IndyCar: Harmadik pilótaként a történelemben lett ötvenszeres futamgyőztes Scott Dixon

Egy héttel ezelőtt Scott Dixonnak le kellett nyelnie a békát, hogy a sárga zászlós befutó miatt esélye sem nyílt az utolsó körökben támadni Takuma Satót az Indianapolis 500 győzelméért.
Az új-zélandi alig hat nappal később, a gatewayi duplaforduló szombati futamának hajrájában újra japán kollégájával találta magát szemben. A végkifejlet viszont most Dixonnak kedvezett.
hirdetés
A Chip Ganassi Racing sztárját kitartóan támadta a bombaformában versenyző Sato. Az RLL Racinges a kockás zászló pillanatában azonban minden igyekezete ellenére 0.14 másodperccel alulmaradt ötszörös bajnok ellenfelével szemben.
Dixon ezzel idei negyedik, teljes eddigi IndyCar-karrierjét tekintve pedig kereken az ötvenedik győzelmét ünnepelhette.
A sikernek köszönhetően a 40 éves pilóta egy meglehetősen elit klubhoz csatlakozhatott, lévén rajta kívül csak AJ Foyt és Mario Andretti mondhatják el magukról, hogy ötven, vagy annál több alkalommal is eljutottak a Victory Lane-re.
hirdetés
A főkategóriás amerikai open-wheel szakág rekordját Foyt tartja 67 győzelemmel, míg Andretti 52-t szerzett illusztris pályafutása során. Ez utóbbit Dixon már idén átlépheti.
“Teljesen elképesztő!” – nyilatkozta Dixon, aki immár 117 ponttal vezeti az összetettet a másodikként jegyzett Josef Newgarden (Team Penske) előtt.
“Nem tudom eléggé megköszönni a csapatom munkáját. A verseny végén tartalék üzemmódban mentem, hogy vigyázzak motorra, Sato viszont teljes gőzzel üldözött. Akkor még csak nem is realizáltam, hogy mennyire veszélyes volt rám. Szóval, most nagyon boldog vagyok. Indianapolis a múlt héten eléggé kiábrándító volt, úgyhogy jó érzés volt nyerni. Ötven győzelem….leírhatatlanul hangzik! Ugyanilyen lendülettel folytatjuk tovább és szerzünk még pár első helyet.”
The thrill of victory, and agony of defeat.@TakumaSatoRacer and @ScottDixon9 finish 1-2 again. #INDYCAR pic.twitter.com/Md0yo24PHX
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) August 29, 2020
Sato a futamot követően nem is akarta leplezni a csalódottságát. A 43 éves veterán – aki a bajnoki pontverseny negyedik helyére jött fel – úgy vélte, hogy ha az utolsó kiállása nem lett volna lassú, akkor be tudta volna fogni Dixont.
“Frusztráló belegondolni abba, hogy mi lett volna ha… Ugyanakkor mindenki így érez a gárdánál, a fiúk fantasztikus munkát végeztek zsinórban már második hete. A futam elején vesztettem némi sebességet és nem is éreztem tökéletesen komfortosan magam az autóban, de kéményen harcoltunk. Nagyon, nagyon büszke vagyok a csapatra!”
A harmadikként Patricio O’Ward zárt.
Az Arrow McLaren SP 21 éves pilótája összesen 94 körön át vezette a versenyt, a 164.-ben eszközölt kiállásakor azonban a pitből kijövet megelőzte Dixon. Nem sokkal később pedig, már a pályán Sato is maga mögé utasította egy rendkívül látványos manőver révén.
A top 5-öt Colton Herta és Marcus Ericsson tette teljessé.
NO ATTACK, NO CHANCE.@TakumaSatoRacer, are you KIDDING!? #INDYCAR pic.twitter.com/dsToe51V4C
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) August 29, 2020
A 200 körös verseny során két alkalommal kellett beküldeni a pace cart – először baleset, majd a féltávot követően esőcseppek miatt.
Az ominózus, több autót érintő incidensre pillanatokkal a rajt előtt került sor.
A startra készülve a Dale Coyne Racing újonca, Alex Palou kivágott a pálya belső része felé. Ugyanígy tett a mögötte lévő Simon Pagenaud is, akit aztán hátulról istenesen eltalált Oliver Askew 7-es számú Dallara-Hondája. A láncreakció ezzel beindult magával rántva Ed Carpentert, valamint az Andretti Autosport három gépét is, a volán mögött Alexander Rossival, Marco Andrettivel és Zach Veach-csel.
A baleset miatt a futam ezen trió számára már azelőtt befejeződött, hogy egyáltalán megkapták volna a zöld zászlót..
A történtekért az IndyCar büntetésből a mezőny végére száműzte Palou-t és Askew-t.
CRASH at the start!
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) August 29, 2020
The @WWTRaceway @IndyCar doubleheader weekend is off to a wild start. Watch on NBCSN or stream here: https://t.co/THKlb49aWT pic.twitter.com/VJqQYGUq5B
A két újoncra kiszabott szankció azonban cseppet sem volt vigasz a kiesők, legfőképpen Rossi számára.
A 28 éves kaliforniai a hétvége kezdete előtt még az összetett tizennegyedik helyén állt, pontokban kifejezett hátránya azonban – erős befutók esetén – még lehetővé tette volna számára, hogy beszálljon a bajnoki címért folyó harcba.
A rajt előtti baleset következtében azonban visszaesett a tizennyolcadik pozícióba, így már csak elméleti, matematikai esélye maradt a titulusra.
A mezőnyre vasárnap egy újabb, teljes értékű futam vár az 1.25 mérföldes oválon.
A kvalifikáció értelmében a pole-ból Sato indulhat.

hirdetés
hirdetés
hirdetés