NASCAR: Kísérleti jelleggel eltávolítják az autók jobb oldali ablakát Doveren
Csak az idei szezont tekintve nem múlt el olyan NASCAR-futam, amelyet követően ne kellett volna legalább egy versenyzőt az orvosi központban kezelni kisebb-nagyobb hőguta miatt.
A délutáni órákban rendezett fordulók során, a nyári melegben nem ritkán 50 Celsius fok fölé emelkedik a hőmérséklet az autókban, sőt, mértek már 60 feletti értékeket is.
Az ilyen körülmények, pláne hosszú órákon keresztül még a legedzettebb pilóták szervezetét is rendkívül megviseli, ami akár potenciálisan életveszélyes helyzeteket is eredményezhet.
hirdetés
A mezőny tagjai már jó ideje rimánkodnak a NASCAR-nak azért, hogy újabb változtatásokat hajtsanak végre a járművek belső terének hűtése érdekében, miután világossá vált, hogy a jelenleg használt megoldások (sisakhűtés, légkondicionáló stb.) már egyáltalán nem elegendőek.
A szervezet erre reagálva bejelentette, hogy az augusztus 22-23-án a Dover International Speedwayen rendezendő duplafordulón engedélyezik a Cup-csapatok számára, hogy kísérleti jelleggel eltávolítsák a jobb oldali polikarbonát ablak mintegy kétharmadát.
„Múlt héten, a daytonai roadon brutális forróság volt” – nyilatkozta Martin Truex Jr. az NBC-nek.
„Szerintem ha nem lett volna piros zászlós szakasz villámlás miatt, akkor jó pár srác nem bírta volna ki a végéig. Ezekben az autókban rendkívül meleg van. Fogalmam sincs, hogy road pályákon és rövid oválokon miért van egyáltalán szükség arra az ablakra, teljesen megakadályozza a levegő áramlását.”
2019-et megelőzően még road pályákon és 1.5 mérföldesnél rövidebb oválokon nem volt kötelezően előírva az ablak felszerelése, a NASCAR azonban rájött, hogy néhány gárda ebből aerodinamikai előnyt kovácsolt.
Az új aero csomaggal kombinálva viszont az autóban minimálisra csökkent a légmozgás, aminek következtében a hőmérséklet drasztikusan felugrik még enyhébb időjárási viszonyok között is.
A NASCAR nemzeti harmadosztályát képező Truck Series daytonai futama után legalább hét pilóta lett rosszul a hőség miatt, Natalie Decker pedig egyenesen égési sérüléseket szenvedett a hátán.
A Cupban J.J. Yeleynek a verseny közben át is kellett adnia a kormányt a tartalékpilótának, mivel képtelen volt tovább vezetni.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough