A tavalyi év csodacsapata lett a 104. Indy 500 33. nevezője
Fennállt a veszélye annak, hogy az idei Indianapolis 500-on nem lesz teljes a tradicionálisan harminchárom autót számláló rajtrács.
Szerencsére ezen aggodalmakra már pontot tehetünk, miután a DragonSpeed hivatalosan bejelentette nevezését.
A gárda 81-es számú, Flex-Box és 10Star Solutions által szponzorált Dallara-Chevyjét a tavalyi évhez hasonlóan Ben Hanley vezeti.
„A 2020-as idény határozottan az, amelyet mindenki el akar felejteni, de sajnos ez nem lehetséges” – nyilatkozta a RACER-nek a gárda vezére, Elton Julian. „Megtiszteltetés számunkra, hogy csatlakozhatunk a többiekhez az idei Indy 500-on. Reméljük, hogy adhatunk némi pozitív emléket a rajongóknak, annak ellenére is, hogy nem lehetnek személyesen a pályán. Szeretnénk köszönetet mondani az NTT IndyCar Seriesnek, Roger Penske-nek, a Firestone-nak, a Chevrolet-nak, továbbá a széria összes partnerének azért, hogy lehetővé tették számunkra a részvételt. Alig várjuk, hogy mi is hozzájáruljunk egy nagyszerű show-hoz.”
Az eredeti tervek szerint a DragonSpeed hat versenyt teljesített volna a 2020-as IndyCar-szezonban, a koronavírus-járvány azonban sokakhoz hasonlóan az ő tervüket is felülírta.
Kapcsolódó: Felére csökken az Indianapolis 500 pénzdíjazása
A sportautózás világából már jól ismert, az open-wheel szakágban viszont abszolút kezdőnek számított csapat tavaly debütált a bajnokságban St. Petersburg utcáin egy tizennyolcadik, a Barber Motorsports Park roadján pedig a huszonegyedik helyet megszerezve.
A legnagyobb figyelmet azonban a 103. Indianapolis 500-on vonták magukra.
A DragonSpeedet és vele együtt a szintén ováltapasztalat nélküli Hanleyt sokán már jó előre elkönyvelték, mint azon három nevező egyikét, amelyek nem tudják kivívni a versenyen való indulás jogát.
Erre aztán az akkor 33 éves újonc rendesen rácáfolt, miután rögtön a kvalifikáció első napján sikeresen beverekedte magát a mezőnybe, megszerezve a 27. rajthelyet. A futam viszont már nem alakult ilyen jól számukra, mivel műszaki hiba miatt idő előtt fel kellett adniuk a küzdelmet, így csak a 32.-ként zártak.
„Nagyon várom már, hogy újra pályára hajtsak Indyben” – mondta Hanley. „Az idei év ugyanakkora kihívás lesz, mint a tavalyi, de a Chevyt és már egy tapasztaltabb mérnöki csapatot is magunk mögött tudva nagyon izgatottan tekintünk elébe.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough