Truex Jr. nyert Martinsville-en, Austin Dillon hőguta miatt feladta a futamot
A NASCAR szerdai bejelentése, miszerint valamennyi versenypályán betiltják a konföderációs zászlót, lényegében teljesen elterelte a figyelmet arról, hogy ezen a napon Cup-futamot is rendeztek.
Márpedig így történt, a Martinsville Speedwayen lebonyolított Blue-Emu Maximum Pain Relief 500 kockás zászlaját pedig nem más látta meg elsőként, mint Martin Truex Jr.
A Joe Gibbs Racing versenyzője idei első, teljes főkategóriás karrierjét tekintve pedig a huszonhetedik győzelmét ünnepelhette.
A 2017-es Cup-bajnok ezen siker révén már a rájátszás biztos résztvevőjének mondhatja magát.
A második, harmadik és negyedik pozíciót a Team Penske triója sajátította ki Ryan Blaney – Brad Keselowski – Joey Logano sorrendben.
A Hendrick Motorsports legjobbja ezúttal Chase Elliott lett, aki az ötödikként zárta a villanyfényes futamot.
Az első szakaszt Joey Logano, a másodikat pedig a viadalt végül a tizedikként zárt Jimmie Johnson nyerte.
Utóbbi hétszeres bajnok összesen hetven kört töltött az élen, ami messze az idei legjobbja.
A Stewart-Haas Racinget erősítő Kevin Harvick csak a tizenötödik lett, de ennek ellenére továbbra is őrzi vezető helyét az összetettben.
A viszonylag eseménytelen verseny legijesztőbb jelenetét Austin Dillon produkálta.
Scary scene here as Austin Dillon has to be helped out of his car for extreme heat conditions caused by a crush panel getting knocked out early in the race. All of this while his wife is due to give birth. Hope he's OK. pic.twitter.com/OZEyvrNRcN
— Matt Mayer (@MatthewMayerCBS) June 11, 2020
A Richard Childress Racing pilótájának már az indulása is kétséges volt, mivel felesége, Whitney mindenórás kismamának számított, ő pedig semmiképpen nem akarta kihagyni gyermekének születését.
A baba viszont szerdán még nem érkezett meg, így Dillon vállalta a részvételt.
A versenynek rögtön az elején azonban ütközött, aminek kárvallottja pontosan az az elem lett az autóban, amely a belső teret védi a motor hőjétől, valamint az onnan származó, káros anyagoktól.
Az extrém magasra szökő hőmérséklet, valamint a veszélyes gázok folyamatos belégzése ellenére Dillon kitartott egészen a 399. körig. Ekkorra viszont már olyan rosszul volt, hogy nem volt más választása, mint a futam feladása.
A 30 éves pilótát a pálya orvosi központjába szállították, ahonnan bő másfél óra ellátást követően már viszonylag jó állapotban távozhatott.
A NASCAR Cup Series következő futamát június 14-én, a Homestead-Miami Speedwayen rendezik.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough