„Leírhatatlan kihívás” – Teszt, edzés és kvalifikáció nélkül debütál a Cup mezőnye a daytonai roadon

“Leírhatatlan kihívás” – Teszt, edzés és kvalifikáció nélkül debütál a Cup mezőnye a daytonai roadon

„Érdekes lesz felvezetnem a mezőnyt, mivel halvány lila gőzöm sincs arról, hogy hová megyek.”

A fenti idézet Kevin Harvicktól származik, aki a vadonatúj rajtrácsot meghatározó formátum értelmében minden valószínűség szerint a pole-ból kezdheti meg a NASCAR Cup vasárnapi futamát a Daytona International Speedway roadján.

A 2014-es bajnok, egyben a jelenlegi összetett pontverseny éllovasa nem a levegőbe beszél.

A DIS belső, technikás vonalvezetése alig egy hónappal ezelőtt került be a NASCAR menetrendjébe a járvány miatt kieső fordulók egyik ellensúlyaként.

Ezen a pályán korábban soha, egyetlen tesztet sem rendeztek, a mezőny pedig úgy fog nekivágni a távnak, hogy még edzésre és kvalifikációra sem kapnak lehetőséget.

Az első gyors kör a 3.57 mérföldes aszfaltcsíkon tehát egyben a verseny első, zöld zászló alatti köre is lesz.


„Utoljára 2002-ben, a daytonai 24 óráson vezettem itt” – nyilatkozta Harvick.

„A felkészülést már most megkezdtem, jobb híján az iRacinggel, hogy némiképp alkalmazkodjak a pályához. Hétfőn és kedden egész nap gyakoroltam, majd szerdán beülök a szimulátorba, csütörtökön, pénteken és szombaton pedig újra az iRacing lesz terítéken. Biztosra akarok menni, hogy frissen ott legyen a fejemben, mikor kell váltani és hasonlók. Aztán jöjjön, aminek jönnie kell. Fogalmam sincs, miként fogunk szerepelni itt, hogyan fog teljesíteni az autó. A magam részéről egész héten át gyakorolok, tanulom a pályát és remélhetőleg vasárnap lesz egy jó versenyünk.”

A mezőny tagjai szerint a legnagyobb favoritnak Kyle Busch számít. A regnáló bajnokban ugyanis még élénken él a pálya, miután idén januárban részt vett a daytonai 24 óráson.

„Ez a verseny leírhatatlan kihívás lesz mindenki számára” – mondta Chase Elliott. „A fenébe is, ha tudtuk volna, hogy belép a naptárba ez a road, akkor valószínűleg mindannyian megpróbálunk elindulni a 24 óráson is! Én még soha nem vágtam neki úgy egy futamnak, hogy konkrétan fogalmam sincs arról, mire kell számítanom.”

A Hendrick Motorsport 24 éves pilótája szintén a virtuális térben gyakorol, ugyanakkor tisztában van azzal is, hogy az éles bevetés merőben más tészta lesz.

„Körözhetünk a szimulátorban és az iRacinggel addig, amíg bele nem kékülünk. Azt a vizuális segítséget viszont szerintem nem tudja visszaadni, amire élesben a legnagyobb szükség lesz. Az egyetlen megoldás, hogy minél többet tanuljunk a valódi pályán. Erre viszont már csak magán a versenyen lesz lehetőségünk, annak 65 köre viszont nem sok arra, hogy mindent kiismerjünk. Szóval, nincs más megoldás, mint a lehető leggyorsabban tanulni és megpróbálni elkerülni a szarvashibákat.”