Kettőből kettő – Dixon Indianapolisban sem talált legyőzőre
Az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetése adott otthont a 2020-as IndyCar-szezon második fordulójának. Az egy hónappal ezelőtt, a Texas Motor Speedway oválján rendezett nyitófutamhoz hasonlóan pedig ezúttal is Scott Dixon ünnepelhetett a Victory Lane-en.
A Chip Ganassi Racing veteránja nem sokkal a 80 körös verseny féltávja után, három kiállásos stratégiájának is köszönhetően vette át először a vezetést. A pitkiállások következő hullámát követően pedig a 62. körtől ismét az élre állt és többé ki sem engedte a kezéből az első helyet.
A befutó pillanatában az ötszörös bajnok 19.9 másodpercet vert a másodikként célba ért Graham Rahalra (RLL Racing).
A harmadik pozícióban az IMS roadján már háromszoros győztesnek számító Simon Pagenaud zárt a Team Penske 22-es Dallara-Chevyjével.
A top 5-be sikerült még bejutnia Colton Hertának (Andretti Harding Steinbrenner], valamint az Ed Carpenter Racinges Rinus Veekaynek, aki ezzel a futam legjobb újonca is lett.
„Annyira jó érzés újra az Indianapolis Motor Speedwayen versenyezni” – nyilatkozta az érhetően boldog Dixon, aki az elmúlt három évben zsinórban a másodikként zárt ezen a vonalvezetésen, győzni azonban csak most tudott először.
„A csapat abszolút eltalálta a stratégiát, a sárga zászlóval pedig nagy mázlink lett. Amint viszont meglett az egyensúly, az autó sínen lett és a vége felé már mondhatni könnyű dolgunk volt.”
Főkategóriás karrierjét tekintve az új-zélandi immár a 47. győzelmét ünnepelhette, ezzel együtt pedig megszerezte a Chip Ganassi Racing fennállásának 110. elsőségét is az IndyCarban.
Mint azonban minden versenynek, a GMR Grand Prix-nek is megvoltak a maga nagy vesztesei.
Will Power negyedik alkalommal rajtolhatott a pole-ból a 2.439 mérföldes roadon, amiből hármat győzelemmé is tudott váltani. Most azonban be kellett érnie a kiábrándító 20. hellyel, egy kör hátrányban..
A 39 éves ausztrál esélyei a jó eredményre Oliver Askew 35. körben történt balesete után szálltak el. Az incidens alapjaiban borította fel a Team Penske #12 Dallara-Chevyjének stratégiáját, az utolsó kiállása során pedig még le is fulladt.
.@Oliver_Askew‘s day is done after a crash in the final corner at @IMS.
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) July 4, 2020
pic.twitter.com/HOASaOeXOV
Ami Askew-t illeti, az Arrow McLaren SP ötödikként rajtolt újonca a 14. kanyarban vesztette el uralmát autója felett, majd a pályát szegélyező SAFER-falnak vágódott.
A viszonylag nagy erejű becsapódást szerencsére ép bőrrel megúszta.
„Jól vagyok, csak egy kicsit szédülök” – mondta Askew az NBC riporterének, miután átesett a kötelező orvosi ellenőrzésen a pálya egészségügyi központjában. „Borzalmasan meleg volt az autóban, ezért ki is vagyok száradva. Nagyon szerencsétlen ez az egész. Elfogadhatatlan egy ilyen eredmény. Muszáj visszatérnem a csapathoz és átnézni az adatokat a srácokkal, hogy rájöjjünk, pontosan mi is történt.”
Míg Dixon két futamból kettőt megnyert, addig viszont Alexander Rossi két, műszaki hiba miatt kiábrándítóan zárt versenynél tart.
A texasi oválon motorhiba hátráltatta, az indianapolisi roadon pedig az üzemanyag-nyomással adódtak problémái, aminek következtében idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet.
Az IndyCar következő állomásaként július 11-12-én Road Americát ejti útba, méghozzá duplaforduló formájában.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough