Totális restart: Kyle Larson a nyilvánosság kizárásával próbálja újraépíteni karrierjét

Azt követően, hogy rasszista felhangú botránya miatt kegyvesztetté vált a NASCAR-ban, Kyle Larson fogta magát és meg sem állt szülőföldjéig, Kaliforniáig.
Egyelőre nem tudni, hogy a költözés örökre szól, vagy csak addig, amíg végképp elül a vihar. Mindenesetre jelzésértékű lehet, hogy a versenyző máris árulja két észak-karolinai birtokát is, beleértve azt a félig kész luxusingatlant, amelybe a tervek szerint nyár végén költözött volna be a családjával.
Húsvétkor azonban egy virtuális versenyen elhagyta a száját a „nigger” szó, aminek következtében harminchat óra leforgása alatt szponzorok és csapat nélkül, a NASCAR által felfüggesztve találta magát.
Larsont a stock-car szervezet, valamint a World of Outlaws egyaránt egy szociális érzékenységet fejlesztő terápiára kötelezte, amit mostanra teljesített is.
A sietség nem volt meglepő, mivel a WoO a NASCAR-ral ellentétben nem függesztette ugyan fel, de cserébe kikötötte, hogy az incidenstől számítva 30 napon belül le kell tudnia, ha részt akar venni az általuk szervezett dirt pályás futamokon.
Márpedig Larsonnak a sprint- és midget car szakág a mindene, nem véletlenül nyilatkozta azt idén januárban, a Chili Bowl megnyerése után, hogy :
„Ez életem legnagyobb győzelme, bocsi NASCAR.”
A még mindig csak 27 éves japán-amerikai a dirt oválokon kezdte versenyzői karrierjét, most pedig úgy fest, szintén ezek lesznek azok, ahonnan újfent megkísérli visszakapaszkodni magát a sport élvonalába.
Az első lépést május 8-án, pénteken már megtette.
A WoO ezen a napon rendezte a koronavírus-járvány kitörése utáni első, éles versenyét a sprint car szériájának főszereplésével.
A zárt kapuk mögötti futamra összesen negyvennyolc pilótát hívtak meg, köztük Larsonnal.
Kyle nem is álmodhatott volna jobb körülményekről a botrány utáni visszétéréshez.
Az üres lelátók miatt nem kellett számolnia rajongói attrociátosokkal, a sajtó kérdéseit pedig a rendkívüli biztonsági előírások miatt könnyedén el tudta kerülni.
Emellett a verseny pénzdíja sem volt elhangyagolható, hiszen a győztes markát nem kevesebb, mint 15.000 dollár ütötte. Ez az össz eredetileg 10.000 volt, de egy névtelenségbe burkolózó támogató az utolsó pillanatban még hozzácsapott 5000-et.

Larson összesen huszonöt órát utazott közúton Kaliforniából az Iowában fekvő Knoxville Racewayre.
A bajnokságban saját csapattal is rendelkező pilóta Paul Silva 57-es számú gépét vezette, amin a Finley Farms mellett – akik a botrány után nyilvánosan kiálltak mellette, mondván mindenkinek jár egy második esély – a munkaközvetítésben utazó Tarlton & Son. logója is megjelent.
Rajtuk kívül említést érdemel még a Lucas Oil, amely korábban felfüggesztette együttműködését Larsonnal, az autón most mégis ott virított ezen cég neve is. Az egyelőre nem tisztázott, hogy erre csak Silva miatt került-e sor, vagy esetleg tényleg meggondolták magukat és visszatértek Kyle mögé is.
A kvalifikációs futamát az ötödik, utolsó továbbjutó helyen zárta, így elrajtolhatott a félmérföldes ovál 30 körös, huszonnégy autós főversenyén.
Ezt a tizennyolcadikként kezdhette meg, néhány körrel a rajt után pedig a már sikerült feljönnie a tizenegyedikre. Az egy baleset miatti piros zászlós szakaszt követő restartot azonban kissé elszúrta, így visszaesett a tizenötödikre, a hátralévő időben végül sikerült néhány pozíciót javítania és a tizedikként látta meg a kockás zászlót.
A versenyt, ezzel együtt a 15.000 dollárt David Gravel nyerte.
A botrány óta a médiából teljesen kivonult Larson ezúttal sem adott egyetlen interjút sem. Néma csöndben érkezett meg Knoxville-re és ugyanígy távozott is.
Jelenleg abszolút fehér foltot képez a NASCAR-ba való visszatérése. Nincs információ arról sem, hogy a viselkedésterápia után egyáltalán kérvényezte-e felfüggesztésének eltörlését.
Annyi bizonyos, hogy elhagyta a stock-car világ központjának számító Észak-Karolinát, emellett pedig hivatalosan bejelentették, hogy ott lesz a május 15-16 esedékes sprint car versenyhétvége nevezői között is a minnesotai Jackson Motorplexen.
Larson tehát úgy tűnik, teljes karrier-restart módban van.
Nem fogadnánk azonban nagy összegben arra, hogy a közeljövőben nem látjuk viszont a NASCAR-ban. Hosszú út vezet viszont vissza a csúcsra.
Jelen állás szerint ráadásul szponzorok híján, megtépázott renoméval szinte lehetetlen küldetés lenne új csapatot találnia.
Ez utóbbi ráadásul Larson számára a botrány előtt sem volt egyszerű feladat.
A Chip Ganassi Racinggel való szerződése eredetileg 2020 végén járt volna le és olyan gárdák érdeklődtek iránta, mint a Hendrick Motorsports és a Team Penske.
A gond viszont az volt, hogy ezek az alakulatok eleve nem engedélyezték volna számára a nagy veszélyfaktor miatt a dirt pályás futamokon való indulást, ezért Larson számára szóba sem jöhettek.
Maradt volna a CGR-rel való hosszabbítása, vagy a mentora, Tony Stewart által társtulajdonolt Stewart-Haas Racing.
Utóbbi csapat még akár most is szóba jöhetne – akár jelentősebb szponzorok hiányában is –, de már nagyságrendekkel kevesebb pénzért cserébe, mint az eddigi bő 10 millió dolláros fizetése.
A jövője teljesen nyitott és rengeteg ismeretlen változót tartalmaz.
Most viszont Kyle azt teszi, ami a helyzetét tekintve a legjobb: csendben, a sajtó és a közösségi média teljes kizárásával teszi a dolgát.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough