IndyCar: Harmadik pilótaként a történelemben lett ötvenszeres futamgyőztes Scott Dixon

IndyCar: Harmadik pilótaként a történelemben lett ötvenszeres futamgyőztes Scott Dixon
Dixon újabb lépést tett a legenda-státusz felé (credit:IndyCar)
IndyCar: Harmadik pilótaként a történelemben lett ötvenszeres futamgyőztes Scott Dixon

Egy héttel ezelőtt Scott Dixonnak le kellett nyelnie a békát, hogy a sárga zászlós befutó miatt esélye sem nyílt az utolsó körökben támadni Takuma Satót az Indianapolis 500 győzelméért.

Az új-zélandi alig hat nappal később, a gatewayi duplaforduló szombati futamának hajrájában újra japán kollégájával találta magát szemben. A végkifejlet viszont most Dixonnak kedvezett.

hirdetés


A Chip Ganassi Racing sztárját kitartóan támadta a bombaformában versenyző Sato. Az RLL Racinges a kockás zászló pillanatában azonban minden igyekezete ellenére 0.14 másodperccel alulmaradt ötszörös bajnok ellenfelével szemben.

Dixon ezzel idei negyedik, teljes eddigi IndyCar-karrierjét tekintve pedig kereken az ötvenedik győzelmét ünnepelhette.

A sikernek köszönhetően a 40 éves pilóta egy meglehetősen elit klubhoz csatlakozhatott, lévén rajta kívül csak AJ Foyt és Mario Andretti mondhatják el magukról, hogy ötven, vagy annál több alkalommal is eljutottak a Victory Lane-re.

hirdetés


A főkategóriás amerikai open-wheel szakág rekordját Foyt tartja 67 győzelemmel, míg Andretti 52-t szerzett illusztris pályafutása során. Ez utóbbit Dixon már idén átlépheti.

“Teljesen elképesztő!” – nyilatkozta Dixon, aki immár 117 ponttal vezeti az összetettet a másodikként jegyzett Josef Newgarden (Team Penske) előtt.

“Nem tudom eléggé megköszönni a csapatom munkáját. A verseny végén tartalék üzemmódban mentem, hogy vigyázzak motorra, Sato viszont teljes gőzzel üldözött. Akkor még csak nem is realizáltam, hogy mennyire veszélyes volt rám. Szóval, most nagyon boldog vagyok. Indianapolis a múlt héten eléggé kiábrándító volt, úgyhogy jó érzés volt nyerni. Ötven győzelem….leírhatatlanul hangzik! Ugyanilyen lendülettel folytatjuk tovább és szerzünk még pár első helyet.”


Sato a futamot követően nem is akarta leplezni a csalódottságát. A 43 éves veterán – aki a bajnoki pontverseny negyedik helyére jött fel – úgy vélte, hogy ha az utolsó kiállása nem lett volna lassú, akkor be tudta volna fogni Dixont.

“Frusztráló belegondolni abba, hogy mi lett volna ha… Ugyanakkor mindenki így érez a gárdánál, a fiúk fantasztikus munkát végeztek zsinórban már második hete. A futam elején vesztettem némi sebességet és nem is éreztem tökéletesen komfortosan magam az autóban, de kéményen harcoltunk. Nagyon, nagyon büszke vagyok a csapatra!”

A harmadikként Patricio O’Ward zárt.

Az Arrow McLaren SP 21 éves pilótája összesen 94 körön át vezette a versenyt, a 164.-ben eszközölt kiállásakor azonban a pitből kijövet megelőzte Dixon. Nem sokkal később pedig, már a pályán Sato is maga mögé utasította egy rendkívül látványos manőver révén.

A top 5-öt Colton Herta és Marcus Ericsson tette teljessé.


A 200 körös verseny során két alkalommal kellett beküldeni a pace cart – először baleset, majd a féltávot követően esőcseppek miatt.

Az ominózus, több autót érintő incidensre pillanatokkal a rajt előtt került sor.

A startra készülve a Dale Coyne Racing újonca, Alex Palou kivágott a pálya belső része felé. Ugyanígy tett a mögötte lévő Simon Pagenaud is, akit aztán hátulról istenesen eltalált Oliver Askew 7-es számú Dallara-Hondája. A láncreakció ezzel beindult magával rántva Ed Carpentert, valamint az Andretti Autosport három gépét is, a volán mögött Alexander Rossival, Marco Andrettivel és Zach Veach-csel.

A baleset miatt a futam ezen trió számára már azelőtt befejeződött, hogy egyáltalán megkapták volna a zöld zászlót..

A történtekért az IndyCar büntetésből a mezőny végére száműzte Palou-t és Askew-t.


A két újoncra kiszabott szankció azonban cseppet sem volt vigasz a kiesők, legfőképpen Rossi számára.

A 28 éves kaliforniai a hétvége kezdete előtt még az összetett tizennegyedik helyén állt, pontokban kifejezett hátránya azonban – erős befutók esetén – még lehetővé tette volna számára, hogy beszálljon a bajnoki címért folyó harcba.

A rajt előtti baleset következtében azonban visszaesett a tizennyolcadik pozícióba, így már csak elméleti, matematikai esélye maradt a titulusra.

A mezőnyre vasárnap egy újabb, teljes értékű futam vár az 1.25 mérföldes oválon.

A kvalifikáció értelmében a pole-ból Sato indulhat.




hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy