Megszerezte első IndyCar-győzelmét Felix Rosenqvist

Megszerezte első IndyCar-győzelmét Felix Rosenqvist
credit:IndyCar

A Rev Group Grand Prix hajrájában Patricio O’Ward mindent megtett annak érdekében, hogy IndyCar karrierje legelső pole-ját győzelemmel koronázza meg.
.
Az utolsó körökben azonban erőfeszítései hiábavalónak bizonyultak Felix Rosenqvisttel szemben.

A Chip Ganassi Racing versenyzője rohamléptekben közeledett az Arrow McLaren SP #5 Dallara-Chevyje felé, és bár az azt terelgető mexikói minden tudását latba vetve próbált védekezni, fegyvertára végül nem lett elegendő.



A befutó pillanatában O’Wardra 2.8699 másodpercet vert Rosenqvist az első svéd nemzetiségű futamgyőztese lett az IndyCarnak Kenny Bräck 2002-es, mexikóvárosi sikere óta.

A 2019-es év újoncának bizonyult pilóta ezt megelőző legjobb eredménye két második hely volt, még tavaly Mid-Ohióról és Portlandből.

„Annyira sokszor jártunk már közel a győzelemhez” – nyilatkozta Rosenqvist. „Ez a győzelem a 10-es autó csapatát illeti. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy ennek a gárdának a részese lehetek. Eddig is jók voltunk, csak épp a szerencse nem állt mellénk egészen máig. Most viszont minden klappolt.”

Ezen elsőség egyben azt is jelenti, hogy négy verseny után a Chip Ganassi Racing továbbra is 100%-os teljesítményt tudhat magáénak, lévén az első három futamon Scott Dixon révén szintén ők diadalmaskodtak.


O’Ward rendkívül jól indította a vasárnapot. A rajt előtt két órával rendezett időmérőn megszerezte pályafutása első IndyCar pole-ját és olybá’ tűnt, hogy a futam végén legelső győzelmét is behúzhatja. Végül azonban be kellett érnie a második hellyel.

„Kemény volt” – konstatálta a mexikói, aki a futam 55 köréből 43-at töltött az élen. „A Ganassi autók hatalmas tempót diktáltak. Mi is jó munkát végeztünk a teljes verseny során, a végén azonban lekörözöttek közé kerültünk, ami igencsak hátrányunkra vált. Mindent beleadtam, nyomtam, ahogyan csak tudtam, de képtelen voltam Felixet magam mögött tartani.”

A dobogó legalsó fokára Alexander Rossi állhatott fel. Az Andretti Autosport tehetsége számára ez az eredmény egyfajta sebtapasz is lett az elmúlt három fordulón őt ért balszerencsék sorozata után.

A top 5-be befért még Ganassiék idei új szerzeménye, Marcus Ericsson, valamint az Andretti Harding Steinbrenner Autosportot szolgáló Colton Herta is.

Utóbbi, 20 éves amerikai ennek révén elmondhatja magáról, hogy a 2020-as szezon eddigi négy fordulóját egyaránt a legjobb öt között zárta.

A Texasban, Indianapolisban, valamint a Road America-i duplaforduló szombati futamán aratott győzelmeivel mesterhármast összehozott Dixonnak ezúttal nem jött ki a lépés és még a pitkiállása során is sikerült kétszer lefulladnia. A végelszámolásnál az új-zélandinak meg kellett elégednie a tizenkettedik hellyel.

A verseny legvadabb jeleneteit a rajt utáni kanyarok prezentálták.


A káosz főhőse Will Power lett, aki az 1-es kanyarban Ryan Hunter-Reayt, a 3-asban pedig Graham Rahalt ütötte ki a versenyből. Ennek következtében mindkét pilóta a falban végezte.

A manővereket – amelyek miatt RHR nemes egyszerűséggel „romboló golyónak” titulálta Powert – a bírák elkerülhető ütközéseknek nyilvánították és rögtön a mezőny végére száműzték az akkor ötödikként jegyzett ausztrált.

„Azt kapta, amit megérdemelt” – mondta a büntetés kapcsán Rahal az NBC-nek. „Kitette a versenyből Ryant és engem is. Ez nagyon frusztráló. Elkeseredett megmozdulás volt a részéről. Csalódott vagyok, mivel úgy gondoltam, hogy jó esélyeink lettek volna ma. A lényeg, hogy jól vagyunk és vissza fogunk térni.”

A 4. körben elrendelt restart után Power újra alkotott, de ezúttal csak saját magát rakta ki a pályáról, újabb pace car szakaszt előidézve.

A 39 éves pilóta vissza tudott térni a versenybe, amit végül a 11.-ként fejezett be.

Az összetettet továbbra is Dixon vezeti 54 ponttal Herta előtt.

Az IndyCar menetrendjében július 17-1-án egy újabb duplaforduló következik, méghozzá az Iowa Speedway oválján.