Észak-Karolina jóváhagyta a Coca-Cola 600 megrendezését
Ha a járványhelyzet nem rosszabbodik, akkor eredeti időpontjában, azaz május 24-én biztosan elrajtol a Coca-Cola 600.
A hírt Észak-Karolina kormányzója, Roy Cooper jelentette be, aki ezzel kvázi meg is adta az engedélyt a NASCAR Cup ikonikus versenyének megrendezésére.
A Charlotte Motor Speedway másfél mérföldes oválján esedékes futam természetesen csak zárt kapuk mögött valósulhat meg, a lehető legszigorúbb, egészségügyi óvintézkedések betartása mellett.
A NASCAR mindössze négy verseny tudott idén lebonyolítani a koronavírus miatt.
A szervezet azonban már korábban leszögezte, hogy tartani szeretné magát az eredeti, 36 fordulós naptárhoz. Az alapszakaszt tekintve minden jel szerint komoly változások várhatóak a pályák terén, az utolsó tíz futamot magában foglaló rájátszást viszont teljes egészében a járvány előtt kiírt menetrend szerint szeretnék lebonyolítani.
Az Autoweek magazin április 28-án, kedden kiszivárogtatta azt a naptártervezetet, amelyet a NASCAR már be is mutatott a Cupban szereplő csapatoknak.
Ennek értelmében május 17-én indulna újra az idény a Darlington Racewayen, amely létesítmény három nap múlva egy újabb versenynek adna otthont. A CMS szintén kapna egy második fordulót is a Coca-Cola 600 után, majd június 14-ével bezárólag jöhet még Martinsville, Bristol, Atlanta és Homestead.
Ez azt jelenti, hogy egy hónap leforgása alatt nem kevesebb, mint nyolc futamot rendeznének többek között hét közepi időpontokkal.
Kapcsolódó:
Fény az alagút végén – Újra munkába állhatnak a NASCAR csapatai
Brutál tempó: Havi nyolc versennyel térhet vissza a NASCAR
A pályák kiválasztásának egyik fő szempontja, hogy az új naptárat úgy akarják összeállítani, hogy azok alig néhány órás, közúti távolságban legyenek egymástól, megkönnyítve ezzel a csapatok mozgását.
A versenyek előreláthatólag egynapos események lesznek szabadedzések nélkül. Sőt, akár még az sem kizárt, hogy ha a helyzet úgy kívánja, akkor kvalifikációt sem rendeznek.
A csapatok és pályák számára létfontosságú, hogy minél hamarabb restartoljon az idény. A szerződések értelmében a televíziós jogdíjakból származó részesedésüket csak akkor kapják meg, ha a versenyek lezajlottak, továbbá a szponzorációs megállapodásoknak is komoly pontját képezi a televíziós jelenlét.
A Coca-Cola 600-at tradicionálisan május végén, az emlékezés napjának hétvégéjén rendezik meg egy napon az Indianapolis 500-zal.
Utóbbi versenyt azonban már hetekkel ezelőtt elnapolták egészen augusztus 23-áig.
Az IndyCar ráadásul teljesen más helyzetben van a NASCAR-hoz viszonyítva, mivel itt a pályák egyáltalán nem részesülnek a tévés jogokból. Ennek következtében a Roger Penske vezette szériának sokkal nehezebb dolga van a naptármódosítás terén, mivel a létesítmények nem támogatják a zárt kapuk mögötti futamok rendezését, lévén a fő bevételi forrásukat pontosan a jegyeladások képezik.
Itt meg kell jegyezni, hogy a NASCAR Cup új tervezete nem tartalmazza a Texas Motor Speedwayt. Ez azért érdekes, mivel jelen állás szerint itt indulna el június 6-án az IndyCar szezonja.
A pálya elnöke, Eddie Gossage viszont kategorikusan kijelentette, hogy csakis a NASCAR-ral közös hétvégén tudja fogadni nézők nélkül az open-wheel szériát.
Ha ez nem lenne elég az IndyCar számára, még az egyetlen, USA-n kívüli futamuk is veszélybe került. A kanadai Toronto utcáin július 12-én esedékes a versenyük, a helyi kormányzat azonban a minap egészen június végéig meghosszabbította a kijárási korlátozásokat, továbbá közölte, ezt követően még hosszú ideig szó sem lehet nagyobb tömegeket megmozgató rendezvények megtartásáról.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough