A történelem során először három Andretti is ott lesz Indy 500 mezőnyének élén
Az előttünk álló vasárnap rendezik meg a 104. Indianapolis 500-at, amelynek pole-jából harminchhárom év után újra egy Andretti vezetéknevű pilóta indulhat.
Technikai értelemben viszont az Andretti Herta Autosport vezető Marco csak a „harmadik helyen” fog állni az Andretti család tagjai között, legalábbis ami a felvezető köröket illeti.
Az Indianapolis Motor Speedway ugyanis hivatalosan bejelentette, a versenyző-dinasztia előtt tisztelegve Mario Andretti nem mást fog maga mögé ültetni az IndyCar kétüléses gépében, mint fiát – egyben az Andretti Autosport tulajdonosát -, Michael Andrettit, hogy együtt melegítsék be a mezőnyt a rajtra.
hirdetés
„Azon kevesek egyike vagyok, akik elmondhatják magukról, hogy saját édesapjuk és fiuk csapattársaként is versenyeztek” – nyilatkozta Michael. „Most pedig az a különleges lehetőség is megadatik, hogy mindhárman, egyszerre a pályán legyünk az Indianapolis 500 versenynapján. Apuval nagyon izgatottak vagyuk emiatt, de még mindig vitatkozunk azon, hogy tulajdonképpen melyikünknek kellene inkább vezetnie.”
Mario 1965-ös debütálása óta nem telt olyan Indy 500, amelynek mezőnyében ne lett volna legalább egy Andretti.
Győzni azonban csak a most 80 esztendős szupersztárnak sikerült 1969-ben.
Marco mostani rajtelsősége előtt pedig az utolsó pole-t is Mario tudhatta magáénak még 1987-ből.
A család tagjai az évtizedek során számtalanszor kerültek karnyújtásnyi közelségbe az újabb sikerhez, de minden alkalommal történt valami, ami megakadályozta őket ebben. A gyakran elképesző fiaskók láttán meg is született az Andrett-átok legendája.
„Az Andrettiknek óriási történelmük és tradícióik vannak az Indy 500-on” – méltatta őket az IMS elnöke, Doug Boles. „Nagyszerű módja az Andretti-örökség ünneplésének az, hogy a család három generációja, együtt lesz az oválon a történelem során először.”
A verseny tradicionális, motorok beindítására felszólító parancsát a pálya, egyben az IndyCar tulajdonosa, Roger Penske fogja kiadni.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough