Egy hónap alatt már öt IndyCar-versenyzőt mentett meg az aeroscreen

Nem kevesebb, mint öt pilóta mondhat eddig köszönetet az IndyCarban idén bevezetett aeroscreennek.
A cockpit védelmét szolgálni hivatott megoldás az iowai duplafordulón, valamint az Indianapolis 500-on egyaránt versenyzőket óvott meg a potenciálisan súlyos sérüléstől, vagy még rosszabbtól.
A rövid oválon rendezett első futamon, sárga zászlós körülmények között Colton Herta (Andretti Harding Steinbrenner Racing) ráfutott Rinus VeeKay (Ed Carpenter Racing) autójára, aminek következtében a 20 éves amerikai 88-as Dallara-Hondája a levegőbe emelkedett, jó pár métert repült, majd a SAFER-falon keresztül visszacsapódott az aszfaltra.
A balesetet mindketten karcolás nélkül megúszták.
hirdetés
Az aeroscreen nélkül viszont a történet sokkal csúnyább véget ért volna. két-két versenyzőt
A felvételek alapján ugyanis jól látszott, hogy ha nincs VeeKay autóján az eszköz, akkor Herta gépének orra pontosan beleállhatott volna a 19 éves holland cockpitjébe, potenciálisan tragédiát okozva.
>>>>>FOTÓ: Így mentette meg Rinus VeeKay életét az aeroscreen
Még ugyanezen a versenyen a Chip Ganassi Racingnek vezető Marcus Ericsson is köszönetet mondhatott a halóval keresztezett szélvédőnek, ami tökéletesen eltérített egy feléje repülő törmelékdarabot.
Hasonló meleg pillanatokat élt át Will Power is. A Team Penske pilótájának a pitből kijövet lazult meg a kereke, aminek következtében falazott, a leeső bal első abroncs pedig vészesen közel szállt el a cockpitje mellett. Az ausztrál később úgy nyilatkozott, hogy nem lehet elég hálás az aeroscreenért.
Az Indianapolis 500-on további két versenyző szintén imába foglalhatja a Red Bull Advanced Technologies és az IndyCar által közösen kifejlesztett eszközt.

Rögtön a futam elején a Dale Coyne Racinges James Davison autóján egy kisebb robbanásba torkollott a féknél történt meghibásodás (az egzakt ok jelenleg is vizsgálat tárgyát képezi).
Az ausztrál csak az aeroscreennek köszönhette, hogy nem találta telibe a feléje repeszekként száguldó törmelékfelhő.
A leintés előtt öt körrel Spencer Pigot vágta a külső falnak az RLL Racing 45-ös Dallara-Hondáját, majd onnan egyenesen visszacsapódott a pitlane bejáratánál lévő gumibáláknak.
A 26 éves amerikait az incidens után kórházba is kellett szállítani, mert az autója roncsaiból kiszállva egy rövid időre elvesztette az eszméletét.
Szerencsére kiderült, hogy Pigot nem szenvedett komolyabb sérüléseket. A versenygépének baleset utáni fotóját elnézve azonban borítékolható, hogy aeroscreen nélkül sokkal rosszabb vége lett volna.
A képen ugyanis jól látszik, hogy a törött felfüggesztés egy nagyobb darabja konkrétan belefúródott volna a pilótafülkébe, ha nincs ott a szélvédő.
Mindezek fényében azt hiszem, már nyugodtan kijelenthetjük, hogy az IndyCar a lehető legjobb döntést hozta meg, amikor kötelezővé tette az aeroscreent.
Bizonyos szögekből valóban nem nyújt esztétikai élményt vele az autó, de nagyon kevés ár ez az emberéletekért cserébe.
hirdetés