Megszerezte első IndyCar-győzelmét Felix Rosenqvist

A Rev Group Grand Prix hajrájában Patricio O’Ward mindent megtett annak érdekében, hogy IndyCar karrierje legelső pole-ját győzelemmel koronázza meg.
.
Az utolsó körökben azonban erőfeszítései hiábavalónak bizonyultak Felix Rosenqvisttel szemben.
A Chip Ganassi Racing versenyzője rohamléptekben közeledett az Arrow McLaren SP #5 Dallara-Chevyje felé, és bár az azt terelgető mexikói minden tudását latba vetve próbált védekezni, fegyvertára végül nem lett elegendő.
A befutó pillanatában O’Wardra 2.8699 másodpercet vert Rosenqvist az első svéd nemzetiségű futamgyőztese lett az IndyCarnak Kenny Bräck 2002-es, mexikóvárosi sikere óta.
A 2019-es év újoncának bizonyult pilóta ezt megelőző legjobb eredménye két második hely volt, még tavaly Mid-Ohióról és Portlandből.
„Annyira sokszor jártunk már közel a győzelemhez” – nyilatkozta Rosenqvist. „Ez a győzelem a 10-es autó csapatát illeti. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy ennek a gárdának a részese lehetek. Eddig is jók voltunk, csak épp a szerencse nem állt mellénk egészen máig. Most viszont minden klappolt.”
Ezen elsőség egyben azt is jelenti, hogy négy verseny után a Chip Ganassi Racing továbbra is 100%-os teljesítményt tudhat magáénak, lévén az első három futamon Scott Dixon révén szintén ők diadalmaskodtak.
.@FRosenqvist to the lead!#INDYCAR // #REVGROUPGP pic.twitter.com/R9LtZ7yfm7
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) July 12, 2020
O’Ward rendkívül jól indította a vasárnapot. A rajt előtt két órával rendezett időmérőn megszerezte pályafutása első IndyCar pole-ját és olybá’ tűnt, hogy a futam végén legelső győzelmét is behúzhatja. Végül azonban be kellett érnie a második hellyel.
„Kemény volt” – konstatálta a mexikói, aki a futam 55 köréből 43-at töltött az élen. „A Ganassi autók hatalmas tempót diktáltak. Mi is jó munkát végeztünk a teljes verseny során, a végén azonban lekörözöttek közé kerültünk, ami igencsak hátrányunkra vált. Mindent beleadtam, nyomtam, ahogyan csak tudtam, de képtelen voltam Felixet magam mögött tartani.”
A dobogó legalsó fokára Alexander Rossi állhatott fel. Az Andretti Autosport tehetsége számára ez az eredmény egyfajta sebtapasz is lett az elmúlt három fordulón őt ért balszerencsék sorozata után.
A top 5-be befért még Ganassiék idei új szerzeménye, Marcus Ericsson, valamint az Andretti Harding Steinbrenner Autosportot szolgáló Colton Herta is.
Utóbbi, 20 éves amerikai ennek révén elmondhatja magáról, hogy a 2020-as szezon eddigi négy fordulóját egyaránt a legjobb öt között zárta.
A Texasban, Indianapolisban, valamint a Road America-i duplaforduló szombati futamán aratott győzelmeivel mesterhármast összehozott Dixonnak ezúttal nem jött ki a lépés és még a pitkiállása során is sikerült kétszer lefulladnia. A végelszámolásnál az új-zélandinak meg kellett elégednie a tizenkettedik hellyel.
A verseny legvadabb jeleneteit a rajt utáni kanyarok prezentálták.
Calamity on Lap 1 of the @IndyCar #REVGroupGP at @RoadAmerica. on @NBC!
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) July 12, 2020
Will Power gets into Ryan Hunter-Reay, then gets into Graham Rahal!
Stream: https://t.co/rd1d5rkzSZ pic.twitter.com/Kbhkj6Oo7Y
A káosz főhőse Will Power lett, aki az 1-es kanyarban Ryan Hunter-Reayt, a 3-asban pedig Graham Rahalt ütötte ki a versenyből. Ennek következtében mindkét pilóta a falban végezte.
A manővereket – amelyek miatt RHR nemes egyszerűséggel „romboló golyónak” titulálta Powert – a bírák elkerülhető ütközéseknek nyilvánították és rögtön a mezőny végére száműzték az akkor ötödikként jegyzett ausztrált.
„Azt kapta, amit megérdemelt” – mondta a büntetés kapcsán Rahal az NBC-nek. „Kitette a versenyből Ryant és engem is. Ez nagyon frusztráló. Elkeseredett megmozdulás volt a részéről. Csalódott vagyok, mivel úgy gondoltam, hogy jó esélyeink lettek volna ma. A lényeg, hogy jól vagyunk és vissza fogunk térni.”
A 4. körben elrendelt restart után Power újra alkotott, de ezúttal csak saját magát rakta ki a pályáról, újabb pace car szakaszt előidézve.
A 39 éves pilóta vissza tudott térni a versenybe, amit végül a 11.-ként fejezett be.
Az összetettet továbbra is Dixon vezeti 54 ponttal Herta előtt.
Az IndyCar menetrendjében július 17-1-án egy újabb duplaforduló következik, méghozzá az Iowa Speedway oválján.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough