel kerültem Colton autójához. Kemény volt, nehéz itt előzni és nekem ez volt az egyetlen esélyem arra, hogy elmenjek mellette.”
Herta a manőver után kis híján elvesztette uralmát a 88-as Dallara-Hondája felett, a csapatrádión keresztül pedig nyomdafestéket nem tűrő szavakkal illette VeeKayt.
WHAT A SAVE, @COLTONHERTA!#INDYCAR // NBCSN pic.twitter.com/FmNyKAnlS3
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) August 30, 2020
“Egyszerűen túl agresszív volt” – mondta a futamot követően az amerikai. “Tudom, hogy ő egy újonc és sokat kell még tanulnia. Már korábban is elvétette ugyanezt a hibát számos alkalommal, ezért én nem igazán élvezem, ha vele kell csatáznom.”
Az idén már csak részidős szezont teljesített Tony Kanaan a szombati kilencedik helye után a második versenyen már csak tizenkilencedik lett.
A 45 éves brazil az öt oválfutamból álló programját a saját búcsúturnéjaként indította el, az utóbbi hetekben azonban többször is kijelentette, hogy minimum az Indy 500 erejéig vissza akar térni jövőre is a mezőnybe.
A pole-ból indult, de – mint már fent említésre került – a futam végén falazó Sato végül a kilencedikként ért célba.

hirdetés
hirdetés
hirdetés