Jimmie Johnson első IndyCar-tesztje után: „Sokkal jobban szeretnék itt versenyezni, mint korábban valaha!”

Jimmie Johnson első IndyCar-tesztje után: “Sokkal jobban szeretnék itt versenyezni, mint korábban valaha!”
credit:IndyCar

A koronavírus kétszer is áthúzta Jimmie Johnson tervezett IndyCar-tesztjét, harmadik nekifutásra viszont végre ténylegesen pályára vihette a Chip Ganassi Racing Dallara-Hondáját.

A hétszeres NASCAR Cup bajnok egy teljes munkanapot töltött az Indianapolis Motor Speedway roadján, a körözés végén pedig csak még elszántabb lennek annak irányába, hogy hamarosan már a széria mezőnyének tagja legyen.

„Ez a nap csak még inkább feltüzelt” – nyilatkozta Johnson az AP-nek. „Leírhatatlan volt, minden várakozásomat felülmúlta! Sokkal jobban szeretnék versenyezni az IndyCarban, mint ezt megelőzően valaha. Új élmény volt, teljesen más, mint amit eddig csináltam. A NASCAR-ban nagy sikereket értem el, amelyekre rendkívül büszke vagyok. Most viszont valami újat próbáltam ki és elképesztően klassz volt!”


A 44 éves szupersztár pályafutása elején még az IndyCart tűzte ki célul, az élet – valamint a támogatóként mögé beállt Chevrolet – azonban a NASCAR felé terelte.

Az idei év végén a teljes szezonos NASCAR-karrierjére pontot tevő Johnson már korábban leszögezte, hogy az open-wheel teszt nem csak szórakozás számára. A versenyzésnek ugyanis esze ágában sincs hátat fordítani, a 2021-től felszabaduló idejét pedig ennek megfelelően új kihívásoknak szeretné szentelni, amelyek között gyerekkori álmának beteljesítése is ott szerepel az IndyCar képében.

Az eredeti tervek szerint JJ áprilisban, Barberen próbálhatta volna ki az Arrow McLaren SP Dallara-Chevyjét, a járvány miatti korlátozások azonban közbeszóltak.

Másfél hónappal később már a Chip Ganassi Racing írt ki számára egy tesztet az IMS belső, technikás vonalvezetésén. Ezt viszont bő három héttel el kellett halasztani, miután július elején Johnson COVID-tesztje pozitívnak bizonyult.

Harmadjára szerencsére már nem ütötte fel a fejét semmi váratlan és a kaliforniai klasszis egymás után róhatta a köröket a 2.4 mérföldes roadon Felix Rosenqvist 10-es számú versenygépének volánja mögött.

„Féltem egy kicsit attól, hogy valami megint átkot szór a tesztemre” – vallotta be Johnson, aki úgy jellemezte az IMS-en eltöltött keddjét, mint a legelső napot az iskolában.

credit:IndyCar

JJ körülbelül 120-szor száguldotta körbe a pályát, 24-25 körös etapokra lebontva, amelyek során összesen öt garnitúra abroncsot használt el.

A tűzkeresztségen komolyabb probléma nélkül átsesett, teljesítményével pedig a tanácsadóként jelenlévő Scott Dixon is maximálisan elégedett volt.

„Nagyon meggyőzően vezetett” – méltatta kollégáját az ötszörös IndyCar-bajnok és egyszeres Indy 500-győztes. „Nem esett túlzásokba. Múlt éjjel üzenetekkel bombázott és mindenfélét kérdezett arról, vannak-e trükkjei a pitből kijövetelnek, mire számítson a kanyarokban és hasonlók. Szuperül fel volt villanyozva, nagyon izgult, hogy végre itt lehet.”

Az IMS-en Johnson nem csak önmagát tesztelte, hanem az IndyCar legújabb, a cockpit hűtésére vonatkozó módosításait is. Az aeroscreen idei bevezetése óta a legnagyobb problémát az okozza, hogy az autóban ülő versenyző körül nem kering megfelelően a levegő, aminek következtében nagyon gyorsan felhevül a szűk pilótafülke.

Márpedig hőségből jócskán kijutott neki, lévén a pálya hőmérséklete elérte a 60 Celsius fokot.



Johnson a nap folyamán kétszer csúszott ki, de szerencsére kár egyik alkalommal sem keletkezett a Dallara-Hondán.

„Két etapra is szükségem volt a pályán ahhoz, hogy egyáltalán a szemem hozzászokjon. Az autóba beülve hirtelen rengeteg dolog szakadt rám. Tudtam, hogy durva lesz, de azt nem, hogy ennyire.”

Néhány óra leforgása alatt azonban JJ fokozatosan kiismerte az alatta dolgozó technikát, aminek köszönhetően egyre otthonosabban érezte magát a volán mögött.

Köridők nem láttak napvilágot, Dixon azonban úgy fogalmazott, hogy Johnson nagyjából a július 4-én rendezett GMR Grand Prix középső szakaszán produkáltakhoz hasonló tempót diktált. Komolyabb következtetéseket azonban nem lehetett levonni, mivel egyrészt a teszt során nagyon meleg volt, másrészt pedig JJ teljesen egyedül volt végig a pályán.

„Ahhoz képest, hogy mit tett már le az asztalra, nagyon, de nagyon izgatott volt” – mondta az új-zélandi. „Folyamatosan kérdezgette, mit csináljon, hogy még jobb legyen. Igazán módszeresen dolgozott, gyorsan alkalmazkodott, ami nem egy könnyű feladat, pláne a mi korunkban.”

Johnson korábban még gyermekeire hivatkozva ragaszkodott ahhoz, hogy csak épített és utcai pályák jöhetnek szóba számára az IndyCarban. Az aeroscreennek köszönhetően megnövekedett biztonsági körülmények láttán azonban már kezd hajlandóságot mutatni arra, hogy oválon – különösképpen az Indianapolis 500-on – is megméresse magát.

Ehhez viszont szponzorokra van szüksége.

„Remélhetőleg ez a mai nap ugródeszkát képez a partnerekkel való tárgyalások felé. Minél többet vagyok a garázsban, minél nagyobb izgalmakat generálok, annál nagyobbak lesznek az esélyeim is.”