Itt a magyarázat: Ezért nem intették le piros zászlóval az Indianapolis 500-at

Itt a magyarázat: Ezért nem intették le piros zászlóval az Indianapolis 500-at
A pace car mögött a mezőny, háttérben a Pigot segítségére siető AMR Safety Team (credit:IndyCar)

Itt a magyarázat: Ezért nem intették le piros zászlóval az Indianapolis 500-at

Sárga jelzés alatt, Takuma Sato győzelmével ért véget a 104. Indy 500.

A pace carra az RLL Racing with Citrone/Buhl Autosport gépét vezető Spencer Pigot óriási balesete után volt szükség.

A 26 éves versenyző öt körrel a leintés előtt csapódott a külső falnak, majd onnan visszapattanva nagy erővel a pitlane bejáratánál lévő gumibálákba vágódott.

hirdetés


A bukás után az IndyCar nem lengette be a piros zászlót.

A döntésnek komoly biztonsági kockázata volt, lévén az autóktól karnyújtásnyira ápolták az aszfalton fekvő versenyzőt.

Emellett azt is sokan nehezményezték, hogy a pace car mögötti befutóval megfosztották a mezőnyt, valamint a rajongókat egy epikus végjátéktól.

A közfelháborodásra az IndyCar egy rövid sajtóközleményben reagált.

“Az IndyCar minden erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy zöld zászló alatt fejeződjenek be a versenyek. Jelen esetben viszont, a baleset kiértékelése után arra a megállapításra jutottunk, hogy túlságosan kevés kör volt hátra ahhoz, hogy a mezőnyt összegyűjtsük a pace car mögé, belengessük a piros zászlót, majd újraindítsuk a futamot a zöld alatti befutóra.”

Mindehhez még azt is tegyük hözzá, hogy piros periódus esetén csak úgy engedhették volna vissza az autókat a pályára, ha kijavítják a Pigot által okozott károkat.

Bő fél, vagy akár egy teljes órányi várakozás után maradt volna tehát kb. egy zöld alatti köre a mezőnynek a futam befejezésére.

Ezt megelőzően utoljára 2013-ban, Tony Kanaan személyében koronáztak győztest sárga zászlós befutóban.



hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy