Kettőből kettő – Dixon Indianapolisban sem talált legyőzőre

Kettőből kettő – Dixon Indianapolisban sem talált legyőzőre
credit:IndyCar
Kettőből kettő – Dixon Indianapolisban sem talált legyőzőre

Az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetése adott otthont a 2020-as IndyCar-szezon második fordulójának. Az egy hónappal ezelőtt, a Texas Motor Speedway oválján rendezett nyitófutamhoz hasonlóan pedig ezúttal is Scott Dixon ünnepelhetett a Victory Lane-en.

A Chip Ganassi Racing veteránja nem sokkal a 80 körös verseny féltávja után, három kiállásos stratégiájának is köszönhetően vette át először a vezetést. A pitkiállások következő hullámát követően pedig a 62. körtől ismét az élre állt és többé ki sem engedte a kezéből az első helyet.

A befutó pillanatában az ötszörös bajnok 19.9 másodpercet vert a másodikként célba ért Graham Rahalra (RLL Racing).

A harmadik pozícióban az IMS roadján már háromszoros győztesnek számító Simon Pagenaud zárt a Team Penske 22-es Dallara-Chevyjével.

A top 5-be sikerült még bejutnia Colton Hertának (Andretti Harding Steinbrenner], valamint az Ed Carpenter Racinges Rinus Veekaynek, aki ezzel a futam legjobb újonca is lett.

“Annyira jó érzés újra az Indianapolis Motor Speedwayen versenyezni” – nyilatkozta az érhetően boldog Dixon, aki az elmúlt három évben zsinórban a másodikként zárt ezen a vonalvezetésen, győzni azonban csak most tudott először.

“A csapat abszolút eltalálta a stratégiát, a sárga zászlóval pedig nagy mázlink lett. Amint viszont meglett az egyensúly, az autó sínen lett és a vége felé már mondhatni könnyű dolgunk volt.”

Főkategóriás karrierjét tekintve az új-zélandi immár a 47. győzelmét ünnepelhette, ezzel együtt pedig megszerezte a Chip Ganassi Racing fennállásának 110. elsőségét is az IndyCarban.


Mint azonban minden versenynek, a GMR Grand Prix-nek is megvoltak a maga nagy vesztesei.

Will Power negyedik alkalommal rajtolhatott a pole-ból a 2.439 mérföldes roadon, amiből hármat győzelemmé is tudott váltani. Most azonban be kellett érnie a kiábrándító 20. hellyel, egy kör hátrányban..

A 39 éves ausztrál esélyei a jó eredményre Oliver Askew 35. körben történt balesete után szálltak el. Az incidens alapjaiban borította fel a Team Penske #12 Dallara-Chevyjének stratégiáját, az utolsó kiállása során pedig még le is fulladt.


Ami Askew-t illeti, az Arrow McLaren SP ötödikként rajtolt újonca a 14. kanyarban vesztette el uralmát autója felett, majd a pályát szegélyező SAFER-falnak vágódott.

A viszonylag nagy erejű becsapódást szerencsére ép bőrrel megúszta.

“Jól vagyok, csak egy kicsit szédülök” – mondta Askew az NBC riporterének, miután átesett a kötelező orvosi ellenőrzésen a pálya egészségügyi központjában. “Borzalmasan meleg volt az autóban, ezért ki is vagyok száradva. Nagyon szerencsétlen ez az egész. Elfogadhatatlan egy ilyen eredmény. Muszáj visszatérnem a csapathoz és átnézni az adatokat a srácokkal, hogy rájöjjünk, pontosan mi is történt.”

Míg Dixon két futamból kettőt megnyert, addig viszont Alexander Rossi két, műszaki hiba miatt kiábrándítóan zárt versenynél tart.

A texasi oválon motorhiba hátráltatta, az indianapolisi roadon pedig az üzemanyag-nyomással adódtak problémái, aminek következtében idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet.

Az IndyCar következő állomásaként július 11-12-én Road Americát ejti útba, méghozzá duplaforduló formájában.




Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy