Elképesztő Dixon: Zsinórban harmadik győzelmét aratta a CGR veteránja
Eddig három verseny telt el az NTT IndyCar Series 2020-as szezonjából, a leintés után azonban mindig Scott Dixon örülhetett a legjobban.
A Chip Ganassi Racing ötszörös bajnoka – és egyszeres Indy 500 győztese – a Texas Motor Speedwayen rendezett oválfutam, majd az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetésén lebonyolított GMR Grand Prix után a Road America-i duplaforduló első versenyén sem talált legyőzőre.
Ez azt jelenti, hogy a 39 éves veterán az ötödik olyan pilóta lett a főkategóriás amerikai open-wheel történetében, aki az adott szezon első három futamán egyaránt győzelemmel zárt.
Az elit klubot AJ Foyt (1964/USAC), Al Unser (1971/USAC), Paul Tracy (2003/CART) és Sébastien Bourdais (2006/Champ Car) alkotják. Utóbbi franciának tizennégy évvel ezelőtt ráadásul az első négy versenyt sikerült behúznia, amely rekordot Dixon akár már a vasárnapi felvonás végén beállíthatja.
„Nem kvalifikáltunk valami jól és az autót is nehéz volt vezetni” – nyilatkozta a leintés után az új-zélandi, aki mostani sikerével a Road America-i második, összességében pedig a 49. IndyCar-győzelmét ünnepelhette. „A csapat viszont mindent uralt. A második kiállásom után a fülemre mondták, hogy ‘Te és Will vagytok az első-második helyen’, én pedig csak annyit tudtam mondani, hogy ‘Mégis, hogyan?’. Újabb, fantasztikus csapatmunka volt, az pedig külön öröm, hogy végre rajongók előtt versenyezhettünk.”
A kilenc körrel a vége előtt életbe lépett, utolsó restartkor megpróbálta ugyan támadni Dixont a Team Penske-t szolgáló Will Power, de nem járt sikerrel.
Az ausztrál nem sokkal féltáv után, a 30. körben az élre állt, de a tizenegy körrel későbbi pace car fázis során végrehajtott, lassú pitkiállásának köszönhetően hamarosan bukta az első helyet. Ha ez nem lett volna elég, még a váltóval is akadtak problémái.
A harmadik pozícióban Alex Palou zárt. A Dale Coyne Racing with Team Goh spanyol újonca ezzel elmondhatja magáról, hogy karrierje mindössze harmadik IndyCar-futamán rögtön a dobogóra állhatott.
A top 5 sorrendjét Ryan Hunter-Reay és Colton Herta tették teljessé.
A verseny első felében a pole-ból indult Josef Newgarden dominált, egy rosszul sikerült, két lefulladással is megbolondított pitkiállás miatt viszont a középmezőnybe esett vissza.
A kétszeres, egyben regnáló bajnoknak végül be kellett érnie a tizennegyedik hellyel.
A futam során háromszor is be kellett küldeni a pace cart.
Caution is out as a tough break has @Jack_Harvey42 off track. #INDYCAR // #REVGROUPGP // @roadamerica pic.twitter.com/kMysKapFOs
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) July 11, 2020
A kiváltó ok először a második pozícióból rajtolt Jack Harvey volt, akinek autójában a fékpedál váratlanul beesett. Ennek következtében a Meyer Shank Racing 60-as számú Dallara-Hondája a bukótérben találta magát.
A 27 éves britnek maximum a lelke sérült, Conor Dalynek viszont alig négy körrel később már fizikai fájdalmat is okozott az a baleset, amelyet a Patricio O’Warddal történt ütközése idézett elő.
Az Ed Carpenter Racing pilótája a 7-es kanyarban ért össze az Arrow McLaren SP-s mexikóival, aminek hatására nagy erővel a gumifalnak vágódott.
Az incidens következtében Daly jobb válla kiugrott, de a versenyző bízik abban, hogy némi jegelés és pihenés után már nem fogja hátráltatni a vasárnapi futam során.
A harmadik sárga zászlót az AJ Foyt Racing ifjonca, Dalton Kellett miatt lengették be, aki a 45. körben hagyta el a pályát.
Egy jobb vasárnapban reménykedik még Alexander Rossi és Marco Andretti is. Mindkét versenyző rögtön az elején telibe trafált egy reklámtáblát, a szerencse pedig később sem állt melléjük.
Rossi az 52. körben rendkívüli kiállásra kényszerült defekt miatt, a leintés után pedig csak a tizenkilencedik lett. Ezzel a 28 éves amerikai katasztrofális 2020-as idénye csak tovább folytatódik, miután Texasban motorhiba, Indianapolisban pedig az üzemanyag-nyomással kapcsolatos problémák fosztották meg a jó eredménytől.
Andretti a 34. körben még megfutotta a verseny legjobb idejét, a hajrában viszont nemes egyszerűséggel megállt alatta az autó, így végül 16 kör hátrányban, az utolsó előtti helyen zárt csak.
A Road America-i duplaforduló második viadalát magyar idő szerint vasárnap, 18:00-kor indítják el.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough