IndyCar: Pagenaud nyert Iowában, életet mentett az aeroscreen

IndyCar: Pagenaud nyert Iowában, életet mentett az aeroscreen

Simon Pagenaud az utolsó helyről rajtolva húzta be az NTT IndyCar Series Iowa Speedwayen rendezett duplafordulójának első versenyét.

Ezen sikernek köszönhetően a 36 éves francia lett az első pilóta idén, aki nem a Chip Ganassi Racinget szolgálva ünnepelhetett a Victory Lane-en.

A Team Penske versenyzője Scott Dixon (Texas, Indy GP, Road America/1) és Felix Rosenqvist (Road America/2) után a 2020-as szezon harmadik futamgyőztesévé vált.

„Kemény ez a pálya” – nyilatkozta a leintés után Pagenaud, aki az üzemanyagnyomás meghibásodása miatt a kvalifikáción részt sem tudott venni. „Micsoda éjszaka és micsoda nap volt ez számunkra! A teljes Team Penske elképesztő csapatmunkáról tett tanúbizonyságot. Az időmérő kiábrándító volt, de ezek a srácok soha nem adják fel. Erről szól az egész gárda.”

credit:IndyCar

A 2016-os bajnokot, egyben a 2019-es Indy 500 győztesét a hajrában kitartóan próbálta levadászni Dixon, de a lekörözöttek miatti forgalomnak is köszönhetően végül nem tudta elcsípni.

„Nem tudom elhinni, muszáj újranéznem a versenyt. Hogyan kerültem egyáltalán az élre? Fogalmam sincs! Az utolsó ötven kör nagyon intenzív volt, tele feszültséggel. Amikor Dixon üldöz, akkor jobb, ha mindent beleadsz.”

Az új-zélandinak végül be kellett érnie a második hellyel, míg harmadikként az Arrow McLaren SP-s Oliver Askew ért célba. Az amerikai újonc ezzel a futam legjobb újonca is lett.

A 250 körös viadal bő féltávig zöld jelzés alatt zajlott le.

Hamarosan azonban minden borult.


Will Power a 146. körben falnak csapta a Team Penske #12 Dallara-Chevyjét, miután a frissen felhelyezett bal-első kereke meglazult, majd le is esett.

A megbokrosodott kerék ijesztően közel került az ausztrál versenyző cockpitjéhez, aminek láttán először adtunk hálát az IndyCarban idén bevezetett aeroscreennek.

A pilótafülke biztonságát fokozni hivatott eszköz azonban tíz körrel később végképp jelesre vizsgázott.

Még sárga zászlós körülmények között Colton Herta (Andretti Harding Steinbrenner Racing) ráfutott Rinus VeeKay (Ed Carpenter Racing) autójára, aminek következtében a 20 éves amerikai 88-as Dallara-Hondája a levegőbe emelkedett, jó pár métert repült, majd a SAFER-falon keresztül visszacsapódott az aszfaltra.


Az ijesztő baleset következtében szerencsére egyik versenyző sem sérült meg.

Az aeroscreen nélkül viszont a történet sokkal csúnyább véget ért volna. A felvételek alapján ugyanis jól látszott, hogy ha nincs VeeKay autóján az eszköz, akkor Herta autójának orra pontosan beleállhatott volna a 19 éves holland cockpitjébe, potenciálisan tragédiát okozva.

„Annyira gyorsan lezajlott, nem igazán tudom, mi történt, de azt boldogan jelenthetem be, hogy jól vagyok” – mondta a kötelező orvosi vizsgálat után Herta az NBCSN-nek. „Tökéletesen érzem magam és készen állok a következő futamra. Nem mondták nekem, hogy a restartot visszavonták, úgy tudtam, zöld zászló jön. Aztán ez történt… Szerintem mindenki más megkapta az üzenetet. Örülök, hogy rendben vagyok.”


VeeKay érthetően csalódott volt, de annak ellenére is bizakodó a folytatást illetően, hogy a tartalék géppel kénytelen nekivágni a második futamnak.

„Ez igazán szívás. Fantasztikus versenyünk volt, dobogós hely, vagy akár győzelem is lehetett volna belőle. Nagyon kiábrándító. Tudom, hogy remek autónk van ahhoz, hogy holnap a pódiumért, első helyért menjünk. Magabiztos vagyok.”

Nem alakult jól a verseny a szezon öt oválfutamát magában foglaló búcsúturnéját teljesítő Tony Kanaannak sem.

Az AJ Foyt Racing veteránja – aki grand marshalként a motorok beindítására vonatkozó parancsot is kiadta az autója volánja mögül – koccolta a falat, aminek következtében annyira megsérült az autója, hogy a csapatnak később a feladás mellett kellett döntenie.

Az iowai duplaforduló második futamát magyar idő szerint vasárnap hajnalban rendezik. A zöld jelzést Josef Newgarden (Team Penske) várhatja a pole-ból.


VÉGEREDMÉNY: