A McLarent szolgáló Patricio O’Ward lett a 104. Indy 500 legjobb újonca

A hagyományoknak megfelelően idén is kihirdették az Indianapolis 500 legkiemelkedőbb újoncát.
Nem meglepetésre ez a díj az Arrow McLaren SP 5-ös számú Dallara-Chevyjét vezető Patricio O’Wardé lett.
A 21 éves mexikói a kvalifikáció során a csapat legjobb rajtpozícióját szerezte meg a tizenötödik hellyel, majd magát a futamot fantasztikus teljesítménnyel a hatodikként zárta.
Ezzel az AMSP házon belüli versenyét is megnyerte, lévén az élmezőnnyel huzamosabb ideig szintén lépést tartott Oliver Askew baleset miatt feladni kényszerült a viadalt
A gárdához ezen forduló erejéig visszatért Fernando Alonso egyáltalán nem is volt tényező a 200 kör során, féltávtól kezdve pedig még kuplugproblémákkal is küszködött, így a kockás zászló pillanatában be kellett érnie a huszonegyedik hellyel.
Mindeközben Patricio lényegében problémamentes versenyt zárhatott, ez azonban csak egy pillére volt a legjobb újoncnak járó díj odaítélésében.
hirdetés
Az 50.000 dolláros bónusszal is kecsegtető címet tradicionálisan szavazás útján döntik el. A voksolásra egykori, valamint jelenlegi újságírók, továbbá az IndyCar és az Indianapolis Motor Speedway kijelölt tisztviselői jogosultak.
A döntéshoztal során nem csak a pályán – edzések, kvalifikáció, verseny – nyújtott teljesítményt veszik számításba, hanem többek között a médiához és a rajongókhoz való hozzáállást, a sportszerűséget, valamint az Indianapolis 500 szellemiségéhez méltó magatartást.
O’Wardot megelőzően csak két mexikói pilóta, Josele Garza (1981) és Bernard Jourdain (1989) tudta kiérdemelni ezt a díjat.
A 2018-ban Indy Lights bajnokká vált Patricio tavaly mutatkozott be az IndyCarban, az idény azonban egy brutális hullámvasúttá vált számára.
Az évnek egy teljes szezonos szerződés birtokában vágott neki a Harding Steinbrenner Racinggel, a csapat azonban alig pár héttel a márciusi, St. Petersburg-i nyitófutam előtt anyagi okokra hivatkozva visszavonta az autója nevezését.
O’Wardnak sikerült végül egy részidős szerződést összehoznia a Carlinnal, májusban pedig az is bejelentésre került, hogy a Red Bull beválasztotta a junior programjába.
A pozitív hírek után jött az újabb fekete leves, miután Pato egyike lett azon három pilótának – carlinos csapattársa, Max Chilton, valamint a mclarenes Alonso mellett – akik nem tudták kvalifikálni autóikat az Indy 500-ra.
Ezután a mexikói már csak három IndyCar-futamon vett részt, mivel a Red Bull az F1-re való felkészítés jegyében letiltotta az oválokról, az amerikai roadok helyett pedig inkább a japán Super Formula bajnokságba és az F2-be küldték.
Ősszel azonban az energiaitalosok váratlanul szélnek eresztették arra hivatkozva, hogy nem rendelkezik elegendő szuperlicenc-ponttal a királykategóriában való bemutatkozáshoz.
Ekkor csapott le rá Zak Brown, a döntése pedig egyelőre kifizetődőnek tűnik.
O’Ward az idei szezon elmúlt hét futamából ötöt zárt a top 10-ben, Road Americán a második helyről locsolhatta a pezsgőt, az összetettet tekintve pedig jelenleg a harmadikként jegyzik Scott Dixon és Josef Newgarden mögött.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough