Hasznaltlaptop.eu - Használt, minőségi, felújított laptopok, PC-k kedvező áron

Az IndyCar versenyzői tartanak a texasi szezonnyitótól

Az IndyCar versenyzői tartanak a texasi szezonnyitótól
credit:IndyCar

A modern kori IndyCar-versenyzés történetében példa nélküli szezonkezdéssel néz szembe a mezőny most szombaton.

A huszonnégy autó gyakorlatilag a teljes ismeretlennek vág neki a koronavírus-járvány miatti kényszerünet után végre elinduló idény legelső futamán.

A berozsdásodott pilóták nyolc és fél hónap hiátus után, 350 km/h feletti tempóban fognak száguldani a másfél mérföldes oválon, miközben az autó viselkedését nagyban megváltoztató – kollektív oválteszten viszont soha ki nem próbált – aeroscreen mögé lesznek szorítva.

A verseny előtt mindössze egyetlen, kétórás edzésre számíthatnak – az újoncok ezt megelőzően még kapnak egy 30 perces gyakrolási lehetőséget is –, ezt követi pár óra múlva a kvalifikáció, majd jöhet is a futam.

Mindez ráadásul a naptár legnehezebb oválpályáján, a Texas Motor Speedwayen.



A Genesys 300 nevű viadal miatt nem csak a mezőny ováltapasztalat nélküli újonca, Alex Palou aggódik, hanem már sokat látott kollégái is.

„Ideges vagyok, de szerintem mindenki az” – mondta az RLL Racinget szolgáló Graham Rahal az Indy Starnak. „Ha nem lenne valaki ideges, akkor komolyan aggódnék az elméje miatt, mivel az év talán legkeményebb pályájára megyünk, minden előzetes teszt nélkül. Nem tudni, hogy az abroncsok miként muzsikálnak majd, valamint azzal sem vagyunk tisztában, hogyan viselkedik az aeroscreen egy ilyen pályán.”

Az elmaradt tesztek miatt a csapatok egyedül csak a szimulátorban kapott eredményekre támaszkodhatnak annak kapcsán, hogy miként muzsikál majd az autó a cockpit-védelmét szolgáló eszközzel felvértezve forgalomban, jócskán 300 km/h feletti átlagtempó mellett.


Kapcsolódó: Életveszélybe sodorhatja a versenyzőket az IndyCar texasi versenye


Több pilóta is – köztük az ötszörös bajnok Scott Dixonnal – rámutatott azonban arra, hogy ezek az adatok gyakran félrevezetőek, pláne az este rajtoló, ebből adódóan folyamatosan változó körülmények között lebonyolított, villanyfényes futam esetében.

„Én egyszerűen csak az a srác akarok lenni, aki a legkevesebb hibát véti” – foglalta össze célkitűzését a Carlin színeiben induló Conor Daly.

Hasonló véleményen van Felix Rosenqvist is.

„Fel kell készülni fejben arra, hogy ez egy hosszú nap lesz” – mondta a Chip Ganassi Racing svéd versenyzője. „A végére érve szinte más ember leszel, mint ahogy megérkeztél. Ez viszont nagyon klassz. Kemény helyzet elé hézünk, ugyanakkor szerintem az emberek ezt is szeretnék. Követnek bennünket a tévén keresztül és azt akarják látni, hogy valami nehezet viszünk véghez. Egy jó versenyre számítanak és ezt meg is fogják kapni, ebben teljesen biztos vagyok.”

A 2019-es texasi futam rajtjra /credit:IndyCar/

Az év végén visszavonuló Tony Kanaan szerint a nehézségek miatt a veteránok lehetnek előnyben.

„Ha megvan a kellő tapasztalatod, akkor tudod, hogy mire számíts, hogyan regálj és egy kicsit még okosabb is lehetsz. Ugyanakkor az is jó tud lenni, ha még sosem volt ehhez hasonló helyzetben valaki. Ilyenkor nem aggódsz, csak felkelsz és azt mondod, ‘Rendben, ma lesz egy futamom oválon, megpróbálom megnyerni’. Fogalmad sincs, hogy mi történhet. Nekem viszont a gyakorlatom nagyon sokat fog segíteni abban, hogy a verseny előtti éjszaka jól aludjak. Ha választanom kell, akkor azon a véleményen vagyok, hogy a tapasztalat fog felülkerekedni.”

Az idén már tizenötödik IndyCar-szezonját megkezdő, de még mindig csak 33 éves Marco Andretti nem foglalkozik azzal, hogy akár valami rosszul is elsülhet a texasi másfél mérföldes oválon.

„Nem úgy vágok neki a versenyeknek, hogy baleseteken és hasonlókon rágódom. Ha ilyen dolgokon agyalnék, akkor valószínűleg vissza is kellene vonulnom. Azon sem gondolkodom, hogy mi jár az ellenfeleim fejében. Az egyetlen dolog, amire emlékeztetni szeretném az új fiúkat a mezőnyben, hogy most már fájni fog, ha összetöröd az autót. Ez többé nem a szimulátor.”