NASCAR: Keselowski alsóbb kategóriákba száműzné a balhés versenyzőket

NASCAR: Keselowski
credit:NASCAR

Brad Keselowski szerint a NASCAR-nak el kellene tiltani azokat a versenyzőket, akik rendszeresen hibáznak a pályán.

A történet előzménye a Cup Series vasárnapi, texasi futamára vezethető vissza. A harmadik szakaszban az újonc Quin Houff a pálya középső ívéről próbált rákanyaroni a pitlane-re, fittyet hányva arra, hogy közvetlenül mögötte több autó is érkezik. A nonszensz manőver következtében a 22 éves amerikai eltalálta Matt DiBenedetto és Christopher Bell gépét is


A sárga zászlós szakasz következtében búcsút mondhatott a győzelemről szőtt álmainak többek közt Ryan Blaney, ezzel párhuzamosan viszont a körülmények tökéletesen a kezére játszottak a Richard Childress Racingnek, amely az ekkor megejtett kiállása révén végül kettős győzelmet ünnepelhetett Austin Dillon – Tyler Reddick sorrendben.

Houff később elismerte a hibáját, ugyanakkor azzal védekezett, hogy a csapata túl későn hívta ki a pitbe, emellett pedig még a visszapillantó tükre is letört, így nem látta a mögötte lévőket.

A megmozdulása viszont sokakban ellenérzést váltott ki, beleértve a 2012-es bajnok Keselowskit.

A Team Penske pilótája úgy véli, a NASCAR-nak valamit lépnie kellene annak érdekében, hogy kiszűrje a királykategóriához nem elég tehetséges és/vagy tapasztalt versenyőket.

Ők rendre kapcsolataiknak, anyagi hátterüknek köszönhetően jutnak üléshez valamelyik alacsonyan finanszírozott csapatnál, hiányos kvalitásaik miatt rengeteg bosszúságot okozva a mezőny többi tagjának.


“A [Houff] incidensnek az én olvasatomban két oldala van” – nyilatkozta Keselowski. “Egyrészt izgalmasabb befutót idézett elő, tehát aki szereti a káoszt, annak biztosan tetszett. Másrészt viszont én úgy látom, hogy profi autóversenyző vagyok, aki az egész eddigi életét annak szentelte, hogy eljusson erre a szintre. Számos akadályt kellett átugranom azért, hogy itt lehessek, ezért szerentém azt hinni, hogy a helyemet a szériában ennek a rengeteg erőfeszítésnek köszönhetem és olyan mezőnyben lehetek, ahol hasonló tehetségű pilóták vannak. Nincsenek személyes problémáim, ugyanakkor az ilyen balesetek időről időre előfrodulnak, néhány versenyző láttán pedig határozottan elgondolkodom azon, hogy mit keresnek ezen a szinten. Az egyik ok szerintem a szabályokra vezethető vissza. Ezzel a mostani csomaggal már nagyon könnyű vezetni az autókat, ami megnehezíti a NASCAR számára, hogy eldöntsék, ki az, aki felkészült és ki az, aki nem. Ennek révén csak akkor ugrik ki nyúl a bokorból, amikor tényleges versenyzésre kerül sor. Én azt szeretném látni, hogy a pilóták az alsóbb kategóriákban nyújtott teljesítményük alapján érdemlik ki a Cup-szereplés lehetőségét. Ha pedig valaki ismétlődően problémákat okoz a pályán, akkor el kell távolítani a mezőnyből és visszaküldeni akár jóval alacsonyabb kategóriákba, hogy ott bizonyítsanak. Én ezt szeretném látni, a végős döntés viszont nem az enyém. Lehet jobban tenném, ha inkább befognám a számat, de szentül hiszem, hogy egy ilyen megoldásnak lenne csak értelme.”


Houff 2014-ben egyetlen NASCAR K&N futamot teljesített, majd 2017-ben, öt verseny erejéig felbukkant az ARCA-ban, de egyetlen egyszer sem tudott a top 5-ben zárni.

Ez azonban nem szegte kedvét és a NASCAR nemzeti harmadosztályt teljesen kihagyva, bemutatkozott a másodvonalbeli Xfinity Seriesben. A legjobb eredménye itt egy 12. hely volt, a 2017-es, Kentuckyban rendezett futamra pedig nem is tudta kvalifikálni magát.

Ennek ellenére tavaly már a legnagyobbak között vezethetett a Cupban a Spire és a Premium Motorsports jóvoltából, idén pedig a StarCom Racingtől teljes szezonos szerződést kapott. Az eddigi összesen 35 főkategóriás futamából mindössze hatot tudott a top 30-on belül zárni (egyéni legjobbja a 23. hely Indianapolisban).

Az összetettben jelenleg a 34. helyen áll és még az a Kyle Larson is megelőzi, aki csak a szezon első négy futamán vett részt.

Egyelőre nem tudni, hogy Houff manőverének lesz-e következménye, a NASCAR versenyzésért felelős alelnöke, Scott Miller azonban megerősítette, beszélni fognak a történtekről a fiatal pilótával.

Nem ez az első eset, hogy egy csetlő-botló versenyző felháborodást okozott a mezőnyben.

A 2019-es, Las Vegas-i playoff-futamon például Kyle Buscht trafálta telibe Garrett Smithley.

“A motorsport egyik csúcsbajnoksága vagyunk, mégis olyan srácok is vannak a pályán, akik még csak egy late model versenyt sem nyertek életükben” – mondta akkor a Joe Gibbs Racing sztárja. “Szánalmas, azt sem tudják, hogy merre menjenek.”



Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy