Egy hónap alatt már öt IndyCar-versenyzőt mentett meg az aeroscreen

Egy hónap alatt már öt IndyCar-versenyzőt mentett meg az aeroscreen
Spencer Pigot autója az Indy 500 után (credit:IndyCar)
Egy hónap alatt már öt IndyCar-versenyzőt mentett meg az aeroscreen

Nem kevesebb, mint öt pilóta mondhat eddig köszönetet az IndyCarban idén bevezetett aeroscreennek.

A cockpit védelmét szolgálni hivatott megoldás az iowai duplafordulón, valamint az Indianapolis 500-on egyaránt versenyzőket óvott meg a potenciálisan súlyos sérüléstől, vagy még rosszabbtól.

A rövid oválon rendezett első futamon, sárga zászlós körülmények között Colton Herta (Andretti Harding Steinbrenner Racing) ráfutott Rinus VeeKay (Ed Carpenter Racing) autójára, aminek következtében a 20 éves amerikai 88-as Dallara-Hondája a levegőbe emelkedett, jó pár métert repült, majd a SAFER-falon keresztül visszacsapódott az aszfaltra.

A balesetet mindketten karcolás nélkül megúszták.

hirdetés


Az aeroscreen nélkül viszont a történet sokkal csúnyább véget ért volna. két-két versenyzőt

A felvételek alapján ugyanis jól látszott, hogy ha nincs VeeKay autóján az eszköz, akkor Herta gépének orra pontosan beleállhatott volna a 19 éves holland cockpitjébe, potenciálisan tragédiát okozva.


>>>>>FOTÓ: Így mentette meg Rinus VeeKay életét az aeroscreen


Még ugyanezen a versenyen a Chip Ganassi Racingnek vezető Marcus Ericsson is köszönetet mondhatott a halóval keresztezett szélvédőnek, ami tökéletesen eltérített egy feléje repülő törmelékdarabot.

Hasonló meleg pillanatokat élt át Will Power is. A Team Penske pilótájának a pitből kijövet lazult meg a kereke, aminek következtében falazott, a leeső bal első abroncs pedig vészesen közel szállt el a cockpitje mellett. Az ausztrál később úgy nyilatkozott, hogy nem lehet elég hálás az aeroscreenért.

Az Indianapolis 500-on további két versenyző szintén imába foglalhatja a Red Bull Advanced Technologies és az IndyCar által közösen kifejlesztett eszközt.

James Davison incidense az Indy 500-on, jól látszik, hogy aeroscreen eltereli a törmeléket

Rögtön a futam elején a Dale Coyne Racinges James Davison autóján egy kisebb robbanásba torkollott a féknél történt meghibásodás (az egzakt ok jelenleg is vizsgálat tárgyát képezi).

Az ausztrál csak az aeroscreennek köszönhette, hogy nem találta telibe a feléje repeszekként száguldó törmelékfelhő.

A leintés előtt öt körrel Spencer Pigot vágta a külső falnak az RLL Racing 45-ös Dallara-Hondáját, majd onnan egyenesen visszacsapódott a pitlane bejáratánál lévő gumibáláknak.

A 26 éves amerikait az incidens után kórházba is kellett szállítani, mert az autója roncsaiból kiszállva egy rövid időre elvesztette az eszméletét.

Szerencsére kiderült, hogy Pigot nem szenvedett komolyabb sérüléseket. A versenygépének baleset utáni fotóját elnézve azonban borítékolható, hogy aeroscreen nélkül sokkal rosszabb vége lett volna.

A képen ugyanis jól látszik, hogy a törött felfüggesztés egy nagyobb darabja konkrétan belefúródott volna a pilótafülkébe, ha nincs ott a szélvédő.

Mindezek fényében azt hiszem, már nyugodtan kijelenthetjük, hogy az IndyCar a lehető legjobb döntést hozta meg, amikor kötelezővé tette az aeroscreent.

Bizonyos szögekből valóban nem nyújt esztétikai élményt vele az autó, de nagyon kevés ár ez az emberéletekért cserébe.


hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy