Keselowsi nyerte a NASCAR Cup végletekig őrült bristoli futamát

Keselowsi nyerte a NASCAR Cup végletekig őrült bristoli futamát
credit:NASCAR

Tizenhat sárga és egy piros zászlós – összesen 102 körön át tartó – periódus lett a mérlege a NASCAR Cup Series akciódús, fordulatokkal teli versenyének a Bristol Motor Speedwayen.

A félmérföldes oválon rendezett, 500 körös viadal végén Brad Keselowski örülhetett a legjobban, aki ezzel idei második – teljes Cup-karrierjét tekintve pedig a harminckettedik – győzelmét aratta az egy héttel korábbi Coke 600 után.

A Team Penske versenyzője egy pillanatra sem tagadta, hogy Fortuna kegyeltje volt Bristolon.

A sorsolásos kvalifikáción sikerült kihúznia a pole-t – idén immár másodszor –, a futam hajrájában pedig az előtte csatázó Joey Logano és Chase Elliott ütközése után lényegében az ölébe hullott a győzelem.

„Édes Istenem, szerintem az egész csapatnak Vegasba kellene most mennie… Kinyitottak már?” – nyilatkozta nevetve Keselowski a Fox Sportsnak. „A dolgok nem is alkakulhattak volna jobban számunkra a szerencsés sorsolástól kezdve egészen a futam utolsó köreiig.”



A második pozícióban Clint Bowyer zárt a Stewart-Haas Racing képviseletében, míg harmadikként a Hendrick Motorsports 48-as Chevyjét vezető Jimmie Johnsont érte a kockás zászló.

Top 5-ös helyezést könyvelhetett még el Kyle Busch és Erik Jones is.

A versenyt három körrel a vége előtt még Logano vezette, miközben a lelkes Elliott elszántan loholt a nyakában.

A hendrickes a pálya 3-as kanyarjában meg is kísérelte az előzést, de végül összeért Loganóval és belepasszírozta a falba.

Az incidens következtében be kellett érniük a 21. (Logano) és 22. (Elliott) helyekkel.


Az eset után a Team Penske-s Elliottot hibáztatta.

„Kiütött” – mondta Logano. „Engem a történet azon rész frusztrál viszont a legjobban, hogy oda sem jött magától annyit mondani, hogy ’Bocs, az én hibám’. Nekem kellett kierőszakolni egy bocsánatkérést tőle, ami számomra gyerekes. Esélyünk volt a győzelemre. Kemény versenyt vívtunk a végén, ezt aláírom, de legyen férfi és vállalja fel azt, amit csinált.”

Elliott később így reagált:

„A győzelemért hajtottam. Megpróbáltam az alsó íven elmenni mellette és ekkor vált az autóm túlkormányzottá. Esélyem sem volt innentől arra, hogy elkerüljem az ütközést. Határozottam vállalom a felelősséget. Utálom, hogy mindketten csattantunk, de az idő kerekét már nem tudom visszaforgatni.”

Nem csak Elliott és Logano zárta rossz szájízzel a napot.

Ryan Blaney a legutolsó, azaz 40. helyet tudhatta magáénak, miután a 200. körben elvesztette uralmát az autója felett. Az érkező Ty Dillon már nem tudta elkerülni és belefutott, ami végül mindkettejük versenyének végét jelentette.


A futam legnagyobb, piros zászlót is kiváltott balesete a 231. körben történt, aminek kövekteztében búcsúzni kényszerült a további küzdelmektől Ricky Stenhouse Jr., Alex Bowman, Tyler Reddick és Cole Custer is.

Bristolon Kevin Harvick is pontot tett egy pozitív sorozatára. A Stewart-Haas Racing versenyzője 68 körrel a kockás zászló előtt ütközött Erik Jonesszal, ami nagyban közrejátszott abban, hogy végül csak a 11.-ként ért célba.

Harvick ennek révén tizenhárom futam után most először nem tudott a top 10-ben végezni. Öröm az ürömben számára, hogy azért meg tudta őrizni első helyét az összetett pontversenyben.

A bajnoki tabella második pozíciójában Logano áll, harmadikként pedig Elliottot jegyzik.




hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy