Indy 500/2. nap: Dixon és Harvey a leggyorsabb, Alonso autót tört

Az ötszörös bajnok, egyben az NTT IndyCar Series jelenlegi összetettjét uraló Scott Dixon zárta az élen az Indianapolis 500 edzéssorozatának második napját.
A Chip Ganassi Racing veteránja 226.102 mph-val (363.876 km/h) landolt a tabella élén, ezzel párhuzamosan pedig a mezőnyben egyedüliként tudott 226 mph (363.7 km/h) feletti átlagsebességet produkálni.
Dixon mögött másodikként az RLL Racinget szolgáló Takuma Sato végzett 225.693 mph-val (363.217 km/h), míg a harmadik pozíciót 225.249 mph-s (362.503 km/h) átlaggal Marco Andretti tudhatta magáénak a többek között saját nevével is fémjelzett Andretti Herta Autosport w/ Marco Andretti & Curb-Agajanian 98-as számú Dallara-Hondájával.
A top 5-be bejutott még az Ed Carpenter Racing 47-es gépét vezető Conor Daly, aki egyúttal a legmagasabban zárt Chevy-motoros eredményt is hozta.
A legjobb újonc az első naphoz hasonlóan újra a Dale Coyne Racing with Team Goh-t erősítő Alex Palou lett. A 23 éves spanyol szerdán a nyolcadik lett, csütörtökön viszont már az ötödik pozíciónak örülhetett.
A szélárnyék nélküli körök tekintetében a leggyorsabbnak a Meyer Shank Racinges Jack Harvey bizonyult 222.123 mph-val (357.472 km/h).
Ezen lista második helyén Colton Herta (Andretti Harding Stenibrenner Autosport) végzett 221.895 mph-val (357.105 km/h), közvetlenül csapattársa, Ryan Hunter-Reay előtt, aki 221.777 mph-t (356.915 km/h) hozott ki az AA #28 Dallara-Hondájából.

A magányosan megtett körök negyedik pozícióját Carpenterék újonca, Rinus VeeKay tudhatta magáénak 221.693 mph-val (356.780 km/h), míg az ötödikként egy újabb andrettist jegyeztek az első edzésnapot megnyert James Hinchcliffe személyében, aki 221.421 mph-t (356.342 km/h) ért el.
A nap során megtörtént az idei edzéssorozat legelső balesete, méghozzá Fernando Alonso jóvoltából.
Kapcsolódó: Indy 500 – Alonso összetörte a McLarent
Az Arrow McLaren SP versenyzője negyvenhárom perccel a kockás zászló belengetése előtt hibázott, túl alacsonyan fordult rá a 4-es kanyarra, aminek következtében először a külső falnak vágódott, majd onnan visszacsúszott egészen a pitlane-ig.
Szerencsére a spanyol karcolás nélkül megúszta az incidenst.
Alonso az eset pillanatában még a hatodik helyen állt 224.363 mph-s (361.077 km/h) köre révén. Ez a tempó a nap végére viszont már csak a nyolcadik pozícióra lett elegendő.
Az AMSP különleges engedélyt kapott az IndyCartól arra, hogy éjszakába nyúlóan dolgozhassanak a sérült autón.
A járvány miatti védekezésre hivatkozva a csapatok tagjainak legkésőbb este fél nyolcig el kell hagyniuk a paddockot, annak érdekében, hogy a lehető legminimálisabb időtartamra korlátozzák az egy területen lévő emberek számát.
Ezen szabály alól csak rendkívüli indokkal – mint az AMSP esetében a javítási munkálatok – lehet felmentést kérni.
A mezőnyhöz az utolsó pillanatban csatlakozott DragonSpeed kálváriája tovább folytatódott.
Az Elton Julian vezette alakulat a második edzésnapot is kénytelen volt teljes egészében kihagyni elektronikai problémák miatt.
A 81-es számú Dallara-Chevyt csak késő délutánra, egészen pontosan a kollektív gyakorlás végére sikerült pályaképes állapotba hozni.
Az IndyCar azonban lehetővé tette számukra, hogy a hivatalos program végeztével, az immár üres vonalvezetésen Ben Hanley teljesítse a visszatérő versenyzők számára előírt frissítő program mindkét fázisát.
Az edzéssorozat pénteken folytatódik a Fast Friday képében, amelyen már feltekert motorokkal hajtanak pályára az autók.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough