NASCAR: Már megint feje tetejére áll a kvalifikációs procedúra

A NASCAR néhány héttel ezelőtt jelentette be, hogy a 2020-as szezon hátralévő részében már egyetlen verseny előtt sem fognak hagyományos kvalifikációt rendezni.
A járványszünet után újraindított idény futamain eddig sorsolás útján, vagy az előző forduló végeredményét alapul véve határozták meg a rajtrácsot.
A szervezet most, a rájátszás felé közeledve egy huszárvágással semmissé tette az eddigi formátumot.
A döntést azzal indokolták, hogy a bajnoki hajrá kezdetének küszöbén egy olyan rendszerre van szükség, ami a pályán nyújtott teljesítményen nyugszik.
Ennek megfelelően a NASCAR a szezon során produkált, általános, valamint az egyes futamokon mutatott produkciót is figyelembe veszi.
A rajtpozíció meghatározásakor az alapot az owner-pontok – tehát nem a pilóta, hanem az autó mellett szereplő egységek – állása, továbbá a legutóbbi futamon szerzett helyezés és leggyorsabb kör szolgáltatja majd.
A számítások során a versenygép összetettbeli helye 35%-ot, az előző futamon elért pozíció 50%-ot, a leggyorsabb kör pedig 15%-ot ér.
A playoff kezdetétől fogva a bajnoki címért küzdő autókat kiemelik és ezek automatikusan a rajtrács elején kapnak helyet. Tehát az első körben az első 16, a másodikban a top 12, a harmadikban a top 8 stb. pozíciók csak az övék lesznek, egyedül a sorrendjük változik az új szisztéma értelmében.
hirdetés
hirdetés
hirdetés