Hasznaltlaptop.eu - Használt, minőségi, felújított laptopok, PC-k kedvező áron

HIVATALOS: Elkaszálták a 2020-as Indy Lights-szezont

HIVATALOS: Elkaszálták a 2020-as Indy Lights-szezont
credit:Andersen Promotions

Az Andersen Promotions megerősítette, hogy az idei évben már nem fognak megrendezni egyetlen futamot sem az IndyCar legmagasabban jegyzett nevelősorozatában.

Az Indy Lights-szezon kaszájának okaként a koronavírus-járvány okozta káoszt jelölték meg, aminek következtében a versenyek több társeseményét is törölni kellett.



„A világjárványnak súlyos hatásai vannak az üzleti életre, beleértve az autósportot is” – idézi a hivatalos sajtóközlemény Dan Andersent, az Andersen Promotions vezérigazgatóját. „A versenynaptárakat érintő változások mellett a pilótáink részvételére is komoly hatást gyakoroltak a történések, az Indy Lights esetében ráadásul sokkal jobban, mint a másik két szériánkban. Egyre inkább nyilvánvalóvá vált, hogy a 2020-as szezon bajban lehet, ezért a legjobb döntésnek azt tartottuk, hogy szünetre megyünk és inkább a 2021-es évre készülünk elő, mindent megtéve annak érdekében, hogy erősítsük a bajnokságot 2021-ben. Azt követően, hogy tárgyaltunk az IndyCarral, figyelembe véve az ő elkötelezettségüket az Indy Lights iránt, közösen úgy döntöttünk, felfüggeszjük az idei évet. Tisztában vagyunk vele, hogy ez nehézségeket eredményez, de reméljük, a szériánkban résztvevők megértik ennek szükségszerűségét. Várakozással tekintünk 2021 elé abban reménykedve, hogy jobb dolgok várnak ránk.”

Mint a fentiekből kiderült, a Road to Indy alsóbb két lépcsőfokát képviselő Indy Pro 2000 és USF2000 Championship június közepén, Road Americán zavartalanul megkezdheti a szezonját.

Az Indy Lights 1986-os megalapítása óta most először kénytelen kihagyni egy komplett idényt.

Jelen fordulat nem is jöhetett volna rosszabbkor a széria számára.

A Lights az utóbbi években már komoly problémákkal volt kénytelen szembesülni. A szponzorációs gondok, valamint több csapat kiszállása következtében a rajtrács létszáma csak ritkán érte el a tíz autót.

A bajnokság azonban mégis vonzó volt a fiatal pilóták számára többek között a címért járó, egymillió dolláros ösztöndíj miatt is, amit három IndyCar-futamra használhattak fel, beleértve a garantált Indy 500-at is.